پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
سکوت "غزاله خان" در گردهمایی ملی حزب دموکرات، انعکاسی از غم و اندوه وی بود، حرکتی که ترامپ از آن به عنوان محدودیت دین اسلام یاد کرد.

شعارسال: پایگاه اینترنتی گاردین در مطلبی نوشت: در جهان امروز هر چیزی به وضوح مشخص می‌شود، اما غم و اندوه یک مادر در میان آن‌ها کاملاً پنهان است. "دونالد ترامپ،" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، یکی از انسان‌هایی است که تاریکی بر او مستولی گشته و همه جا را تاریک می‌بیند، از جمله ادای احترام و سکوت یک مادر به کشته شدن فرزندش در جنگ!

"خضر خان" پدر یک سرباز مسلمان آمریکایی است که به همراه همسرش در گردهمایی پنجشنبه گذشته دموکرات‌ها در فیلادلفیا سخنرانی کرد و با نشان دادن یک کپی از کتاب قانون اساسی آمریکا از دونالد ترامپ به خاطر لکه‌دار کردن مداوم مسلمانان و زیر سؤال بردن قانون اساسی این کشور انتقاد کرد. پدر سرباز کشته‌شده آمریکایی در حالی این سخنان را ایراد می‌کرد که غزاله، همسر وی از سخنرانی در گردهمایی دموکرات‌ها خودداری کرد و با ایستادن کنار همسرش، سکوت اختیار کرد.

به باور نویسنده، آنچه ترامپ از این حرکت غزالهمادر داغ‌دیده همایون خانبرداشت کرد، محدودیت دین اسلام برای زنان و اظهارات اسلام ستیزانه وی بود. او هرگز قادر نخواهد بود احساست مادری که فرزندش را از دست داده است تجربه کند. ترامپ هیچ‌گاه نمی‌تواند درک کند که شاید از دست دادن پسرش قدرت کلام و به زبان آوردن کلمات را از وی ربوده است. استدلال این احساسات برای شخصیتی همچون ترامپ مشکل است. در عوض استدلال او از سخن نگفتن غزاله این بود که اسلام اجازه صحبت کردن به زنان را نمی‌دهد.

نویسنده در پایان این مطلب می‌نویسد: آمریکا مانند بسیاری از کشورهای جهان غرب در برهه پر از آشوب به سر می‌برد. گفتمان سیاسی، بر ایجاد ترس دامن می‌زند و آن را تشدید می‌کند. مردم این کشورها روی لبه تیغ زندگی می‌کنند ولی این‌ها می‌تواند دلایل کافی برای احساس همدلی با مادری که فرزندش را در جنگ و دفاع از کشور از دست داده است، باشد. غزاله معتقد است همه مردم آمریکا درد مرا می‌فهمند. اگر حق با اوست پس در نبرد دل شکسته یک مادر و ایدئولوژی ترامپ کدام‌یک پیروز هستند؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 11مرداد1395، کدخبر: 5717295: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین