پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۹۹۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۲
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در حال حاضر ۱۲هزار قطعه و تجهیزات نسبتاً پیچیده در صنعت نفت بومی‌سازی شده که از میان آنها حدود ۲۵۰۰ قطعه توسط شرکت‌های نوظهور دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری انجام شده است.

شعار سال: مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: در حال حاضر ۱۲هزار قطعه و تجهیزات نسبتاً پیچیده در صنعت نفت بومی‌سازی شده که از میان آنها حدود ۲۵۰۰ قطعه توسط شرکت‌های نوظهور دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری انجام شده است.

احمد محمدی ‌در آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با اشاره به حضور فعال بخش خصوصی در این نمایشگاه اظهار داشت: جای خوشحالی دارد که نمایشگاه صنعت نفت به مکانی برای گردهمایی سازندگان قطعات و صنایع بزرگ و کوچک تبدیل شده است.

وی افزود: خوزستان به‌عنوان خاستگاه صنعت نفت ایران، بخش قابل توجهی از تولید نفت کشور را به‌عهده دارد و سزاوار این است که نمایشگاه صنعت نفت در مرکز این استان برگزار شود.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: برگزاری نمایشگاه صنعت نفت نیاز به زیرساخت‌های بیشتری برای میزبانی صنعتگران این حوزه بسیار مهم دارد.

محمدی با بیان اینکه صنعت نفت معروف به یک صنعت بین‌المللی است، گفت: صنعت نفت با وجود بین‌المللی بودن آن اما با دست و توان بخش خصوصی کنار و همراه بخش دولتی پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

وی ابراز کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوزستان در این حوزه می‌توان این استان را در عمل به قطب و مکانی برای برگزار کردن نمایشگاه‌های مرتبط با نفت تبدیل کرد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب تأکید کرد: بخش خصوصی حرکت‌های مهمی انجام داده اما همچنان نیازمند بومی‌سازی قطعات هستیم.

محمدی با اشاره به سابقه تولید قطعات صنعت نفت در کشور‌ عنوان کرد: بیش از 100 سال پیش در مسجدسلیمان به‌واسطه اینکه یک کالای تجاری به‌نام نفت تولد پیدا کرد، بسیاری از قطعات و کالاهای پرمصرف در مسجدسلیمان ساخته و عرضه شد.

وی افزود: اما شرکت‌ها از زنجیره تکمیل‌شده‌ای که در مسجدسلیمان شکل گرفت خیلی منتفع نمی‌شدند چرا که نمی‌توانستند آنها را به خارج از کشور مانند اروپا و کشورهای عربی ارسال کنند.

مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: پس از آن شرکت‌های خارجی واحدهای تعمیری را از کشور خارج کردند و صنعت نفت به‌طور کامل وابسته به خارج شد. این موضوع تا زمان پیروزی انقلاب ادامه داشت تا اینکه با هوشمندی‌ای که در کشور به‌وجود آمد به خود‌اتکایی رسیده و اکنون نتیجه تلاش‌ها منجر به ساخت قطعات پیچیده و پر‌کاربردی صنعت نفت در داخل کشور شده است.

محمدی تأکید کرد: کارهای قطعه‌سازی با شرکت‌های دانش‌بنیان و کارگاه‌های کوچک آغاز شد و اکنون در جای جای تأسیسات و خطوط چاه از حاصل دانش و فناوری این قطعه‌سازان استفاده می‌شود.

مدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: اکنون برخی از ماشین‌آلات پیچیده که در گذشته از خارج وارد می‌شد به‌دست صنعتگران و سازندگان خصوصی و همراهی بخش دولتی به‌ویژه شرکت ملی نفت تبدیل به ساخت داخل و بومی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: توربین‌ها و پمپ‌های جلوگیری از افت فشار به‌دست شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان خصوصی بخش داخلی بومی‌سازی شده‌اند.

محمدی با تصریح به اینکه باید شهرک انرژی در خوزستان ایجاد شود تا شرکت‌های صاحب‌نامی که رشد پیدا کرده‌اند در جنوب و جنوب‌غرب کشور در اهواز در یک شهرک مستقر شوند، ادامه داد: باید این شرکت‌ها خط تولید و یا بخشی از آن را در اهواز ایجاد کنند که این کار علاوه بر اینکه به صنعت نفت و کشور کمک می‌کند‌ به بازسازی فوری قطعات منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب خاطرنشان کرد: البته تا وضع موجود فاصله داریم و امیدواریم با تبلیغ درست و ارائه اطلاعات بخش صنعت به سازندگان قطعات، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی نیازهای روز صنعت نفت را با شتاب بیشتری برطرف کنند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 12 هزار قطعه و تجهیزات نسبتاً پیچیده در صنعت نفت بومی‌سازی شده که از میان آنها حدود 2500 قطعه توسط شرکت‌های نوظهور دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری انجام شده است.

محمدی افزود: به‌زودی 7500 قطعه، کالا و بعضی از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در فایل فشرده تحویل صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد تا آنها نسبت به توانمندی خود آنها را بومی‌سازی کنند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: در طرح توسعه 28 مخزن نیز از تجهیزات ساخت داخل استفاده حداکثری خواهیم داشت و هدفگذاری ما بر این است که طرح را باید کاملا با دانش ایرانی و با تجهیزات داخلی انجام داد.

وی بیان داشت: این طرح نهایی، به اسناد مناقصه تبدیل و به پیمانکاران بخش خصوصی کاملاً داخلی واگذار می‌شود تا با کالای ایرانی، نیروی انسانی توانمند و حداکثر توجه به نیروی کار بومی پروژه را به پایان برسانند.

محمدی تأکید کرد: اگر در پی خودکفایی و استقلال صنعتی هستیم، تنها مسیر این است که به بخش خصوصی کمک کنیم و زمینه‌ساز اشتغال مولد و بهره‌وری باشیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار:23آذر1398،کد خبر:2159350،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
0
0
دمه جوون های ایرانی گرم که فقط اونان که سرمون و بلند نگه میدارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین