پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲
عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس قانون، هر چقدر سطح اشغال یک ساختمان کاهش یابد، میزان ارتفاع افزایش خواهد یافت.

شعار سال: ابوالفضل قناعتی عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تخلف غیر مجاز یک مجتمع 14 طبقه در سعادت آباد شهر تهران، اظهار داشت:برای این مجتمع تنها مجوز 10 طبقه صادر شده، اما 60 درصد خارج از قانون، تخلف غیر مجاز انجام داده است.

وی افزود: بر اساس قانون، هرچه سطح اشغال یک ساختمان بیشتر باشد، میزان ارتفاع کاهش پیدا می کند به همین دلیل این ساختمان میزان سطح اشغال خود را کاهش و میزان ارتفاع ساختمان خود را افزایش داده است، در حالی که باز هم شاهد تخلف 60 درصدی تراکم در کل پروژه این ساختمان هستیم.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکر کتبی شورا به شهردار منطقه 2 در خصوص این پروژه، تصریح کرد: شهردار منطقه باید این پروژه را از تخلف خارج کند.
قناعتی با بیان اینکه در بحث ارتفاع با کارشناسان کمیسیون شهرسازی و معماری موضوع را بررسی کردیم، گفت: بر اساس طرح تفصیلی این مجتمع 4 به 2 بوده یعنی سطح اشغال را کاهش و سطح ارتفاع را افزایش داده است، به همین دلیل از نظر خط آسمان مشکل در سطح ارتفاع ندارد.
وی به سیاست طرح تفصیلی در خصوص کاهش سطح اشغال شهر و افزایش ارتفاع ساختمان، گفت: هر اندازه که ارتفاع یک ساختمان بیشتر باشد، فضای شهر می تواند در دست شهروندان قرار گیرد، چراکه قانون سقف محدودیت ارتفاع را برداشته است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 28 تير 1395، کد مطلب:۵۶۹۷۰۳۹:www. yjc.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین