پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۵۰۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۴
استاد سرشناس محیط زیست ضمن ابراز تاسف از ریختن زباله‌ها به جوی آب در مناطق اعیان‌نشین تهران، این زباله‌ها را منبع اصلی تغذیه موش‌ها دانست.

شعارسال: اسماعیل کهرم، استاد سرشناس محیط زیست ضمن انتقاد از سبک زندگی زیست محیطی مرفهین تهران گفت: حدود 95 درصد سفارتخانه‌ها و مناطقی مانند دربند، تجریش و آجودانیه و جاهای اعیان‌نشین در منطقه یک شهرداری تهران واقع شده و وضعیت زباله‌های این منطقه تاسف‌آور است.

او افزود: شهردار اسبق این منطقه یعنی آقای بافنده عنوان کرده بود 30 درصد زباله‌های این منطقه را از جوی‌ها جمع‌آوری می‌کند.

کهرم تصریح کرد: اعیان‌ترین منطقه ایران، سی درصد زباله خود را در جوی‌ها می‌ریزند. جوی‌های این منطقه پهن است و مخزن خوبی خواهد بود. زحمت زیادی دارد که این زباله‌ها را رفتگران جمع کنند و کمرشان خم می‌شود.

این استاد سرشناس حوزه محیط زیست افزود: همان زباله‌هایی که در جوی ها ریخته می‌شود و همین مواد لبنی یعنی  شیر و پنیر و ماست که فاسد شده برای موش‌ها غذاست و حشرات مانند سوسک‌ها که همه چیز خوار هستند با خوردن این مواد غذایی چاق می‌شوند و به جان ما می‌افتند.

کهرم در پایان تاکید کرد: می‌گویند به ازای هر تهرانی 4 موش بزرگ جسته وجود دارد و تغذیه‌شان از همین راه است. گربه‌ها از این موش‌ها می‌ترسند و جای موش‌ها و گربه‌ها عوض شده است.

به گفته او تغذیه موش‌های بزرگ جسته تهران از زباله‌هایی است که در جوی‌ها ریخته می‌شود.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 28آذر1398 ، کدخبر: 937849: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۱
0
0
اینم از مردمان بالاشهر و باکلاس جامعه مثلا کاملا فرهنگ و ادبشون مشخصه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین