پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
فرشید گلزاده کرمانی در دوران مدیریت خود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، علاوه بر آنکه از نظر اقتصادی به این برند ملی آسیب جدی وارد کرد، به دلیل برخی رفتار‌های خارج از اصول مدیریتی اعتراض هیئت مدیره را نیز برانگیخت.

شعارسال: انتشار اطلاعات و صورتحساب مالی شرکت رفاه به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور با بیش از ۳۵۰ شعبه و ۷ هزار پرسنل نشان می‌دهد، در حالی که تا سال ۹۲ این شرکت بیش از ۲۹ میلیارد تومان سود خالص داشت، اما پس از ورود فرشید گلزاده کرمانی به رأس مدیریتی این فروشگاه، روند نزولی سوددهی آن آغاز شد و درصد بدهی‌های فروشگاه‌های رفاه افزایش پیدا کرد.

بر اساس جدیدترین اطلاعات مالی حسابرسی‌شده از شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، بدهی این برند اقتصاد خانواده با ماهیت حقوقی سهامی عام تنها در ۹ ماه منتهی به ۳۱ تیرماه ۹۸ بیش از ۱۰۵ درصد افزایش داشته که البته در سال‌های قبل از آن هم روند افزایش بدهی‌ها ادامه داشته است.

به عنوان مثال و بر اساس اسنادی که در ادامه خواهد آمد تنها در ۱۲ ماه مهر ۹۶ تا مهر ۹۷، بدهی‌های فروشگاه رفاه ۱۱۳ درصد افزایش یافته و این افزایش بدهی‌ها از مهرماه ۹۷ تا تیرماه سال جاری ۱۰۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

این روند نزولی بازدهی اقتصادی که پس از نقش‌آفرینی گلزاده در سطح مدیریت کلان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه رخ داد نشان از عدم توانایی وی در کنترل وضعیت اقتصادی بزرگترین شرکت خرده‌فروشی کشور در جهت تقویت اقتصاد خانواده بود؛ البته عدم برخورد با این نحو از مدیریت، از لابی‌گری گسترده در پشت پرده برای حفظ موقعیت وی در رأس هرم مدیریتی شرکت رفاه حکایت می‌کرد.

اگرچه گلزاده در تیرماه سال گذشته از سمت مدیرعاملی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه استعفا داد، اما همچنان با نفوذی که بر ارکان مدیریتی این مجموعه بزرگ دارد شیوه مدیریتی وی در شرکت رفاه حاکم است به طوری‌که اعداد و ارقام منتشره در سایت «کدال» نشان می‌دهد درصد بدهی این شرکت عظیم همچنان در حال افزایش است.

گلزاده کیست و از سوی چه کسی حمایت می‌شود؟

فرشید گلزاده یکی از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف است که در ایام انتخابات سال ۹۲ دوشادوش او در برنامه‌ها و سخنرانی‌هایش حضور داشت و طبق روایت‌های شنیده‌شده پس از استعفای عارف به عنوان هدیه این استعفا، به عضویت هیئت مدیره و ریاست فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در آمد.

در زمان اوج انتشار اخباری مبنی بر دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی مدیران دولتی، فیش حقوقی گلزاده هم منتشر شد. دال بر اینکه وی از شرکت متبوع خود دریافت نجومی داشته و البته استفاده وی از یک کارت خرید خاص که در سال ۹۵ و قبل از افزایش چند برابری قیمت‌ها، هر ماه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شارژ می‌شد؛ در زمان خود واکنش‌های منفی بسیاری در پی داشت.

فرشید گلزاده در طول حضور خود در رأس هرم مدیریتی شرکت رفاه علاوه بر آنکه از نظر اقتصادی به این برند ملی اقتصاد خانوار آسیب جدی وارد کرد، به دلیل برخی رفتار‌های خارج از اصول مدیریتی و عدم حضور در جلسات هیئت مدیره بدون هماهنگی با اعضا به بهانه رسیدگی به امور شخصی و خانوادگی‌اش در انگلستان، باعث اختلاف نظر بین اعضای هیئت مدیره و برخی سهام‌داران هم شد. به‌طوری که وی پس از اعتراض برخی اعضای هیئت مدیره، موجبات عزل ۳ تن از آنان را با لابی‌گری فراهم کرد و پس از آن ۱۵ نفر از مدیران رده‌های مختلف این شرکت بزرگ اقتصادی نیز با دستور گل‌زاده برکنار شدند.

این درحالی است که وی علیرغم شعار عدم بکار گیری بستگان، برخی از نزدیکان خود را به عنوان کارمند جذب و یکی از آن‌ها را نیز در امور تبلیغاتی مجموعه رفاه به‌کار گرفت!

گفتنی است در سال ۹۵ بانک ملت به عنوان یکی از سهامداران عمده شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه سهام خود را در بورس واگذار کرد و از ترکیب سهامداری فروشگاه رفاه خارج شد که گفته می‌شود به دلیل برخی تصمیمات خارج از قاعده گلزاده بوده است.

مراجعه به سایت کدال و مشاهده عملکرد مدیریتی و اقتصادی فرشید گلزاده که از سوی معاونت مالی شرکت رفاه منتشر شده است بهترین قضاوت را نسبت به عملکرد او در پیش پای تصمیم‌گیران قرار می‌دهد. (عملکرد و صورتحساب مالی شرکت رفاه در سایت کدال)

آنچه‌که بیش از پیش عملکرد گلزاده در شرکت رفاه را علی‌رغم تبلیغات گسترده در صدا و سیما و برخی نشریات «با ادعای دوران درخشان!» مفتضحانه جلوه می‌دهد ادامه ضرردهی این شرکت فروشگاهی عظیم حتی پس از خروج وی از مسئولیت در شرکت رفاه است که علاوه بر ضرر روزافزون، بدهی‌های گسترده‌ای هم در تراز مالی شرکت به جا گذاشته است.

با این حال و پس از این افتضاح مدیریتی، خبر‌ها حکایت از تلاش گلزاده برای لابی‌گری با هدف تصدی مدیرعاملی فروشگاه‌های شهروند دارد که با توجه به پروازی بودن وی به دلیل حضور همسر و فرزندش در شهر شفیلد انگلیس، بدون شک در صورت تحقق، همان عملکرد دوران تصدی‌اش در هیئت مدیره و مدیرعاملی رفاه را در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز شاهد خواهیم بود.



صورتحساب مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ مهرماه ۱۳۹۶ با افزایش ۶۰ درصدی بدهی‌ها



صورتحساب مالی ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ با افزایش ۱۱۳ درصدی بدهی‌ها


صورتحساب مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ با افزایش ۱۰۵ درصدی بدهی‌ها

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 7 دی 1398 ، کدخبر:  452621 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین