پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: کنترل صد در صدی خشونت در جامعه ممکن نیست چرا که ابزارهای لازم در این خصوص وجود ندارد.

شعار سال: محمدباقر الفت در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: اقدامات و طرح‌های معاونت اجتماعی نقش به‌سزایی در کاهش جرایم در سطح جامعه دارد.

وی ادامه داد: بدون شک اگر برنامه‌های این معاونت در جامعه عملی نمی‌شد آمار پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه به مراتب بیش از آمار کنونی بود.

الفت گفت: سال گذشته در مجموع 15 میلیون رکورد پرونده ورودی در دستگاه قضا بررسی و به صدور حکم منتهی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: متاسفانه مردم آن طور که باید و شاید با سیاست‌ها و اقدامات معاونت پیشگیری قوه قضاییه آشنا نیستند. هنوز وقتی به مردم توصیه می‌شود برای انجام امور خود از وکیل خانوادگی استفاده کنند بسیاری از آنها تعجب می کنند.

الفت گفت: عمر اقدامات پیشگیرانه در کشور زیاد نیست به همین دلیل تا مردم با عملکرد واقعی این معاونت آشنا شوند اندکی زمان می برد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح‌هایی از سوی معاونت اجتماعی قوه قضاییه برای کنترل خشم در جامعه اشاره کرد و افزود: معاونت اجتماعی امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای کنترل خشونت در جامعه به ویژه در حوزه بانوان اجرایی می‌کند.

معاون اجتماعی قوه قضاییه با بیان اینکه متاسفانه خشونت‌های اجتماعی عرصه زندگی را در جامعه تنگ می‌کند، گفت: بدون شک کنترل صد در صدی خشونت در جامعه ممکن نیست؛ چرا که ابزارهای لازم در این خصوص وجود ندارد ولی معاونت اجتماعی نقش به سزایی در کنترل اعمال خشونت آمیز دارد.

الفت در بخش دیگری از صحبت‌های خود به توسعه بانک اطلاعاتی مجرمان کشور اشاره کرد و افزود: با توسعه این بانک اطلاعاتی هزینه ارتکاب جرم برای مجرمان افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق این بانک اطلاعاتی زمان شناسایی و دستگیری مجرمان کاهش می‌یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران«ایسنا»، تاریخ انتشار 17 مرداد 95 ، کد مطلب: 95050110487: www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین