پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۰۱۷۵
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
عبدالله رضیان عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: سایپا یک وام 3 الی 4 هزار میلیاردی در آن زمان از برخی از بانک‌ها و شرکت‌ها برای تامین نقدینگی‌اش گرفته بود، چنین طرحی را پیش برده بود که البته این طرح خوب نبود زیرا از جیب مردم سود وام بانکی را پرداخت می‌کردند.
شعار سال:عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: سایپا یک وام 3 الی 4 هزار میلیاردی در آن زمان از برخی از بانک‌ها و شرکت‌ها برای تامین نقدینگی‌اش گرفته بود، چنین طرحی را پیش برده بود که البته این طرح خوب نبود زیرا از جیب مردم سود وام بانکی را پرداخت می‌کردند.

 «عبدالله رضیان»، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره برخی از اخبار مبنی بر دریافت سود وام‌های سایپا از جیب مشتریان به مبلغ 5 میلیون تومان گفت: بحثی که وجود دارد این است که در زمان مدیر وقت سایپا (جمالی)، این شرکت طرحی را برای تامین نقدینگی‌اش در پیش گرفته بود به این صورت که وام‌هایی را با سود بالای 20 درصد از بانک‌ها گرفته بودند. برای جبران این سود مبلغی را از مشتریان دریافت می‌کردند.
 
رضیان با تاکید بر اینکه از قیمت دقیق دریافتی از مردم اطلاعی ندارد، گفت: سایپا یک وام 3 الی 4 هزار میلیاردی در آن زمان از برخی از بانک‌ها و شرکت‌ها برای تامین نقدینگی‌اش گرفته بود؛ چنین طرحی را پیش برده بودند که البته این طرح خوب نبود، چراکه از جیب مردم سود وام بانکی را پرداخت می‌کردند. این مسئله نیاز به بررسی بیشتری دارد.

او در خصوص آخرین وضعیت خودروهای دپو شده‌ای که با ارز 4200 تومانی وارد شده بودند، اظهار کرد: بحث ثبت سفارش جعلی خودرو در سال گذشته مطرح شد به این صورت که عده‌ای خودروهایی را علیرغم اینکه وارداتش ممنوع بود، به صورت جعلی ثبت سفارش کردند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس افزود: در سال 97 به هر کالایی که می‌خواست وارد شود، ارز 4200 تومانی تعلق می‌گرفت. آن زمان عده‌ای می‌گفتند شخصی با ارز 4200 تومانی سنگ پا وارد کرده است. یکسری نابسامانی در مدیریت قبلی بانک مرکزی وجود داشت که الان مرتفع شده است.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان کرد: به خاطر آن نابسامانی‌ها واردات این خودروها با ارز 4200 تومانی صورت گرفت که ثبت سفارش آنها جعلی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر تسریع طی شدن روند قضائی این خودروها گفت: یک سال و خرده‌ای از دپو شدن این خودروها گذشته و دلیلش این است که فرایند قضائی آن باید طی شود، چون این خودروها به صورت غیرمجاز وارد شده بودند.

رضیان با بیان اینکه تعداد این خودروها حدود 30 هزار تا بوده است، گفت: ممکن است این خودروها به نفع دولت ضبط شود. من نمی‌دانم که برای آنها حکم صادر شده یا خیر. به هر جهت اینها جز اموال دولت می‌شود و به حساب خزانه خواهد رفت.

شعار سال،با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان،تاریخ انتشار:28مهر1398،کد خبر:۲۳۳۴۷،eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین