پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۷۱۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
با برگزاری آیینی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان معارفه شد.

شعارسال: پس از پنج سال تصدی ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان توسط حسین جعفری بعد از ظهر با برگزاری مراسمی جواد تاراسی به عنوان رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان منصوب شد.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این مراسم با اشاره به بهبود بسیاری از شاخص‌های حوزه کشاورزی در کشور و استان زنجان اظهار کرد: این در حالی است که پایین بودن سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی یکی از ایرادات این حوزه است.

حسین جعفری با اشاره به تلاش برای جذب حداکثری اعتبارات ملی در سال‌های اخیر عنوان کرد: به همت سازمان جهاد کشاورزی افزایش اعتبار صندوق توسعه بخش کشاورزی محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین صندوق شهرستانی توسعه بخش کشاورزی در زنجان در شهرستان ابهر به بهره‌برداری رسیده است، بیان کرد: زمینه بهره‌برداری دومین صندوق شهرستانی در خدابنده فراهم شده است.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تسهیل فرآیند الکترونیکی شدن ارائه خدمات به مردم خبر داد و گفت: بسترسازی این اقدامات در دستور کار قرار داشته است.

*افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی

وی با بیان اینکه بحث ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی یک اولویت بوده است، بیان کرد: این در حالی است که صرفه‌جویی در منابع مختلف همزمان با افزایش بهره‌وری در دستور کار گرفته است.

جعفری با اشاره به اینکه کاهش مصرف آب در کنار افزایش تولید یک برنامه در جهاد کشاورزی است، گفت: جهاد کشاورزی در زمینه آبیاری تحت فشار اقدامات قابل توجهی انجام داده و میزان مزارع با آبیاری تحت فشار از ۳۱ هزار هکتار به 54 هزار هکتار در استان زنجان رسیده و زنجان جزو استان‌های پیش‌رو در این زمینه است.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در بحث مکانیزیسیون کشاورزی دومین استان کشور است، گفت: برای نمونه در سال‌های اخیر ۵ هزار دستگاه تراکتور و ۵ هزار دستگاه کمباین به ناوگان کشاورزی استان زنجان افزوده شده است.

وی با اشاره به بهبود شاخص‌های فرآوری محصولات کشاورزی در زنجان گفت: این مهم در سایه گسترش سردخانه‌ها و سیلوهای زنجان محقق شده است.

جعفری با بیان اینکه بیشترین تولید ماهیان سردآبی در شمالغرب توسط استان زنجان انجام می‌شود، گفت: ۱۶ هزار تن تولید استان زنجان در این زمینه است.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از تکمیل زنجیره‌های ارزش گوشت بوقلمون در استان زنجان یاد کرد و گفت: 40 درصد جوجه بوقلمون و 14 درصد گوشت بوقلمون کشور در استان زنجان تولید می‌شود.

وی افزود: بزرگترین زنجیره تولید گوشت قرمز در زنجان در دست اجرا است.

جعفری همچنین از تثبیت ژن چند قلوزایی در ۱۷ هزار رأس دام خبر داد و اظهار کرد: استان زنجان در کنترل بیماری سن گندم و مگس میوه زیتون جزو استان‌های پاک بوده است.

رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه زنجان در بحث کاداستر جزو استان پیشرو است، گفت: استان زنجان در بحث‌های آموزش ترویجی بهره‌برداران نیز جزو استان‌های برتر بوده است که در این زمینه۴۰۰ برنامه با همکاری صدا و سیما تهیه و پخش شده است.

*مدیران بومی منصوب می‌شوند

استاندار زنجان نیز در این جلسه با ابراز ناراحتی از تغییر مدیریت در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و تقدیر از عملکرد رئیس سابق سازمان اظهار کرد: کار رئیس جدید سخت است چرا که سازمان در زمینه برخی موضوعات متعهد شده است و باید رئیس جدید نیز انجام این تعهدات را در دستور کار داشته باشد.

فتح‌الله حقیقی با بیان اینکه همه تلاش ما انتصاب مدیران استانی و بومی است، گفت: دو مدیر کل دیگر در زنجان تغییر می‌کنند که آنها نیز بومی خواهند بود.

*زنجان، ظرفیت قطب شدن دارد

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شرایط کشور در زمان اعمال تحریم‌ها علیه ایران به مراتب سخت‌تر از هشت سال دفاع مقدس بوده است، اظهار کرد: این تحریم‌ها در کنار مشکلات زیادی که به همراه داشت موجب شد توجه به تولید داخلی افزایش پیدا کند.

محمد علی جوادی با اشاره به خودکفایی کشور در تولید گندم عنوان کرد: اکنون 90 درصد تولید شکر مورد نیاز در کشور انجام می‌شود.

وی زنجان را استانی با ظرفیت بالا برای قطب شدن در حوزه کشاورزی دانست و گفت: باید در این زمینه تلاش شود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با اشاره به بارندگی‌های خوب سال‌جاری گفت: این بارندگی‌ها نیز در بهبود تولیدات کشاورزی کشور موثر بوده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:22مرداد1398 ، کدخبر: 13980522000748: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین