پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۰۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۲
متاسفانه در این ایام شاهد هستیم بعضی از روحانیون و افرادی که قبل از هرگونه پست و منصب سیاسی در جامعه اسلامی به عنوان واعظ و منبری شناخته می‌شوند و باید خود الگو و سرمشق دیگران باشند، به صورت علنی و صریح از پشت تریبون‌های رسمی انواع اتهام و ناسزا و الفاظ نامناسب را خطاب به شخصیت‌ها و بزرگان کشور که بعضا هم لباس خودشان هم هستند بیان می‌کنند.

شعارسال: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: متاسفانه در این ایام شاهد هستیم بعضی از روحانیون و افرادی که قبل از هرگونه پست و منصب سیاسی در جامعه اسلامی به عنوان واعظ و منبری شناخته می‌شوند و باید خود الگو و سرمشق دیگران باشند، به صورت علنی و صریح از پشت تریبون‌های رسمی انواع اتهام و ناسزا و الفاظ نامناسب را خطاب به شخصیت‌ها و بزرگان کشور که بعضا هم لباس خودشان هم هستند بیان می‌کنند و هیچ محدودیت و پرهیزی هم در هیچ سطحی از سطوح ندارند.

گاه خطاب به فردی که رئیس‌جمهور کشور بوده و بیش از بیست میلیون نفر به او رای داده‌اند جسارت می‌کنند که در حقیقت این عمل، اهانت به مردم شریف و انقلابی کشور اسلامی است که به سخنان و دعوت رهبر معظم انقلاب گوش داده و بعضا علی‌رغم میل باطنی در انتخابات شرکت کرده‌اند و گاه نسبت به جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که حضرت امام آن را عصاره فضائل ملت می‌دانند، رکیک‌ترین الفاظ را بکار می‌برند درحالی که در میان آن‌ها افراد شریف و خدوم زیادی وجود دارند و در هرصورت همگی وکلای مردم بوده و احترامشان به واسطه جایگاهی که دارند، بر همه واجب است.

متاسفانه این روش ناپسند و این عمل زشت سال‌هاست ازسوی برخی مداحان بی‌سواد تریبون به دست و منبری‌های بد دهان و تازه به دوران رسیده که دسترسی به آنتن صداوسیما هم پیدا کرده‌اند و این مرکزی را که به فرموده حضرت امام باید دانشگاه بزرگ اسلامی و ملی باشد از حیز انتفاع انداخته‌اند، شروع شده و ادامه یافته است.

همچنین برخی از خطیبان جمعه مرکز کشور که آن را ‌ام‌القرای جهان اسلام هم می‌نامند یا مراکز استان‌های مهم که خود از علما و خبرگان این مردم محسوب می‌دارند و سنی از آنان گذشته است و خطاب به رئیس‌جمهور یا رقبای سیاسی خود از ادبیات نامناسب و الفاظ نابجا استفاده می‌کنند و یا برخی روحانیونی که خود را نماینده و وکیل شهر مذهبی قم و جامعه روحانیت معرفی کرده با پرخاشگری و صدا بلند کردن و هیاهو از تریبون مجلس به دیگران جسارت می‌کنند.

واقعا انسان احساس می‌کند نکند همه این معارف و مواعظی که سالیان سال است ما به خورد ملت داده و می‌دهیم برای دیگران است و خودمان را شامل نمی‌شود.

فراموش نمی‌کنیم، حضرت امام می‌فرمودند: یکی‏ از تجار پیش یکی ‏از علمای بزرگ ـ حالا کی بوده است نمی‏دانم ـ رفته است و گفته است که آقا! اگر پشت کتاب یک چیزی نوشته ‏اند به ما هم بگویید، برای اینکه ما می‏ینیم که شما ما را دعوت می‏کنید به خیر و صلاح، و خودتان نیستید اهلش. معلوم می‏شود یک مطلب دیگری در کار است. آن آقا گریه کرده است ـ از قراری که گفته ‏اند و گفته است حاجی هیچ چیز دیگری نیست و ما فاسد هستیم. (صحیفه امام، ج18، ص13)

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 27آذر1398 ، کدخبر: 1332404: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین