پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۶۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
جانسون در اظهارنظری پس از اعلام نتایج اولیه گفت: «نتیجه انتخابات به معنی تحقق برگزیت است.» او همچنین در نطق پیروزی حزب محافظه‌کار نتیجه انتخابات را به پایان بن‌بست تعبیر کرد و قاطعیت بُرد حزبش را از دهه ۵۰ تاکنون بی‌سابقه خواند.

شعار سال : نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا با پیروزی قاطع حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون رقم خورد.مطابق نتایج شمارش آراء انتخابات سراسری بریتانیا، حزب محافظه‌کار این کشور به رهبری بوریس جانسون ۳۶۳ کرسی از مجموع ۶۵۰ کرسی مجلس عوام این کشور را تصاحب کرد و در مقابل شمار کرسی‌های حزب کارگر به ۲۰۳ مورد کاهش یافت که ۵۹ کرسی کمتر از سهم فعلی این حزب در پارلمان بریتانیاست.

جانسون در اظهارنظری پس از اعلام نتایج اولیه گفت: «نتیجه انتخابات به معنی تحقق برگزیت است.» او همچنین در نطق پیروزی حزب محافظه‌کار نتیجه انتخابات را به پایان بن‌بست تعبیر کرد و قاطعیت بُرد حزبش را از دهه ۵۰ تاکنون بی‌سابقه خواند.

او ادامه داد: «ما سیاستمداران ۳ سال گذشته را بر باد دادیم، ولی دیگر اتلاف وقت کافیست، مردم خواستار اجرای برکسیت هستند و من این کار را تا ۳۱ ژانویه انجام خواهم داد.»

در مقابل جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر که برآورد‌ها نشان می‌دهد که حزب متبوعش متحمل بزرگ‌ترین شکست انتخاباتی در ۸۴ سال گذشته شده، اعلام کرد که از رهبری این حزب کناره‌گیری می‌کند.

در میان رهبران جهان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و از حامیان نخست وزیر بریتانیا نخستین کسی بود که به نتایج اولیه انتخابات سراسری بریتانیا واکنش نشان داد. آقای ترامپ با انتشار توییتی نوشت: «به نظر می‌رسد پیروزی بزرگی برای بوریس در انتخابات بریتانیا حاصل شده!»


ترامپ پس از مسجل شدن کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان توسط حزب محافظه‌کار با انتشار توییت دیگری ضمن عرض تبریک به جانسون، وعده داد که بلافاصله پس از اجرای برکسیت، آمریکا و بریتانیا توافق‌نامه تجارت آزادی امضاء می‌کنند که منافع آن بسیار بیشتر از هرگونه توافقی با اتحادیه اروپاست.

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند که حزب متبوعش اکثر کرسی‌های اسکاتلند (۴۸ کرسی) را کسب کرده، در واکنش به پیروزی درخشان حزبش گفت که نتیجه انتخابات نشان می‌دهد که باید به اسکاتلند حق انتخاب داد.

البته استورجن سپس از نتایج کلی انتخابات که گویای پیروزی حزب محافظه‌کار است ابراز ناخرسندی کرد و این نتیجه را «تیره و تار» توصیف کرد.

در مقابل، جو سوینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات بریتانیا که حامی برگزاری رفراندوم دوم در مورد برکسیت بود، کرسی خود در مجلس عوام را به نامزد حزب ملی اسکاتلند واگذار کرد. او با وحشتناک توصیف کردن نتیجه انتخابات، گفت: «عده‌ای از موج ملی‌گرایی استقبال می‌کنند، ولی برای بسیاری دیگر این نتیجه ناراحت کننده است.»

حزب لیبرال دموکرات بریتانیا پس از شکست رهبر آن در انتخابات سراسری بریتانیا، از لزوم تغییر رهبری آن در سال جدید میلادی خبر داد.

اما کارولاین لوکاس موفق شد باردیگر تنها کرسی حزب سبز را در پارلمان بریتانیا حفط کند و اکثریت رای مردم شهر برایتون را کسب کند. رهبر حزب سبز با وجود خوشحالی از پیروزی حزبش به عنوان یکی از نمایندگان حامی برگزاری همه‌پرسی دوباره برکسیت، نتایج کلی انتخابات را ناامیدکننده قلمداد کرد.

شکست نامزد ایرانی‌تبار از نخست وزیر بریتانیا
علی میلانی، نامزد ایرانی‌تبار حزب کارگر در حوزه آکسبریج با بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه‌کار بریتانیا رقابت کرد. آقای میلانی در مجموع با کسب ۱۸ هزار رای در مقابل ۲۵ هزار رای از آقای جانسون شکست خورد.

پیش از آغاز انتخابات، نظرسنجی‌ها از رقابت نزدیک این دو نامزد حکایت داشت و حزب کارگر نیز برای شکست رقیب محافظه‌کار خود حسب ویژه‌ای بر روی حوزه آکسبریج باز کرده بود.

علی آوایی، نامزد ایرانی‌تبار حزب لیبرال‌دمکرات نیز با کسب ۲۷۰۹ رای در حوزه نیوکسل مرکزی سوم شد. در این حوزه چی اونوورا، نماینده حزب کارگر پیروز شد.

علی آوایی، پسر اسدالله آوایی، نماینده رهبر ایران در منچستر و برادرزاده علیرضا آوایی، وزیر دادگستری دولت حسن روحانی است.

انتخابات پارلمانی بریتانیا از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه (۱۲ دسامبر) به وقت محلی در در ۶۵۰ حوزه انتخابیه در سراسر بریتانیا آغاز شد و تا ۱۰ شب ادامه داشت.

در این انتخابات ۴۶ میلیون بریتانیایی بالای ۱۸ سال، واجد شرایط رای دادن بودند. این انتخابات سومین انتخابات مجلس عوام بریتانیا از سال ۲۰۱۵ تاکنون محسوب می‌شود.

پارلمان بریتانیا ۶۵۰ کرسی دارد و احزاب رقیب برای کسب اکثریت آن باید حداقل ۳۲۶ نماینده در پارلمان داشته باشند. حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون برای تحقق برنامه خروج از اتحادیه اروپا نیازمند تصاحب اکثر کرسی‌های پارلمان بود.

در انتخابات پیشین که در سال ۲۰۱۷ برگزار شد، حزب محافظه کار ۱۳ کرسی خود را از دست داد و به حضور ۳۱۷ نماینده اکتفا کرد. امری که محافظه کاران را برای تشکیل دولت ناچار به ائتلاف با حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی کرد.

این نخستین بار در یک قرن اخیر بود که انتخابات سراسری بریتانیا در ماه دسامبر برگزار می‌شد. پیشتر و برای اولین بار در دسامبر سال ۱۹۲۳ مردم تجربه حضور در انتخابات را در این ماه کسب کرده بودند.
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فرارو ، تاریخ انتشار 22 آذر 98 ، کد خبر : 421161 ، fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
0
0
با این فرمون باید منتظر پیروزی قاطع ترامپ هم در آمریکا بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین