پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۰۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمریکا برخلاف ظاهرسازی‌هایش، در مواردی به طور مستقیم تحریم دارو و تجهیزات پزشکی را هدف قرار داده‌ است و عمده مقاومتی که در برابر تحریم‌ها صورت گرفته، با تکیه بر تولید داخلی و توان علمی دانشمندان داخلی است.

شعارسال : ایرج حریرچی (معاون کل وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی)، در رابطه با تاثیرات تحریم‌های آمریکا بر اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی، گفت: در رابطه با اظهارات اخیر آمریکا باید بگویم که آمریکائی‌ها یک حرفی زده‌اند و خودشان هم نمی‌دانند، چه‌کار می‌خواهند کنند، اما تا الان که ما مشکلی در تهیه دارو و تجهیزات نداشتیم.

 شیوه تحریم‌آمریکائی همیشه «تحریم دردناک» بوده است 

حریرچی در ارتباط با شیوه‌ تحریمی که آمریکا همیشه در پیش گرفته است، بیان کرد: آمریکا در جریان تحریم‌‌ها همیشه سعی داشته است که نوع تحریم دردناک را پیش بگیرد. آمریکا در این شیوه تحریم سعی می‌کند، اقلام ضرری کشورها مانند دارو و غذا و تجهیزات پزشکی و از این قبیل را، علی‌رغم تمام ظاهرسازی‌های دولتمردانش مورد حمله قرار بدهد. 

 آمریکا دارو و تجهیزات پزشکی را مستقیما هدف تحریم قرار داده است

معاون کل وزارت بهداشت اظهار داشت: عمده فشارهائی که مقامات آمریکائی سعی کردند، در تمام تحریم‌های دوران اخیر و در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی  وارد کنند، اقداماتی بود که از طریق ایجاد محدودیت در نقل و انتقال مالی  انجام می‌دادند. به دلیل تحریم آنها برای ما انتقال و حمل‌و‌نقل تجهیزات پزشکی ممکن نبوده است. 

وی افزود: همچنین برخلاف ظاهرسازی‌هایشان، در مواردی به طور مستقیم تحریم دارو و تجهیزات پزشکی را هدف قرار داده‌اند. 

تجربه سال‌های ۹۱ و ۹۲ ما را در برابر تحریم‌ها واکسینه کرده است  

حریرچی ضمن بیان اینکه تجربیاتی که در تحریم‌های سال‌های گذشته بدست آورده‌ایم، ما را در قبال بسیاری از حملات تحریمی واکسینه کرده است، گفت: تحریم‌هایی که سال‌های ۹۱ و ۹۲ به کشور تحمیل شد، خسارات بسیاری را در  رابطه با دسترسی دارو و تجهیزات پزشکی وارد کرد، اما امروز با توجه به همان تجریبات قبلی، با توجه به اینکه دولت اولویت اصلی خود را دارو قرار داده و ارز مورد نیاز را در اختیار وزارت بهداشت و دستگاه‌های مربوط قرار داده است و همچنین با توجه به برنامه‌ریزی‌های دقیقی که شده است، تاکنون در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی کمبود قابل توجهی نداشتیم. 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: البته مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی، مستلزم انرژی فراوان و برنامه‌ریزی‌های پیچیده است. 

اقدام عملیاتی‌ از سوی اروپاییان برای رفع تحریم‌های دارویی صورت نگرفته است

حریرچی در پاسخ به این سوال که آیا ادعای برخی کشورهای اروپایی که گفته‌اند در تلاش هستند، برای رفع تحریم‌های داروئی ایران، یک سری حرکات ابتکاری را برنامه‌ریزی کنند، نتیجه‌ ویژه‌ای داده است یا خیر؟ گفت: واقعیت امر این است که برخی کشورها سعی کردند تلاش‌هایی انجام دهند، اما اغلب اقداماتی که صورت گرفته است، مانند اقدامات اروپائیان در دیگر جوانب تحریم‌ها است. خیلی گفته شده است که می‌خواهیم چنان و چنین کنیم، اما تا امروز اقدام عملیاتی‌ صورت نگرفته است. 

وی در این خصوص افزود: عمده مقاومتی که در برابر تحریم‌ها صورت گرفته، با تکیه بر تولید داخلی و توان علمی دانشمندان داخلی است و البته در برخی موارد هم استفاده از کانال‌های خاص خارجی، مشکلات ما را حل می‌کند.


شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار 8 مهر 98 ، کد خبر : 816014 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
1
شما چرا شکایت نمی کنید و موضوع رو درست پیگیری نمیکنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۹
0
1
مشکل ما رانت خورها و قاچاقچیان داروی داخلی هستن که قبل از این ها هم این مردم رو بیچاره کرده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
آخ گل گفتی فساد گسترده در صنعت دارو و بازارش هست که بدون تحریمم این مردم مشکل دارن ، تحریم ها بهانه شده تا امسال آقای حریرچی از زیر با سو مدیریتشون در برن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین