پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۱۱۰
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲
شهردار تهران امروز بعدازظهر میزبان قاسم نوده فراهانی رئیس، خسرو ابراهیمی نیا نایب رئیس دوم و حسین درودیان عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران بود تا یک تفاهم‌نامه همکاری به‌مدت ٣ سال، میان مدیریت شهری پایتخت و اتاق اصناف تهران منعقد گردد.

شعارسال: شهردار تهران امروز بعدازظهر میزبان قاسم نوده فراهانی رئیس، خسرو ابراهیمی نیا نایب رئیس دوم و حسین درودیان عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف تهران بود تا یک تفاهم‌نامه همکاری به‌مدت ٣ سال، میان مدیریت شهری پایتخت و اتاق اصناف تهران منعقد گردد.

پیروز حناچی در این جلسه با اشاره به این‌که در شهرداری تهران به دنبال نگاه جدیدی هستیم، گفت: با این نگاه جدید حتی واحد‌های تجاری هم می‌توانند مأموریت‌های جدید بپذیرند. بهسازی برخی محورها برای ما از اولویت بالایی برخوردار است؛ بهسازی ای که می‌تواند در قالب پیاده‌راه‌سازی یا آرام‌سازی محور تعریف شود. از اتاق اصناف تهران انتظار دارم در این مسیر ما را همراهی و هر جا که لازم است، زمینه‌هایی لازم برای تعامل را فراهم کند.

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوعی هم درمورد رستوران‌ها وجود دارد که از مهم ترین صنف فعال محسوب می‌شود؛ در بسیاری از مواقع بسیاری از رستوران‌ها بیشتر از مساحتشان در فضای شهری توسعه پیدا می‌کنند؛ ما حاضریم در بعضی نقاط به این پدیده رسمیت ببخشیم.

وی در این جلسه به مسأله دستفروشان نیز اشاره و تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی مساله دستفروشان موضوعیت ویژه‌ای پیدا کرده است. قانون از ما می‌خواهد با دستفروشان برخورد کنیم، اما وجود پدیده دستفروشی در این شرایط اقتصادی یعنی فرد تحت فشار است و نمی‌خواهد به کار ناهنجاری تن دهد؛ تحت این شرایط نباید برخورد چکشی با این قشر را در دستور کار قرار دهیم.

حناچی افزود: لاله‌زار نیز برای ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخورد است و باید بگویم نقطه‌نظرات شهرداری درباره این محور هم تا حدی تغییر کرده و در حال حاضر نمی‌خواهیم ماهیت صنفی آن را عوض کنیم. لاله‌زار پتانسیلی بیشتر از خیابان استقلال استانبول که یکی از ۱۰ جاذبه گردشگری این شهر است، دارد.

وی خطاب به حسین درودیان عضو هیئت رئیسه اتاق با تاکید بر این‌که باید با همکاری اتحادیه صنف الکتریک، راسته اصلی لاله‌زار را بهسازی کنیم، گفت: این تعامل به نوعی هم اکنون نیز در جریان است و مشاهده می شود که محیط لاله‌زار نسبت به یک دهه پیش از این بسیار نرم‌افزاری‌تر شده است. باید به‌جز کسبه، عناصر باارزش محور لاله‌زار را نیز تقویت و حفظ کنیم؛ انجام این کار بدون کمک صنف الکتریک ممکن نیست.

حناچی گفت: پدیده تبدیل محورها با پیاده‌راه در دنیا هم یک پدیده نسبتاً جدید محسوب می‌شود، کمااین‌که این رویکرد قبل از ۴ دهه پیش چندان وجود نداشت. اگر این‌کار را به گونه ای انجام دهیم که ذی‌نفعان متضرر نشوند، به نتایج فوق‌العاده‌ای می‌رسیم. در محور ١۵ خرداد هم قطعا هیچ کدام از کسبه راضی نیستند این محور از حالت پیاده‌راه خارج شود. به طور قطع، اگر لاله‌زار پیاده‌راه شود مشتریانی که مخاطب اصناف موجود هستند نیز بیشتر می‌شوند و حتی کاربری‌هایی جدیدی شکل می گیرد.

در ادامه قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: با هدف پویائی و رونق اقتصادی فعالیت‌های صنفی شهر تهران، توسعه کیفی اصناف به ویژه واحدهای دانش بنیان و ساماندهی پهنه‌های کسب و کار، شهرداری تهران و اتاق اصناف تهران تفاهم نامه همکاری امضا می نمایند.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: به منظور انسجام‌بخشی این امور و تقویت تعاملات بین بخشی و ایجاد ساختار سیستماتیک و روابط سازمانی، بهره مندی از ظرفیت‌های سازمانی متقابل، استفاده از تجارب قبلی، مطالعات و فرصتها و پتانسیل های کارشناسی در تحقق اهداف و با عنایت به نتایج مذاکرات جلسه مشترک مدیران در خصوص تعیین رئوس این همکاری، تفاهم نامه همکاری بین اتاق اصناف تهران و شهرداری تهران منعقد گردید.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این تفاهم نامه عبارتند از:

بهره گیری از ظرفیت‌های متقابل در پویایی و رونق اقتصادی شهر

ایجاد بانک‌های اطلاعاتی مشترک و همسوئی در بهره‌گیری از داده‌های موجود در چارچوب قوانین و مقررات

-همکاری و هماهنگی لازم در جهت اجرائی نمودن مباحث مصرح در طرح‌های جامع و تفصیلی، بازبینی و بازنگری ضوابط جاری مورد عمل همچنین استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و قانونی شورای اسلامی شهر تهران و سایر مبادی مرتبط و کمک به اجرای طرح جامع صنوف و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران

-استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود طرفین در افزایش مشارکت و رفع مشکلات.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری اتاق اصناف ،تاریخ انتشار: 2 شهریور1398،کدخبر: 20088،www.otaghasnaftehran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین