پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۰۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
حمیدرضا فولادگر ، با اشاره به موضوع توقف مذاکره آمریکا و طالبان از سوی ترامپ گفت: آمریکایی ها همیشه در رفتار سیاسی و در صحنه سیاست های خارجی بهانه هایی داشته اند و این اولین بار نیست.

شعارسال: عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس گفت: با توجه حضور نهضت های بیداری اسلامی در منطقه، آمریکا ابهت خودش را در صحنه سیاسی از دست داده است.

حمیدرضا فولادگر، با اشاره به موضوع توقف مذاکره آمریکا و طالبان از سوی ترامپ گفت: آمریکایی ها همیشه در رفتار سیاسی و در صحنه سیاست های خارجی بهانه هایی داشته اند و این اولین بار نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: از یک سو می‌آیند تروریسم را محکوم می‌کند و از آن طرف بزرگترین گروه های تروریستی را خودشان راه می‌اندازند و حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها بحث عدم رعایت حقوق بشر را محکوم می کنند، اما بیشترین عدم حقوق رعایت بشر به خودشان مربوط می‌شود در حوادثی که می بینیم مانند زندانیان گوانتانامو و رفتارهایی که در ویتنام انجام دادند؛ در افغانستان، عراق و دیگر کشورها و در مسائل منطقه‌ای هم همینطور رفتارهای وحشیانه، غیر انسانی و خارج از چارچوب حقوق بشر انجام می دهند.

فولادگر با اشاره به حمایت های آشکار کاخ سفید از گروه های تندرو، معاند و تکفیری در سراسر دنیا، تاکید کرد: آمریکا به بهانه بن‌لادن و القاعده، طالبان را حمایت کرد و به بهانه حضور در منطقه طالبان را راه انداخت و به عراق و خلیج فارس لشکرکشی کرد.


جنگ و مصالحه با طالبان از تناقضات آمریکا در سیاست خارجی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: از همان اول راه اندازی طالبان هم کار خود آمریکایی‌ها بود، آنها گروه‌های تروریستی تقویت می‌کنند و راه می‌اندازند و از آنها استفاده ابزاری می‌کنند؛ اما یک جاهایی از دستشان خارج می شود چرا که آنها گروه های افراطی هستند و ممکن است این گروه مستقل عمل کند و درگیری پیدا می کنند.

وی با بیان این که گروه های تکفیری عروسک دست آمریکا هستند، مطرح کرد: اکثر گروه های تندرو و تکفیری کنترل شده اند و غیر مستقیم ابزارهای اعمال قدرت خود آمریکا در منطقه هستند این نمونه‌ای از تناقضات آمریکا در مسائل خارجی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد در منطقه حضور داشته باشد،گفت: نظام سلطه همیشه به دنبال ابزار سلطه است و این گروه های تکفیری مانند القاعده، طالبان و داعش را همیشه به عنوان ابزار سلطه تعیین می کند.

آمریکا به دنبال بازگشت قدرتش در منطقه است

رئیس کمیسیون حمایت از تولید داخل و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، مطرح کرد: علت حضور آمریکا در منطقه این است که همچنان می خواهد در حضور داشته باشد و منافع منطقه را در دست بگیرد، چرا که خاورمیانه مرکز انرژی دنیا است و همیشه زورمندان نگاه کاملاً اقتصادی ،تاجر مآبانه و سیاسی به منطقه داشته اند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با اشاره به قدرت محور مقاومت، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با حضور نهضت های بیداری اسلامی که در منطقه وجود دارد، نهضت مقاومت و حوادثی که در لبنان ،سوریه ،عراق، یمن و کشورهای دیگر منطقه اتفاق افتاده است،شرایط برای آمریکا خیلی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شده و ابهت خودش را در صحنه سیاسی از دست داده است و قدرت خود را در بسیاری از مسائل از دست داده و دنیا با او همراهی نمی کند؛ آمریکا می‌خواهد از این حالت خودش را خارج کند و مرتب روش‌های جدید برای بازگشت قدرت را امتحان می کند.

به گزارش خانه ملت؛ دونالد ترامپ،با نشر پیام‌های توییتری نوشته است که رهبران ارشد طالبان و رئیس جمهور افغانستان خواستار دیدار جداگانه و پنهانی با وی بودند، اما در نتیجه‌ی حمله‌ ایی که در کابل صورت گرفت و یک سرباز امریکایی و ۱۱ تن دیگر در آن جان باختند، ترامپ دیدارها و مذاکرات صلح را لغو کرد./


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری  خانه ملت، تاریخ انتشار: 18 شهریور 1398 ، کدخبر: 433870،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین