پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۴۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
معبر ۴۵ متری شرقی غربی حدفاصل پل شهید بهشتی تا میدان پرواز که بزرگترین بلوار شهر کرمان است به نام سردار سرافراز اسلام «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شد.
شعارسال: معبر ۴۵ متری شرقی غربی حدفاصل پل شهید بهشتی تا میدان پرواز که بزرگترین بلوار شهر کرمان است به نام سردار سرافراز اسلام «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» نامگذاری شد.
 
به گزارش خبرنگار مهر، نشست عمومی شورای فوق العاده عمومی شورای شهر کرمان عصر امروز با حضور شهردار و اعضای شورای شهر به منظور تعیین نام معبر یا مکانی مناسب برای سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در خانه شهر برگزار شد.
 
شهردار کرمان در این نشست گفت: تمام تلاش ما در شهرداری کرمان میزبانی شایسته و در خور شان برای پیکر مطهر سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی و میهمانان ایشان در روز تشییع ایشان است.
 
سید مهران عالم‌زاده افزود: عرض تسلیت به خودمان و ملت ایران و تمام آزادی‌خواهان جهان، دارم و تبریک به ایشان و خانواده‌شان که به آنچه دوست داشتند، رسیدند.
 
 وی ادامه داد: رشادت‌های ایشان چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از این دوران، آنقدر زیاد و مثال‌زدنی است که ذهن و دل مردم آشفته و این واقعه آنچنان دردناک است که کسی توان بیان آن را ندارد. این مساله نشان می‌دهد که کار و جهاد وقتی دلی و با عشق و علاقه باشد، مردم نیز با دل و عشق آن را درک کرده و قدردان هستند.
 
آماده سازی فضای شهر کرمان برای برگزاری آیین تشییع سردار شهید سلیمانی
 
شهردار کرمان اظهار کرد: مجموعه‌ شهرداری کرمان از روز جمعه بر اساس انجام وظیفه برای مناسب سازی فضای شهری به منظور برگزاری مراسم بزرگداشت و تشییع و خاکسپاری این سردار بزرگوار به صورت شبانه‌روزی شروع به کار کرده است.
 
 عالم‌زاده تصریح کرد: همکاران ما در تمامی مناطق و مجموعه شهرداری کرمان هم در حوزه‌های سیاه‌پوش کردن شهر، حمل و نقل عمومی، تنظیف معابر، مناسب سازی معابر و آماده سازی مسیر و پارکینگ و ... به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.
 
آماده سازی پارکینگ هایی در مسیر تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی
 
 وی گفت: با بخش خصوصی رایزنی شده تا مکان‌هایی را که قابلیت دارند و در مسیر تشییع پیکر پاک ایشان هستند، به عنوان پارکینگ در این روز در اختیار مردم قرار دهند و پارکینگ‌های عمومی نیز در این مسیر آماده‌سازی شده‌اند تا در این زمینه مشکلی پیش نیاید.
 
عالم زاده افزود: جمعیتی که در این روز وارد شهر کرمان می‌شود، بی سابقه است و ما از مردم کرمان می‌خواهیم با صبوری همکاری کنند. ضمن اینکه به همه‌ کسانی که از دور و نزدیک به شهر کرمان می‌آیند می‌گوییم تمام تلاش‌مان را برای برگزاری یک مراسم در خور شان به کار می‌گیریم اما قطعا به خاطر مقام شامخ سردار سپهبد، تحمل کرده و همکاری کنند.
 
 شهردار کرمان گفت: نامگداری یک شهر و استان هم به نام این سردار اسلام کم است چه برسد به یک معبر، اما به نظر می‌رسد بلوار ۴۵ متری کوثر که در شورای قبلی هم مدنظر بوده اما سردار خود اجازه نمی‌دادند که در زمان حیات ایشان به نامشان، نامگذاری شود، در حال حاضر به این نام نامگذاری شود.
 
وی با بیان اینکه بازتاب این مراسم در سطح بین‌المللی است، تصریح کرد: غیر از این موارد شهرداری کرمان فراخوانی در سطح ملی اعلام کرده تا تندیس این شهید والا مقام به دست بهترین هنرمندان ملی ساخته شود و بعد در جایی  در خور شان ایشان یا در نزدیکی بیت‌الزهرا که موقوفه ایشان است، نصب شود.
 
سردار سلیمانی در زمان حیاتشان اجازه نامگذاری هیچ معبری را به نام ایشان ندادند
 
محمد فرشاد، رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست گفت: سردار سلیمانی و همرزمانشان هم در زمان حیات برای اسلام موثر بودند و هم خون به ناحق ریخته شان برای اهداف اسلام موثر خواهد بود.
 
محمد فرشاد ادامه داد: سردار سلیمانی به دلیل تواضع بی مثال خود در زمان حیات رضایت ندادند هیچ معبر و مکانی به نام ایشان نامگذاری شود.
 
وی ادامه داد: بر همین اساس نامگذاری چندین معابر به نشانه قدرشناسی از سوی همشهریان پیشنهاد شده که با همفکری شورا و شهرداری انجام می شود.
 
حسین چناریان، عضو شورای اسلامی شهر کرمان گفت: هم زنده بودن شهید سردار سلیمانی برای مسلمانان نعمت بود و هم شهادت ایشان برکتی در جهت وحدت مسلمانان است.
 
علی خدادادی، عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم اظهار کرد: به جز شهادت نمی شد هیچ عاقبتی برای شهید سردار سلیمانی متصور شد.
 
زهرا لری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان بیان کرد: سردار سرافراز جهان اسلام الگوی اخلاص و اسوه مقاومت و سربازی لایق برای امت و ولایت است.
 
 در نشست فوق‌العاده و عمومی امشب شورای اسلامی شهر کرمان تصویب شد که معبر ۴۵ متری شرقی غربی حدفاصل پل شهید بهشتی  (اول جاده کوهپایه)   به طول حدود ۱۶ کیلومتر و عرض ۴۵ متر تا میدان پرواز به نام  سردار سرافراز اسلام  «سپهبد حاج قاسم سلیمانی» که بزرگترین بلوار شهر کرمان است، نامگذاری شود. میدان پرواز نیز به نام این سردار رشید تغییر نام یافت.
 
گفتنی است در این نشست، از خروجی بیرم آباد تا محل گنبد جبلیه به نام سردار شهید غلامحسین پور جعفری و از پل ایثار تا تقاطع شهید بادپا که هم اکنون به نام بلوار شاهد است به نام مهندس ابوالمهدی المهندس نامگذاری شود.
 
شایان ذکر است این نامگذاری‌ها به اتفاق آرا و با ۹ رای تصویب شد.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری  مهر    ،تاریخ انتشار:  15 دی   1398،کدخبر:   4817837 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین