پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۵۲۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
صندوق اعتباری هنر و خانه سینما تفاهمنامه ای امضا کردند که بر اساس آن خدماتی به اعضای صنوف خانه سینما ارائه می شود.

شعار سال: عصر روز سه شنبه ۲۶ مرداد مراسم امضای تفاهمنامه صندوق اعتباری هنر و خانه سینما به همراه تجلیل از اصحاب رسانه با حضور هنرمندان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و اصحاب رسانه در خانه سینما برگزار شد.

بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گفت: اولین ملاقات من با خلیل ارجمندی به حدود یک هفته پیش باز می گردد. این ملاقات به دلیل تلاش همکاران من و همکاران مدیریت دوره قبل در جهت حل و فصل مسائل بیمه ای خانه سینما بود. ما باید یک روش دائمی برای این بخش از نیازهای همکارانمان در صنوف مختلف پیش بینی کنیم و با روحیه مناسب تلاش کنیم تا به عنوان خدمتگزاران فرهنگ و هنر و بخصوص اهالی سینما کاری انجام دهیم که در دراز مدت امکان بهره برداری از آن باشد.

وی افزود: ما دوست داریم انجام این امور در شأن همکاران ما باشد اما به هر حال باید با کمک یکدیگر فضای مناسبی برای استفاده از صندوق اعتباری ایجاد کنیم.

در ادامه این مراسم خلیل ارجمندی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: وظیفه ذاتی صندوق اعتباری هنر حمایت از هنرمندان و پیگیری یک سری از کارهای حمایتی است ولی همانطور که همه ما در جریان هستیم صندوق اعتباری هنر دچار مشکلات مالی و بدهی شد که این امر باعث شد ما آنچنان که باید نتوانیم خدمتگزاری کنیم اما به هر حال صندوق اعتباری مسیر خود را در این سال ها طی کرد.

ارجمندی افزود: اساسا صندوق اعتباری هنر از سال ۸۱ شکل گرفت و از سال ۸۳ شروع به فعالیت کرد و قرار بود بخشی از بیمه تامین اجتماعی و وام های کوتاه مدت پدیدآورندگان آن را تقبل کند. این پدیدآورندگان شامل هنرمندان، روزنامه نگاران و نویسندگان بود اما باید بگویم زمانی که ما صندوق را تحویل گرفتیم بالغ بر ۵۰ میلیارد بدهی داشت و مشخص نبود که اعضای آن هنرمند هستند و یا نه.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: حدود یک و سال و نیم زمان برد تا ما این صندوق را پالایش کنیم و در این بین مشخص شد که ۶ هزار نفر شرایط عضویت در آن را ندارند. ما در سال های اول انرژی زیادی برای این کار گذاشتیم البته این امر باعث شد که در سال های اول دیگر عضوگیری نکنیم.

وی گفت: معاونت های مختلف در وزارت ارشاد که پیش از آن از طریق وام به ما کمک می کردند از ابتدای این دولت حتی یک ریال هم به این صندوق کمک نکردند. با همه این اوصاف در حال حاضر کارکرد صندوق اعتباری هنر قانونی شده و فارغ از هرگونه نظر شخصی عمل می کند.

ارجمندی ادامه داد: صندوق درباره ماهیت هنرمندان نظری نمی دهد و مرجع ما در این رابطه خانه سینما است. این را هم باید بگویم که امروز ما بدهی های جاری خود را پرداخت کرده ایم و آن بدهی های قبلی به صورت قسط بندی در ۱۴ قسط در حال پرداخت است که ما تاکنون ۴ قسط آن را پرداخت کرده ایم به طوری که از اوایل سال ۹۶ این بدهی به طور کامل تسویه می شود.

وی گفت: از همان اول قرار بود صندوق اعتباری هنر روی پای خود بایستد زیرا از نظر ما اگر قرار است هنر و هنرمند مستقل باشد باید اقتصاد آن هم از استقلال برخوردار باشد به همین دلیل ما از همان روز اول موضوع اقتصاد و فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: از دیگر کارهایی که ما انجام دادیم این است که پیش از این بسیاری از وام ها به جای هنرمندان به کارکنان دولت پرداخت می شد که ما آن وام ها را از این افراد پس گرفتیم. البته در دوره های اول سوءبرداشت هایی از حمایت صندوقبوجود آمده بود به این شکل که دوستان فکر می کردند دولت به صندوق پولی پرداخت می کند. آنها خواستار این بودند که این پولها به خانه سینما اعطا شود که ما این شبهه را به دوستان توضیح دادیم و برطرف کردیم.

ارجمندی همچنین با اشاره به تعداد اعضای کنونی صندوق اعتباری هنر عنوان کرد: در حال حاضر صندوق اعتباری هنر ۴ هزار عضو مربوط به خانه سینما دارد البته ما در دو سال گذشته به بسیاری از هنرمندان کمک کردیم اما این کمک ها را رسانه ای نکردیم.

شاهسواری درباره این بخش از صحبت های ارجمندی گفت: واقعیت این است که ممکن است بخش عمده ای از همکاران ما در سینما از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار نباشد اما آنچه که مهم است این است که سینمای ما در طول ۳۷ سال گذشته به تاریخ هنر این کشور محصولات زیادی ارائه کرده است. هر کسی در هر کجا و به هر دلیلی این محصولات سینمایی را انکار کند وجود خود را انکار کرده است.

مدیرعامل خانه سینما افزود: ما همه تلاش خود را می کنیم تا شأنیت و حیثیت هنرمندانمان حفظ شود. امیدوارم از امروز شرایط لازم برای حفظ شأنیت اعضای ۳۲ صنف خانه سینما در تمام وجوه با امضای این تفاهمنامه فراهم شود.

در پایان این مراسم تفاهمنامه صندوق اعتباری هنر و خانه سینما امضا شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 26 مرداد 95 ، کد مطلب: 3743511: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین