پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۸۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس سال ۹۸ در لاهیجان و سیاهکل چه کسانی هستند؟ اگر چه پوستری بر روی دیوار‌ها دیده نمی‌شود و هیچ ستادی در شهرستان‌ها افتتاح نشده است، ولی فضای مجازی پر از گروه، کانال و اسامی است که برای حضور در انتخابات عرض اندام می‌کنند.
شعارسال: اگر چه پوستری بر روی دیوار‌ها دیده نمی‌شود و هیچ ستادی در شهرستان‌ها افتتاح نشده است، ولی فضای مجازی پر از گروه، کانال و اسامی است که برای حضور در انتخابات عرض اندام می‌کنند. جدا از تبلیغات در فضای مجازی و بخصوص تلگرام و اینستاگرام، تعدادی از این افراد از مدت‌ها قبل در مراسم و گردهمایی مختلف حضور می‌یابند. مراسم ختم و بخصوص سومین روز درگذشت یک فرد متوفی، باعث گردهمایی بزرگی از کاندیدا‌ها شده و تقریبا همگی زیر یک سقف جمع می‌شوند. پدیده‌ای نادر که در هیچ کجای جهان و در آستانه هیچ انتخاباتی دیده نمی‌شود.
از آنجایی که احزاب و گروه‌های سیاسی فعالیت چندان اثرگذاری در حوزه سیاسی ایران ندارد عملا کار مردم برای انتخاب بهترین افراد برای عضویت در مجلس شورای اسلامی سخت‌تر است و متاسفانه بعضا دیده شده که مردم بدون اطلاع از پیشینه افراد و شناخت کافی از آنها، در انتخابات شرکت کرده اند که این مساله تبعات چندان خوبی نداشته است.
به‌نظر می‌رسد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل که در سال ۹۸ برگزار می‌شود، از گرمی خاص و حساسیت ویژه‌ای برخوردار باشد. پس از اتفاقات انتخابات مجلس دهم و عدم حضور ایرج ندیمی با کش و قوس‌های فراوان که سرانجام به پیروزی ذبیح نیکفر به عنوان نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل انجامید و با توجه به بالا رفتن سطح انتظارات و مطالبات مردم از جایگاه نمایندگی، طبیعی است که روز به روز با افزایش انتقادات از نماینده فعلی، تعدد کاندیدا‌ها در انتخابات دوره آینده رو به فزونی گیرد.
تحرکات کاندیدا‌های احتمالی انتخابات در این دو شهرستان در حدی بود که نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در سخنرانی خود در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۶ در جمع مردم لاهیجان لب به انتقاد گشود. ذبیح نیکفر در این مراسم به فعالیت زودهنگام برخی برای انتخابات مجلس یازدهم و آغاز فعالیت‌های سیاسی کاندیدا‌های محتمل اشاره کرد و گفت: فعلا برای انتخابات زود است.
از جنب و جوش‌های انتخاباتی و رایزنی‌ها چنین استنباط می‌شود که برخی از کاندیدا‌های احتمالی در حال برآورد پایگاه، رأی و اقبال مردمی هستند. طبیعی است که فهرست اسامی تنظیم شده تنها براساس گمانه‌زنی بوده و تا وقتی که کنشگران سیاسی بطور رسمی در انتخابات ثبت نام نکنند نمی‌توان از حضور قطعی آن‌ها در انتخابات سخن گفت. پایگاه خبری تحلیلی افرا در راستای آگاهی بخشی به مردم و بدون هیچ‌گونه جهت گیری سیاسی به نفع افراد و گروه‌ها اقدام به معرفی نامزد‌های احتمالی انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی کرده است.

۱. یوسف قاسمی: اهل روستای گولک از توابع بخش دیلمان شهرستان سیاهکل، بازنشسته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده دوره هشتم مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دوره نهم با کسب حدود ۱۸ هزار رای در جایگاه سوم ایستاد و کرسی سبز بهارستان را از دست داد. وی در دوره دهم انتخابات مجلس نیز در یکی از حوزه‌های انتخابیه استان تهران (رباط کریم) وارد گود انتخابات شد که با عدم احراز صلاحیت مواجه شد، ولی بیکار نماند و با حضور در لاهیجان و سیاهکل به حمایت از ذبیح نیکفر پرداخت.
۲. حسینعلی خدایگانی: عضو ثابت هر ۴ دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان، جانباز و ایثارگر جنگ تحمیلی و از فرهنگیان آموزش و پرورش محسوب می‌شود. ریاست شورای عالی استان گیلان و عضو هیئت مدیره شرکت تله کابین احرار لاهیجان از دیگر سوابق وی می‌باشد. نامبرده در دوره پنجم انتخابات شورای شهر لاهیجان، ثبت نام نکرده بود.
۳. محمد احمدی پور: اهل روستای کهنه رودپشت بخش رودبنه شهرستان لاهیجان می‌باشد و در سوابق وی فرماندار شهرستان‌های رودسر، تالش و لاهیجان، مدیرکلی کتابخانه‌های عمومی گیلان و معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان، دیده می‌شود.
۴. محمدحسن خیرخواه: فرزند کامل خیرخواه (نماینده ادوار دوم و سوم و پنجم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی) و اصالتا اهل روستای گیلده شهرستان آستانه اشرفیه می‌باشد. وی هم اکنون به عنوان مدیر کل دفتر توسعه و نظارت بر مرکز غیر دولتی سازمان بهزیستی کشور، مشغول به فعالیت است.
۵. اسماعیل بابایی: سردفتر اسناد رسمی ثبت اسناد سیاهکل و پسرخاله یوسف قاسمی (نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس هشتم) می‌باشد. انتشار کلیپی از دوران تبلیغات انتخابات مجلس هشتم از بابایی در فضا‌های مجازی و سایت‌ها و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای با حاشیه‌های فراوان همراه بود. وی که در انتخابات مجلس نهم بیش از ۶ هزار رای به خود اختصاص داده بود، در انتخابات دوره دهم با عدم احراز صلاحیت مواجه شد.
۶. حمید خوش سیرت: وی اهل روستای حاج سلیم محله شهرستان لاهیجان و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی می‌باشد. وی که از اعضای تیم همراه نماینده مجلس وقت لاهیجان و سیاهکل (ندیمی) بود، دارای سوابقی، چون مدیریت شهرک صنعتی لاهیجان، مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (ندیمی) نیز اشاره نمود. وی که یک دوره کاندیداتوری شورای شهر لاهیجان را نیز در پرونده دارد در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی با چرخشی ۱۸۰ درجه وارد تیم انتخاباتی ذبیح نیکفر شد و اکنون سودای بهارستان در سر دارد.
۷. رسول فرخی: وی اهل روستای میکال شهرستان سیاهکل و کارمند استانداری گیلان می‌باشد که هم اکنون به عنوان یکی از مدیران دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری گیلان مشغول به خدمت است و در انتخابات دوره نهم بیش از ۵ هزار رای و در انتخابات دوره دهم بیش از ۶ هزار رای به دست آورده بود.
۸. محمد آقاجانزاده: اهل روستای نیاول سیاهکل و کارمند بازنشسته وزارت راه و شهرسازی است که دارای سوابقی، چون معاونت عمرانی استانداری گیلان و فرماندار در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل می‌باشد. وی از حامیان ذبیح نیکفر در انتخابات سال ۹۴ بود.
۹. مهدی شمس: عضو سومین دوره شورای اسلامی شهر لاهیجان و از فرهنگیان آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان بوده که مسئولیت مجمع بسیج اقشار شهرستان لاهیجان از سوابق وی می‌باشد.
۱۰. بهمن کنعانی: اصالتا اهل روستای سرچشمه شهرستان لاهیجان می‌باشد. کارمند بازنشسته اداره آموزش و پرورش لاهیجان است و بخشدار بخش مرکزی و بخش رودبنه شهرستان لاهیجان از جمله سوابق کاری وی می‌باشد.
۱۱. صفرعلی کریمی: اهل روستای پاشاکی از توابع شهرستان لاهیجان است. در سابقه کاری وی، ۱۲ سال فرماندار شهرستان‌های لاهیجان و لنگرود، معاونت مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان، قائم مقام مدیر کل نهضت سواد آموزی و معاونت منابع انسانی استانداری گیلان دیده می‌شود.
۱۲. محمد امیری: اهل روستای میکال شهرستان سیاهکل و رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان است که در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه بیش از ۲ هزار رای کسب کرد. حضور یک گزینه دیگر به نام رسول فرخی از روستای میکال بخش دیلمان شهرستان سیاهکل در بین داوطلبان احتمالی انتخابات، شاید کار و آزادی عمل را برای محمد امیری کمی دشوار سازد.
۱۳. بهرام یعقوبی: اهل روستای بیجاربنه شهرستان لاهیجان و نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از همین حوزه انتخابیه می‌باشد. وی دارای سوابقی، چون قائم‌مقام معاون سیاسی سازمان صدا و سیما، مدیرکل خدمات اداری و پشتیبانی سازمان صدا و سیما، مدیرعامل شرکت سیما چوب، عضو اتاق فکر شهردار سابق تهران (دکتر محمد باقر قالیباف) و از اعضای ستاد وی در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

۱۴. مجید استوار: اصالتا اهل روستای نوبیجار شهرستان لاهیجان و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی بوده و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد رشت می‌باشد. وی در دوره دهم انتخابات مجلس نیز از حوزه لاهیجان و سیاهکل ثبت نام کرده بود که با عدم احراز صلاحیت مواجه شد. در انتخابات آینده، شاید با وجود تغییرات مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور و روی کار آمدن دکتر فرهاد رهبر، آزادی عمل و پایگاه اصلی این کاندیدا که بیشتر روی جامعه دانشگاهی بود، کمی دچار تزلزل شود.
۱۵. دکتر کامران احمدیان: پزشک عمومی و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی و اهل سیاهکل و برادر سردار شهید حمید احمدیان است و ریاست جهاد‌های دانشگاهی استان‌های گیلان و همدان، معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان، مدیرعامل جمعیت هلال‏احمر استان گیلان، معاونت فرهنگی و آموزشی و معاونت پشتیبانی جهاد دانشگاهی استان گیلان برخی از سوابق کاری وی است که البته سابقه عدم احراز صلاحیت نیز در پرونده سیاسی این شخص نیز دیده می‌شود.
۱۶. مهران (علیرضا) رحیم پور: اصالتا اهل شهرستان سیاهکل و دارای مدرک دکترا است. دبیر دو دوره جشنواره شکرانه برنج در شهرستان سیاهکل و مدیر نمایندگی یک شرکت خودرو سازی در شهرستان لاهیجان از جمله سوابق وی می‌باشد.
۱۷. روح اله مدامی: اهل روستای ملومه از توابع بخش دیلمان شهرستان سیاهکل و مدرس دانشگاه بوده و در یک خانواده مذهبی و کشاورز رشد پیدا کرده است. مدامی در انتخابات مجلس نهم با کسب کمتر از ۲ هزار رای بین ۱۲ کاندیدای حوزه لاهیجان و سیاهکل نفر هفتم شد. البته مدتی قبل وی نیز در فضای مجازی به طور شفاف اعلام کرد که قصد کاندیداتوری ندارد، ولی از گوشه و کنار خبر‌هایی در خصوص این شخص به گوش می‌رسد.
۱۸. سیدحجت مهدی سعیدی: مدیرکل سابق فرهنگ و ارشادی اسلامی گیلان، فرماندار سابق سیاهکل و رئیس سابق دانشگاه آزاد لاهیجان از چهره‌های سیاسی – فرهنگی و دانشگاهی استان محسوب می‌شود در انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز با عدم احراز صلاحیت مواجه شد. بر اساس شنیده‌ها نامبرده در دوره آتی نیز با مشکل محکومیت قضایی هم برای تایید صلاحیت خود روبرو است.
۱۹. هادی صدیقی: اهل روستای کچلام شهرستان لاهیجان و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مدیریت رسانه است. از جمله سوابق خدمتی وی می‌توان به مدیرکل حقوقی و املاک سازمان تریبت بدنی، مشاور حقوقی معاون اداری و مالی سازمان صدا و سیما اشاره کرد. وی در انتخابات مجلس نهم کمتر از ۶ هزار رای کسب کرده بود.
۲۰. محمدمهدی قربانی: فرزند نماینده، ولی فقیه در گیلان و دارای سوابقی، چون معاون سابق امور عمرانی سازمان منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی، مدیر فنی و عمرانی مصلی حضرت امام خمینی (ره) رشت، مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در استان گیلان، عضو هیأت مدیره خانه سالمندان لاهیجان و عضو هیأت مدیره سازمان اتوبوس رانی شهرداری رشت بوده است. وی در دوره نهم انتخابات مجلس نیز از حوزه لاهیجان و سیاهکل نیز ثبت نام کرده بود که با عدم احراز صلاحیت مواجه شد.
۲۱. علی نصرتی: رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیاهکل که در دوره قبل انتخابات مجلس با عدم احراز صلاحیت مواجه شد، اما با شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر سیاهکل و کسب ۱۴۷۳ رای، حتی از ورود به پارلمان شهری ناکام ماند، گویا باز هم در اندیشه صندلی سبز بهارستان است.

در این میان، نام هایی، چون ایرج ندیمی، ذبیح نیکفر، غلامرضا پورشعبان، رضا بژکول، علی محرر و … نیز از گوشه و کنار به عنوان کاندیدای احتمالی به گوش می‌رسد که در مطالب بعدی، به آن‌ها خواهیم پرداخت.
فهرست اسامی تنظیم شده تنها براساس گمانه زنی‌ها است و قطعی نیست لذا پایگاه خبری تحلیلی افرا از نامزد‌های احتمالی انتخابات میخواهد در صورت اینکه تصمیم به کاندیداتوری گرفته اند، رزومه کوتاهی از خود برای ما ارسال کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی با مردم، تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن 1398 ، کدخبر:  77679 ، www.baamardom.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین