پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان می شود که ۵۰درصد با سازش مواجه می‌شود.

شعار سال: هادی هاشمیان صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بندرگز با اشاره به اینکه سالانه حدود 400 هزار پرونده وارد سیستم قضایی استان گلستان می‌شود؛ اظهار داشت: 50 درصد این پرونده‌ها به علت وجود روحیه گذشت، منجر به سازش می‌شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در استان گلستان اصلا قضایی نیست و مواردی مانند توهین، تهدید و ضرب و جرح عمدی که میزان آن نیز در استان گلستان بالاست؛ از موارد فرهنگی محسوب می‌شود که باید دستگاه‌های متولی با مشارکت جمعی در راستای پیشگیری یا کاهش آن اقدام کنند.

هاشمیان با اشاره به کاهش زندانیان گلستان و رسیدن از پنج هزار و 500 زندانی در سال 94 به چهار هزار و 200 زندانی در سال 95 را نتیجه تعامل و تدبیر قضات دانست و خاطرنشان کرد: سطح رفاه و اقدامات فرهنگی در زندان‌ها ارتقاء یافته و کاهش جمعیت کیفری زندان هم یکی از سیاست‌های قوه قضائیه بوده که در گلستان به صورت جدی در حال اجرا است.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه در سال 95 حدود 20 هزار پرونده ورودی به سیستم قضایی در مقایسه با سال 94 کاهش یافته است؛ از روحانیون، ائمه جمعه و موثرین جامعه درخواست کرد تا دستگاه قضایی را در راستای کاهش پرونده های ورودی همراهی کنند.

با قاطعیت با صید غیرمجاز در گلستان برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به آغاز فصل صید گفت: موضوع صید غیرمجاز به صورت مستمر در دستور کار شورای حفظ حقوق بیت المال قرار دارد که سه فرماندار شهرستان‌های ساحلی، یگان حراست شیلات و مرزبانی به صورت جدی در این زمینه فعال هستند.

وی با تاکید بر قلع و قمع کومه‌های صید غیرمجاز یادآور شد: شیلات، شورای تامین و ضابطتن قضایی تکلیف دارند هرگونه تخلف در راستای برپایی کومه‌های غیرمجاز را به سیستم قضایی اطلاع دهند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان تصریح کرد: با قاطعیت و بدون مسامحه با صید غیرمجاز برخورد می‌شود.

امام جمعه بندرگز هم در این مراسم با تمجید از فعالیت 10 ساله داوودی رئیس دادگستری شهرستان بندرگز و رضایت عمومی شهروندان از عملکرد دستگاه قضایی شهرستان، گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف دستگاه قضایی، پیشگیری از وقوع جرم است که تاکنون در استان گلستان، همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی، جلسات و نشست‌های متعددی برگزار شد؛ اما در نهایت آنچه باید در جامعه ترویج و تثبیت شود؛ امر به معروف و نهی از منکر است که همه افراد جامعه باید در راستای استقرار آن تلاش کنند.

حجت‌الاسلام سید ابوالفضل حسینی با اشاره به تبعات اجتماعی طلاق، از آمار بالای آن در جامعه ابراز تاسف کرد و افزود: اگر ادارات و نهادهای متولی در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از وقوع طلاق به وظایف خودشان خوب عمل کنند بی‌شک بار کمتری به حوزه قضایی منتقل خواهد شد.

در پایان این مراسم از زحمات ولی اله داوودی تقدیر و محمود رضایی بالاجاده به عنوان رئیس دادگستری شهرستان بندرگز معرفی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 12 آبان 96، کد مطلب: 1563785: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین