پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۹۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
سید عباس صالحی روز پنجشنبه در آیینی که به مناسبت بهره برداری از سه فرهنگسرا در ماهشهر با حضور هنرمندان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ایران در طول تاریخ تمدن و فرهنگ خود با فرهنگ و هنر تعریف می شود، اقلیم خوزستان از کهن بوم تاکنون در سیر تاریخی خود با علم و فرهنگ عجین بوده و قرن های متوالی خود را با این عناوین تعریف کرده است.

شعارسال: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روند توسعه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و همچنین حوزه های فرهنگی و هنری شتابنده شده است.

سید عباس صالحی روز پنجشنبه در آیینی که به مناسبت بهره برداری از سه فرهنگسرا در ماهشهر با حضور هنرمندان این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: ایران در طول تاریخ تمدن و فرهنگ خود با فرهنگ و هنر تعریف می شود، اقلیم خوزستان از کهن بوم تاکنون در سیر تاریخی خود با علم و فرهنگ عجین بوده و قرن های متوالی خود را با این عناوین تعریف کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کتاب تاریخ ایران چه در دوره های باستانی و چه در دوره های پس از اسلام با فرهنگ، هنر و دانش ترکیب شده است و با این نگاه جایگاه حوزه فرهنگ و هنر جایگاهی است که با هویت ایران اسلامی عجین است و ایران را بدون فرهنگ و هنر نمی توان شناخت و معرفی کرد چرا که قلب ایران با فرهنگ و هنر می تپد.

وی موضوع زیرساخت ها را یکی از رویکردهای مهم دولت دانست و بیان کرد: منابع مالی دولت یازدهم و دوازدهم به گونه ای نبود که ترقی قابل توجه ای را داشته باشد.

صالحی با اشاره به وجود تحریم های اقتصادی و تاثیر آن بر کند شدن پروژه ها گفت: با این همه توجه دولت یازدهم و دوازدهم به توسعه زیرساخت های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و... قابل توجه بوده است.

وی با تشریح برخی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ سال اخیر گفت: در سال ۹۲ تعداد سینماهای کشور ۲۴۷ سینما بود در حالی که در سال ۹۸ تعداد سینماها به ۵۵۰ سینما رسید و امیدواریم مسیر گسترش زیر ساخت های سینمایی خود را افزایش دهیم.

وی افزود: در سال ۹۲ در کل کشور ۲ هزار و ۸۴۱ کتابخانه داشتیم و این تعداد در سال گذشته به سه هزار و ۴۴۵ کتابخانه رسید و تا پایان هفته دولت نیز ۴۰ کتابخانه به آنان اضافه می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بحث عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات بیان کرد: در این حوزه آمارها و گزارش ها کاملا با این نگاه همراه است و در دوره های مختلف نظام اسلامی به طور ویژه در این دولت، اهتمام خاصی بوده تا فضای کشور به طور عام از برخورداری های بهتری بهره مند شود و تلاش شده اتفاقاتی بیفتد که شعار « فضای ایران تهران نیست» را به واقعیت نزدیک تر نشان دهد.

وی با اشاره به رویدادهای کشور در حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد: تنوع و تکثر برنامه ها در این رویدادها زیاد است و در کل ۱۶ هزار برنامه انجام شده که از جمله آنها می توان به یک هزار و ۶۲۰ فعالیت ترویجی کتاب، یک هزار و ۶۹۲ فعالیت شعری و... اشاره کرد.

صالحی با تاکید بر اینکه برنامه های فرهنگی و هنری نباید تنها مختص تهران باشند گفت: امسال در کل کشور ۳۸ هزار برنامه در حوزه هنری، سه هزار برنامه در حوزه تجسمی، ۲۰ هزار تئاتر و ۱۰ هزار برنامه مختلف در سینماهای کشور، تولید یک هزار و ۵۰۰ فیلم کوتاه، هفت هزار و ۹۰۰ فعالیت قرآنی، ۴۰۸ نمایشگاه، برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح پنجشنبه در سفری یک روزه برای بهره بردای از سه فرهنگسرا، دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان و احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای ماهشهر وارد خوزستان شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:7  شهریور 1398 ، کدخبر:83457292 www.irna.ir،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
0
0
توسعه داشته ولی هنوز مسئولین توجه خاصی به این موضوع نکرده و فرهنگ سازی در مورد هنر و رسانه در شهرهای کوچک انجام نشده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین