پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۵۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
عضو حزب مؤتلفه اسلامی افزود: بیشترین اختیارات را این دولت از طریق شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور دارد و این اختیارات در هیچ دولت دیگری در این حد وجود نداشته است. او با تاکید بر اینکه در شیوه اجرا ناپختگی‌هایی وجود دارد که کمی کار را پیچیده می‌کند، گفت: اگر این ناپختگی‌ها نباشد و به نظر کارشناسان توجه بیشتری شود و افکارعمومی اقناع شوند، قطعاً اداره کشور خیلی راحت‌تر می‌شود.
شعارسال: عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: بیشترین اختیارات را این دولت از طریق شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور دارد و این اختیارات در هیچ دولت دیگری در این حد وجود نداشته است.
 
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، درباره راهکار اداره کشور با توجه به شرایط اقتصادی و تحریمی که کشور در آن به سر می‌برد، گفت: اداره کشور باید در چارچوب قانون، مصوبات مجلس و اختیاراتی که مسئولان دارند صورت گیرد.
 
عضو حزب مؤتلفه اسلامی افزود: بیشترین اختیارات را این دولت از طریق شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور دارد و این اختیارات در هیچ دولت دیگری در این حد وجود نداشته است.
 
او با تاکید بر اینکه در شیوه اجرا ناپختگی‌هایی وجود دارد که کمی کار را پیچیده می‌کند، گفت: اگر این ناپختگی‌ها نباشد و به نظر کارشناسان توجه بیشتری شود و افکارعمومی اقناع شوند، قطعاً اداره کشور خیلی راحت‌تر می‌شود.
 
ترقی ادامه داد: یکی از الزامات اداره مطلوب شرایط کنونی کشور حفظ و ایجاد همدلی و هماهنگی و هم‌افزایی بین مردم و دولت است.
 
او همچنین با تاکید بر اینکه رابطه دولت با مردم قطع است عنوان کرد: دولت اصلاً توجهی به مردم و مشکلات آنها ندارد، چون نه با مردم حرف می‌زند نه آنها را اقناع می‌کند و نه در اجرای برنامه‌های خود مردم را به کمک و مشارکت می‌گیرد. طبیعتاً این کار را سخت می‌کند، هر مسئول و دستگاهی وقتی بخواهد کاری در جامعه انجام دهد، اگر زمینه گیرایی آن را در مهندسی افکارعمومی فراهم نکند، مردم با آن همراهی نخواهند کرد.
 
عضو حزب مؤتلفه اسلامی، با بیان اینکه اعتماد مردم به دولت به خاطر عدم صداقتش در خیلی از مواردی که مطرح شده آسیب‌ دیده است و همه اینها کار را مشکل می‌کند، افزود: بنابراین به نظر می‌رسد دولت باید در برخورد با مردم و غلبه بر مشکلات ابتدا به سمت اقناع افکارعمومی رود، ثانیاً با پختگی عمل کند، ثالثاً آمارهای واقعی به مردم ارائه دهد. همچنین از ارائه آمارهایی که مردم نه آن را حس و نه باور می‌کنند بپرهیزد.
 
ترقی با تاکید بر لزوم برخورد با کارشکنان در سیستم دولتی عنوان کرد: دولت باید با کسانی که در سیستم اجرایی کشور کارشکنی می‌کنند و نارضایتی برای مردم به وجود می‌آورند برخورد کند. اینکه تعزیرات 2 روز نظارت کند و بعد 10 روز بیکار باشد و کاری انجام ندهد، این شل‌کن و سفت‌کن‌ها، همه ناشی از ضعف مدیریت و سوءمدیریت است.

او توضیح داد: مردم از دولت انتظار دارند اولاً در چارچوب قانون عمل کند که متاسفانه در برنامه و بودجه بر اساس گزارشی که مجلس از تفریغ بودجه می‌دهد، 30 درصد از برنامه بیشتر اجرا نمی‌شود. این عدم اجرای برنامه‌ها برای مردم مشکلاتی پدید می‌آورد.
 
ترقی با اشاره به اینکه دولت سیاست‌های کلان و هشدارهای رهبری را مورد توجه قرار نمی‌دهد گفت: زمانی که به این موضوعات توجه نمی‌شود طبیعتاً اداره کشور مشکل خواهد شد. لذا تبعیت از رهبری، اجرای سیاست‌های دقیق و کلان ابلاغی رهبری و صداقت داشتن با مردم و ارائه آمارهای درست و اقناع‌کننده به مردم می‌تواند اداره کشور را تسهیل کند.
 
این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه، با تاکید بر اینکه سیستم اجرایی واقعاً خود را نوکر و خدمتگزار مردم نمی‌داند، افزود: یعنی یک نفر نیست که به اداره‌ای برود و بیاید و بعد از آن راضی باشد. مردم را اذیت می‌کنند.
 
ترقی با اشاره به بارش برف اخیر در تهران و آماده نبودن شهرداری برای خدمت‌رسانی به مردم گفت: یک برف کوچک در تهران می‌بارد و به دلیل اینکه در شهرداری سرگرم انتخابات داخلی تعاونی رفاه شهرداری هستند، اصلاً به فکر آماده‌سازی خیابان‌ها نیستند، با اینکه از قبل هواشناسی وضعیت هوا را اعلام کرده است.
 
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی صحبت‌های خود را با این جملات به پایان رساند: این موضوعات نشان می‌دهد دولت اصلاً تعهدی برای خدمت به مردم در خود نمی‌بیند؛ وقتی مردم اینها را می‌بینند، طبیعتاً در اجرای خواسته‌ها و برنامه‌های دولت انگیزه‌ای برای همکاری در آنها شکل نمی‌گیرد و این اداره کشور را با دشواری همراه خواهد کرد. 
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری  اعتماد آنلاین ،تاریخ انتشار:        1 آذر 1398،کدخبر:   361607  ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
0
0
دولت اول باید افکار عمومی رو اقناع می کرد بعد این طرح رو اجرا می کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین