پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۱۱۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
گیتی اعتماد با تاکید بر این‌که در تمام دنیا تراکم‌فروشی ممنوع است، گفت: قواعد عوارض شهری مشخص است و هیچ رانتی ایجاد نمی‌شود اما در تراکم‌فروشی رانت‌ها‌خواری‌ها مشخص نمی‌شود و دور از واقعیت نیست اگر بگوییم که تراکم‌فروشی به عنوان پوششی مناسب برای افرادی که به دنبال حرکت‌های غیرقانونی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شعارسال: گیتی اعتماد با تاکید بر این‌که در تمام دنیا تراکم‌فروشی ممنوع است، گفت: قواعد عوارض شهری مشخص است و هیچ رانتی ایجاد نمی‌شود اما در تراکم‌فروشی رانت‌ها‌خواری‌ها مشخص نمی‌شود و دور از واقعیت نیست اگر بگوییم که تراکم‌فروشی به عنوان پوششی مناسب برای افرادی که به دنبال حرکت‌های غیرقانونی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
 گیتی اعتماد، کارشناس حوزه شهرسازی در پاسخ به اسکان نيوز و خبر ممنوعیت و جرم بودن تراکم‌فروشی در شهرها، ضمن ابراز امیدواری برای تصویب این مهم، گفت: دور از واقعیت نیست اگر بگوییم شهر تهران در وضعیت اسفباری به سر می‌برد،  چرا که در یک کوچه‌ای که زیر 8 متر بوده 7 برج ساخته شده، معلوم است که این کار خلاف قانون، شهرسازی و هر چیز دیگری که فکر کنید، است.
 
اعتماد ضمن تاکید بر این‌که یکی از دلایل مهم آلودگی هوا تهران برج‌های بلند‌مرتبه‌ شهر است، اظهار کرد: این برج‌ها مانع تردد هوا و تنفس شهروندان شده و این در حالیست که در همه جا دنیا تراکم‌فروشی ممنوع است. هزار و یک قانون در کشور ما وجود دارد که اگر به‌هنگام شود، می‌توان از آن‌ها به عنوان محلی برای  درآمد پایدار شهرداری‌ها در نظر گرفت.
 
اعتماد در خصوص قطع کمک دولت به شهرداری‌ها در سال‌های گذشته و چگونگی حمایت از شهرداری‌ها برای جلوگیری از تراکم‌فروشی، گفت: مساله کمک مستقیم نیست. در قوانین کشور از زمان پهلوی یک سری قوانینی همانند عوارض بنزین، عوارض ورودی و ... وجود دارد که باید به هنگام شود. فارغ از این بارهاوبارها موضوع درآمد پایدار شهرداری‌ها مورد بررسی قرار گرفت و البته راهکارهایی هم از جانب متخصصان امر ارائه شده است.
 
به گفته این کارشناس شهری قواعد عوارض روشن است اما در تراکم‌فروشی رانت‌ها مشخص نیست و عملا تراکم‌فروشی به عنوان پوششی مناسب برای افرادی به دنبال حرکت‌های غیرقانونی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
اعتماد در پاسخ به سئوال اسکان نيوز، مبنی بر این‌که کمیسیون ماده 5 و ماده 100 عملا محلی برای دور زدن قانون شده و به تراکم‌فروشی کمک می‌کند، گفت: متاسفانه همیشه یک قانون وضع می‌شده و یک راه برای فرار از قانون وجود دارد. یکی از راهکارهای این است که مطالبه‌گری شهروندان افزایش یابد و در مقابل رانت‌خواری‌ها عکس‌العمل نشان داد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری اسکان نیوز    ،تاریخ انتشار:  30 آذر 1398،کدخبر:24655     ، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
0
0
درآمد شهرداری ها از این راه فقط اگر نه مدتها پیش باید ورشکست میشدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین