پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۱۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دستور علی لاریجانی به این کمیسیون درباره بررسی مجدد 14 میلیارد دلار تخصیص‌یافته برای واردات کالاهای اساسی خبر داد.
شعار سال:رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از دستور علی لاریجانی به این کمیسیون درباره بررسی مجدد 14 میلیارد دلار تخصیص‌یافته برای واردات کالاهای اساسی خبر داد.

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور علی لاریجانی به این کمیسیون درباره بررسی مجدد 14 میلیارد دلار تخصیص یافته برای واردات کالاهای اساسی، گفت: در این باره به صورت مفصل در کمیسیون برنامه و بودجه بحث شده و حتی گزارشاتی نیز در این باره به صحن کمیسیون ارائه شده است.

وی با بیان اینکه چگونگی تخصیص 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی، نوع اجناس وارد شده و کیفیت توزیع آن و انحراف از اهداف تعیین‌شده در این باره در جلسه غیرعلنی بحث شده است، افزود: گزارش مفصلی نیز در این باره در شورای هماهنگی اقتصادی قرائت شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت در این باره معتقد است تغییر پایه ارز مصرف کالاهای اساسی از 4 هزار و 200 تومانی به ارز نیمایی اثر تورمی برای مردم داشته و آنها را دچار نگرانی و دغدغه خواهد کرد.

تاجگردون گفت: مجلس در این باره معتقد است که اثر تورمی این موضوع در جامعه گذشته و عملاً آنچه که در سفره مردم از کالاهای اساسی قرار دارد، با ارز 4 هزار و 200 تومانی نیست، اما چون دولت مجری تصمیمات پارلمان است، جور دیگری فکر کرده و ما بیش از این نمی‌توانیم در نظر خود اصرار ورزیده و به قوه مجریه فشار بیاوریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به شرایط درآمدی فعلی کشور، 14 میلیارد دلار تخصیص‌یافته برای واردات کالاهای اساسی، ارزش واقعی خود را از دست داده و شاید که 9 تا 10 میلیارد دلار رسیده باشد.

وی گفت:‌ چالش جدی بین دولت و مجلس درباره نحوه واردات کالاهای اساسی با ارز 4 هزار و 200 تومانی همچنان وجود دارد و پارلمان بر نظر خود مصرّ بوده و دولت هم اعلام می‌کند که طور دیگری فکر می‌کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:28مهر1398،کد خبر:431066،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
0
0
دولت در این باره معتقد است تغییر پایه ارز مصرف کالاهای اساسی از 4 هزار و 200 تومانی به ارز نیمایی اثر تورمی برای مردم داشته و آنها را دچار نگرانی و دغدغه خواهد کرد.
سوال اینجاست ایا اعتقاد دولت درست است یا خیر؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین