پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۷۴۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
منتفی شدن رفع حصر سران فتنه، کنایه تند رییس ستاد اصلاح‌طلبان در تهران به حزب اعتدال و توسعه، انتقاد محسن رهامی از سخنان جهانگیری، احزاب و تمدید فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تا سال 96 از مهمترین اخبار حزبی این هفته بود.

شعار سال: احزاب، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی در هفته‌ای که گذراندیم نشست‌، دیدار و مواضع گوناگونی در مورد مسائل مختلف اتخاذ کردند.

منتفی شدن رفع حصر سران فتنه، کنایه تند رییس ستاد اصلاح‌طلبان در تهران به حزب اعتدال و توسعه، انتقاد محسن رهامی از سخنان جهانگیری، ریاست قدرتعلی حشمتیان بر خانه احزاب و تمدید فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تا سال 96 از مهمترین اخبار حزبی و تشکیلاتی این هفته بود.

*زرشناس: پدر معنوی کارگزاران معتقد بود مسئولان باید مانور تجمل بدهند/ قوه مجریه از سال 92 تحت کنترل مدیریت اشرافی‌ است/ اگر دولت مدعی برخورد با نجومی‌هاست چرا کاری نمی‌کند

زرشناس با بیان اینکه قوه مجریه از سال 92 تحت کنترل مدیریت اشرافی‌ است به موضوع بازسازی اقتصاد سرمایه‌داری توسط حلقه بوروکراتیک کارگزاران و مشارکت اشاره کرد و گفت: تیم اقتصادی دولت یازدهم همگی نئولیبرالیست هستند.

وی تصریح کرد: اقتصاد شبه‌مدرن همیشه رکود و تورم را به همراه داشته است

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد شبه‌مدرن همیشه رکود و تورم را به همراه داشته است، گفت: برنامه توسعه اقتصادی ایران بر پایه برنامه کاملاً نئولیبرالی است.

*مطهرنژاد: 1500 نامزد حزب مردم‌سالاری برای انتخابات شوراها/تعامل با دیگر احزاب را در قالب شورای هماهنگی دنبال می‌کنیم/ماموریت شورای سیاست‌گذاری تمام شده

میرزابابا مطهری‌نژاد عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری با تشریح اردوی تابستانه حزب متبوع خود، اظهار داشت: اردوی تابستانه حزب مردم‌سالاری روز پنجشنبه و جمعه مورخ 21 و 22 ماه جاری در زنجان برگزار شد.

وی افزود: در این اردوی تابستانه دبیرکل حزب و دبیر استانی سخنانی را ایراد کردند و در اختتامیه مصوباتی با رای اعضا تصویب شد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری تاکید کرد: طبق مصوبه اخیر، حزب مردم‌سالاری برای انتخابات شورای شهر تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ هزار و 500 نامزد اختصاصی خواهد داشت.

مطهری‌نژاد ادامه داد: هر گونه تعامل با احزاب دیگر بر اساس این لیست و لیست‌های دیگر خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش که در قالب چه جبهه‌ای با دیگر احزاب تعامل خواهید کرد، گفت: تعامل ما با احزاب دیگر برای لیست جامع از طریق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد بود.

عضو شورای مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا راهبری شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی را خواهید پذیرفت یا خیر؟ تصریح کرد: خیر. معتقدیم ماموریت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تمام شده است.

*«محمدعلی نجفی» مسئول کارگروه اصلاح‌طلبان برای انتخابات شوراها شد

عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان اظهار داشت: برای شورای شهر فعلا گروهی به ریاست آقای نجفی تعیین شده است و قرار است برنامه اجرایی و برنامه‌ریزی را تدوین کند و به شورای مشورتی اصلاح طلبان بفرستد.

وی با بابیان اینکه قرار است در این کارگروه چارچوب‌های کلی برنامه مورد بررسی قرار گیرد، در پاسخ به این سوال که شورای هماهنگی هم به این قضیه ورود پیدا کرده است، گفت: بله؛ طبیعتا شورای هماهنگی متشکل از احزاب اصلاح طلب است، سه چهارم دبیران کل احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در شورای مرکزی اصلاح طلبان نیز عضو هستند.

عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان تصریح کرد: کارهای مقدماتی برای دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای سال 96 در جریان اصلاحات آغاز شده و از اواخر امسال یا روزهای نخست سال آینده جمع‌بندی‌ها اعلام خواهد شد.

*فومنی: تشکیل کمیته انتخابات حزب مردمی اصلاحات برای سال 96/برای حمایت از روحانی شرط داریم/نباید چون مجلس دهم افراد بی‌خاصیت بر سر کار بیایند

حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات از تشکیل کمیته انتخابات حزب متبوع خود برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا خبر داد.

وی افزود: ما به زودی وارد مصادیق انتخاباتی می‌شویم و گزینه‌های مطرح را بررسی خواهیم کرد.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان عموما از دولت ناراضی هستند، گفت: اصلاح‌طلبان باید یک آلترناتیو به جای آقای روحانی داشته باشند که اگر احیانا روی روحانی به نتیجه نرسیدیم وارد فاز دوم شویم.

فومنی تأکید کرد:‌ما اصلاح‌طلبان قطعا برای آقای روحانی شرط داریم. نمی‌خواهیم دوباره چون انتخابات مجلس دهم افراد بی‌خاصیت بر روی کار بیایند.

وی با تأکید بر شکل‌گیری پارلمان اصلاحات خاطرنشان کرد:‌ نباید هیچکس در جبهه اصلاحات به خود اجازه دهد که احزاب را کنار بگذارند. از تصمیمات خودسرانه باید عبور کنیم و تصمیمی را بگیریم که در زمان پاسخگویی به مردم سربلند باشیم.

*برگزاری معارفه 6 عضو جدید جامعه روحانیت با حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اضافه شدن اعضای جدید به این تشکل روحانی سیاسی، اظهار داشت: جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به دبیرکلی آیت‌الله موحدی‌کرمانی هفته آینده با حضور 6 عضو جدید برگزار خواهد شد.

با توجه به تغییرات جدید در شورای مرکزی جامعه روحانیت، آیات و حجج اسلام سیدجمال‌الدین دین‌پرور مدیر بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، محمدی‌عراقی‌ عضو خبرگان، محمدتقی رهبر امام‌ جمعه موقت اصفهان، آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز، محسن قمی نماینده خبرگان و منتظری دادستان کل کشور به عنوان اعضای جدید در این جلسه حضور خواهند داشت.

*اولین جلسه حزب ایران زمین با دولت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد/ هشتم شهریور نشست مشترک با مجلس

سیدابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران از برگزاری نشست مشترک صبح امروز با معاون جهانگیری در نهاد ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: ما در نامه‌ای که اردیبهشت ماه امسال به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نوشتیم با توجه به تشکیل کارگروه اقتصادی در حزب خود برای همکاری در این زمینه با دولت اعلام‌ آمادگی کردیم.

رئوفیان با بیان اینکه امروز اولین جلسه به دعوت دولت در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه که آقای رضا ویسه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور میزبان ما بود، بنده و ‌آقای خرمشاهی رئیس کارگروه اقتصادی حزب گزارش خود را مبتنی بر دو موضوع قاچاق کالا و مدیریت بازارچه‌های مرزی بود ارائه دادیم.

دبیرکل حزب ایران‌زمین ادامه داد: درست است که ما انتظار داشتیم دولت زودتر برای برگزاری این نشست از ما دعوت کند اما به هر حال پیداست که دولت به احزاب توجه دارد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از پیشنهادات ما در این جلسه به عمل آمد و طرح ما مورد توجه قرار گرفت، افزود: قرار شد طرح خود را در این هفته به طور کامل ارائه دهیم تا برنامه‌ریزی‌های بعدی صورت گیرد.

رئوفیان همچنین از نامه کارگروه اقتصادی حزب ایران‌زمین به حسن روحانی رئیس جمهور خبر داد و گفت: ما در این نامه تاکید کردیم، فعالیت احزاب صرفا در حوزه انتخابات خلاصه نمی‌شود و احزاب باید درباره موضوعات مبتلابه نظام عبور کنند.

این فعال حزبی در پایان از برگزاری نشست مشترک نمایندگان مجلس با اعضای حزب ایران‌زمین در هجدهمین جلسه شورای مرکزی این حزب در 8 شهریور ماه خبر داد.

*«قدرتعلی حشمتیان» رئیس خانه احزاب شد

نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران (دوشنبه 25 مردادماه سال جاری) در وزارت کشور و با حضور 20 نفر از اعضای شورای مرکزی برگزار شد.

در این نشست که انتخاب رئیس خانه احزاب به مدت یکسال در دستور کار بود، قدرتعلی حشمتیان با کسب ١٢ رای از ٢٠ رای رئیس جدید خانه احزاب شد.

گفتنی است در روند این انتخابات حجت‌الاسلام مرتضوی کیاسری پیش از آغاز اخذ رای انصراف خود را اعلام و سید محمد میرمحمدی دبیرکل حزب تمدن اسلامی نیز ٨ رای از 20 رای را کسب کرد.

پیش از این محمد حسن غفوری فرد از سوی فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب ریاست خانه احزاب را بر عهده داشت.

*محسن قناعت دبیر جدید حزب موتلفه استان تهران شد

محسن قناعت به عنوان دبیر جدید حزب مؤتلفه اسلامی استان تهران معرفی شد.

بر پایه این خبر، محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی شنبه در مراسم تودیع و معارفه دبیر حزب موتلفه اسلامی استان تهران، اظهار داشت: یک حزب واقعی باید مدعی اداره کشور باشد زیرا حزبی که مدعی اداره کشور نیست، حزب نیست.

وی افزود: حزب موتلفه اسلامی می‌خواهد مسئولیت‌های کشور را بر عهده گیرد تا احکام اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی را با کار تشکیلاتی محقق کند. ما به دنبال دنیا طلبی و پست و مقام برای دنیای خود نیستیم بلکه بر اساس تکلیف عمل می‌کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: اعضای حزب موتلفه اسلامی در سراسر کشور باید با دید اداره کشور کارهای خود را دنبال کنند و خوشبختانه همه اعضای حزب نیز قبول دارند که حزب باید در اداره کشور دخیل باشد.

محمد علی امانی دبیر اجرایی حزب موتلفه اسلامی نیز در مراسم تودیع و معارفه دبیر حزب موتلفه اسلامی استان تهران، اظهار داشت : استان تهران پیشانی فعالیت تشکیلاتی در موتلفه است و در واقع کل کشور نگاهشان به مرکز است.

وی خاطرنشان کرد: موتلفه اسلامی را به عنوان تشکیلاتی در خط ولایت در کشور می شناسند و ما باید این راه رسالت خود را انجام دهیم.

*واکنش سیدحسن‌خمینی به انتشار فایل صوتی منتظری: کسانی که از امام بغض دارند تا آخر نیز خواهند داشت/ بازگو کردن سخنان دروغ چه فایده‌ای دارد؟

سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) در واکنش به انتشار فایل صوتی منتظری گفت: محبت مردم به امام ریشه در باورمندی دینی،اعتقاد قلبی و پیوند عاطفی آنها دارد و سوال این است کسانی که این نقطه را هدف قرار می‌دهند چه امید و هدفی دارند؟

وی افزود: روزی که امام، انقلاب را آغاز کرد در قم تنها بود و جز معدودی از شاگردان همراه دیگری نداشتند اما چون نیت الهی در میان بود و تلاش برای خدا صورت می گرفت نتیجه کار یک انقلاب عظیم بود که زلزله ای عجیب نه تنها در منطقه بلکه در کل جهان به وجود آورد و محبت بی نظیری را نیز در میان مردم ایجاد کرد و باعث شد امام روی چشمان مردم به ایران بیایند و روی چشم آنان نیز بدرقه شوند.

تولیت آستان امام خمینی با اشاره به حضور همه طبقات و اقشار مردم ایران در جریان انقلاب اسلامی بر خلاف سایر انقلاب ها و حرکت های مشهور جهان، افزود: این امر یادآور نقش دین در عرصه اجتماعی و تعمیق محبت نسبت به یک نقطه، در دلهای مردم است.

وی در خصوص نقش آفرینی جوانان در دفاع مقدس و صحنه های گوناگون تأکید کرد: همه این فداکاری ها به خاطر محبتی است که خداوند در دل مردم نسبت به امام و انقلاب ایجاد کرده بودند.

*باهنر: رفع حصر سران فتنه منتفی است/احکام سختی در انتظار فتنه‌گران است

دبیرکل جبهه پیروان بابیان اینکه با توجه به عدم پشیمانی و توبه سران فتنه از عملکرد گذشته امکان رفع حصر منتفی است گفت: اگر سران فتنه در هر دادگاه عادلانه‌ای محاکمه شوند احکام سختی در انتظار آنان خواهد بود.

محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان با اشاره به مصاحبه اخیر خود با یکی از رسانه‌های اصلاح‌طلب و صحبت‌هایی که درباره پیغام به موسوی یکی از سران فتنه مطرح‌شده بود، اظهار داشت: در خصوص ابهاماتی که پیرامون مصاحبه بنده با خبرگزاری ایلنا به وجود آمده و دستاویزی شد که برخی از افراد و رسانه‌ها مکنونات و آرزوهای خود را منتسب به تحلیل بنده کنند و البته درصدد قلب واقعیت عملکرد سران فتنه بر بیایند باید توضیحاتی را مطرح کنم.

باهنر ادامه داد: اولاً ازآنجاکه این‌جانب هیچ ارتباط رسمی علنی و غیرعلنی با سران فتنه ندارم و نمی‌توانم داشته باشم (طرح پیغام به موسوی) شائبه ارتباط را تداعی می‌کند و این به نفع دوستانشان نیست چراکه با توجه به عملکرد و هزینه‌هایی که آن‌ها برای ملت و کشور به همراه داشتند محاکمه در هر دادگاه عادلانه‌ای که صورت گیرد احکام سختی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

دبیر کل جبهه پیروان تصریح کرد: نکته دوم این است که ازآنجاکه خیلی واضح است که حداقل نشانه اینکه متوجه شوید فردی متنبه شده است، پشیمانی وی از عملکرد گذشته است؛ تحلیل بنده این است که با توجه به اینکه هیچ نشانه‌ای از پشیمانی و توبه آن‌ها در دست نیست، امکان رفع حصر نیز منتفی است.

وی تأکید کرد: شاید جا داشته باشد تا به‌عنوان یک کنشگر مسائل سیاسی که به جرأت می‌توانم ادعا کنم بیشترین ارتباط را به‌صورت ماهانه، هفتگی و روزانه با رسانه‌ها از جناح‌های مختلف سیاسی دارم بگویم که شایسته نیست برخی رسانه‌ها با تقطیع سخنانی که در برهه‌های مختلف گفته‌شده و شرط زمان و مکان بر آن‌ها مترتب است سعی کنند آرزوهای خود را به‌عنوان خبر تولید کنند و خوانندگان را کاملاً گیج و مبهوت کرده که این مطالب کی، چگونه و در چه زمان تولیدشده است.

باهنر در پایان یادآور شد: به‌هرحال امیدوارم خداوند متعال صدق گفتار را که به نظر بنده بزرگ‌ترین نعمتی است که می‌تواند در اختیار انسان قرار گیرد به همه ما عطا کند.

*موسوی تبریزی: مجمع مدرسین و محققین از نیمه دوم سال به انتخابات ورود می‌کند/ جلسات هفتگی مجمع مرتب برگزار می‌شود

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم درباره برنامه‌های تشکل متبوعش برای انتخابات 96 گفت: ما درحال حاضر ورود به بحث انتخابات را زودهنگام می‌دانیم اما از نیمه دوم و از مهرماه به بعد به مسئله انتخابات ورود می‌کنیم.

موسوی تبریزی تاکید کرد: ما در حال حاضر ورود به بحث انتخابات را زودهنگام می‌دانیم و از نیمه دوم سال به این موضوع می‌پردازیم.

دبیرکل مجمع مدرسین و محققین درباره برگزاری نشست این تشکل تصریح کرد: هنوز برای برگزاری کنگره مجمع محققین تصمیم نگرفته‌ایم اما به صورت مرتب جلسات هفتگی ما برگزار می‌شود.

*فعالیت شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تا سال 96 تمدید شد

نشست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان عصر دیروز (دوشنبه) با حضور محمدرضا عارف در دفتر رئیس دولت اصلاحات برگزار شد.

بر پایه این خبر در این جلسه تأکید شده است که شورای سیاست‌گذاری اصلاحات تا سال 96 به فعالیت خود ادامه دهد.

در این جلسه همچنین مقرر شده کمیته‌ای به بررسی اصلاح ساختارها و ترکیب شورای سیاست‌گذاری اصلاحات تشکیل شود که اولین جلسه این کمیته هفته آینده خواهد بود.

شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در جریان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی لیست موسوم به امید را ارائه کرد.

ریاست شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را هم‌اکنون محمدرضا عارف رئیس بنیاد ایرانیان برعهده دارد.

*گروسی: مدیریت فراکسیون امید نتوانسته نظر اعضا را جلب کند/ از این فراکسیون عارف مانده و حوضش/ اصلاحات دیگر به پدرسالار نیاز ندارد

مجید گروسی دبیرکل جبهه جوانان ایران امروز ضمن انتقاد از مدیریت فراکسیون امید در مجلس دهم اظهار داشت: آقای عارف شاید می‌توانست رئیس‌جمهور خوبی باشد، اما قطعاً نمی‌توانست ریاست مجلس را به خوبی اداره کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: مدیریت فراکسیون امید نتوانسته نظر اعضای این فراکسیون و حتی اصلاح‌طلبانی که برای رأی‌ آوردن لیست امید تلاش کردند را جلب کند و البته اکنون هم با انشقاق در این فراکسیون روبرو هستیم.

گروسی با تأکید بر اینکه از فراکسیون امید فقط عارف مانده و حوضش، گفت: علی‌رغم همه ردصلاحیت‌ها و به میدان نیامدن اصلاح‌طلبانی که تأیید صلاحیت می‌شدند، لیست امید به‌گونه‌ای بسته شد که ما امروز شاهد افرادی در مجلس هستیم که عملکرد ضعیف دارند.عضو سابق حزب اعتماد ملی، خاطرنشان کرد: اصلاحات دیگر به پدرسالار نیاز ندارد و ما دلیل اصلی ضعیف عمل کردن لیست امید این است که عوامل دخیل بر بستن لیست، افرادی بودند که از بالا به پایین عمل کردند.

*سیدحمید روحانی: منتظری درباره اعدام‌های 67 خود را به تجاهل زده بود/ می‌خواستند به جای برخورد با منافقین مذاکره شود/ منتظری گزارش اعدام‌ها را بدون سند پذیرفت/ برخی اعضای مجمع روحانیون در قضیه منتظری نان به نرخ روز خورند

حمید روحانی با بیان اینکه منافقین زندانی و مرصاد ماهیت براندازی داشته و فرقی با یکدیگر نداشتند، گفت: منتظری خود را به تجاهل زده بود زیرا خودش به خوبی می‌فهمید چرا آنهایی که به 6 یا 7 سال زندان محکوم شده بودند حکمشان به اعدام تبدیل شد.

وی با بیان اینکه ساده‌لوح بودن آقای منتظری فقط در قضیه اعدام‌ها نیست افزود: سید احمد خمینی در بیت امام اجازه جای پا به منافقین نداد

روحانی ادامه داد: وقتی برادر داماد آقای منتظری یعنی مهدی هاشمی دو نفر افراد بیگناه را یک پدر و دو پسر را می‌کشد و در چاه می‌اندازد، آنجا می‌گوید اشتباه کرده‌ و حالا یک اتفاقی افتاده است اما وقتی نوبت مجازات منافقین می‌رسد، ایشان وا اسلاما سر می‌دهد بنابراین می‌توان گفت که آقای منتظری استقلال شخصی نداشته و همیشه آلت دست بوده است.

وی با تاکید بر اینکه منتظری به شدت تحت تاثیر آقای ربانی شیرازی بود، تصریح کرد: عشق هاشمی این بود که منتظری قائم مقام رهبری شود.

*«شورای مرکزی اصولگرایان» وجود خارجی ندارد/شورای همگرایی اصولگرایان هنوز تشکیل نشده

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه طرح این مطلب که در حال حاضر احمدی‌نژاد، روحانی و قالیباف جزء گزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان هستند، دروغ است، اظهار داشت: البته گروه‌های مختلفی در این زمینه مشغول فعالیت هستند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز افزود: جلسات شورای همگرایی اصولگرایان هنوز تشکیل نشده و ان‌شالله به زودی برگزار می‌شود.

همچنین حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز نیز درباره ادعای شکل‌گیری شورای مرکزی اصولگرایان و قرار دادن نام روحانی، احمدی‌نژاد و قالیباف در لیست خود، تاکید کرد: این حرف یک فرد است و چنین شورایی وجود خارجی ندارد و از این رو فقط شورای ائتلاف اصولگرایان ملاک است.

یکی از نمایندگان مجلس هشتم، تحت عنوان عضو شورای مرکزی اصولگرایان گفته بود: «احمدی‌نژاد، روحانی و قالیباف جزء گزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری این شورا هستند.

*صوفی: اصلاح‌طلبان در سال 94 نیازی به ائتلاف نداشتند/ به احترام روحانی با حزب اعتدال و توسعه ائتلاف کردیم

علی صوفی در کنایه‌ای در مورد ائتلاف اصلاح‌طلبان با حزب اعتدال و توسعه در جریان انتخابات مجلس تاکید کرد که اصلاح‌طلبان تنها به احترام رییس‌جمهور با این حزب ائتلاف کردند.

علی صوفی عضو شورای عالی اصلاح طلبان در بخشی از یادداشت خود که در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت نوشته است:

در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، اصلاح طلبان نیازی به ائتلاف نداشتند چراکه لیست آنها تکمیل بود و اگر به احترام شخص رئیس جمهوری نبود، مذاکره‌ای با حزب اعتدال و توسعه صورت نمی‌گرفت. چه آنکه ائتلافی هم که صورت گرفت بیش از آنکه به نفع اصلاح طلبان باشد به نفع حزب اعتدال و توسعه بود.

همچنین مردم با اقبالی که به جریانات نشان می‌دهند، وزن آنها را تعیین می‌کنند و وزن لیست اصولگرایان را نیز در انتخابات مجلس و حتی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مشخص شد. اگر این ائتلاف صورت نمی‌گرفت، قطعاً همین چند نفری که از اصولگرایان رأی آوردند حتی نمی‌توانستند 10 هزار رأی داشته باشند.

*انتقاد رهامی از تعبیر جهانگیری درباره روحانی: رئیس‌جمهوری مظلوم چگونه می‌خواهد از حقوق ملت دفاع کند؟

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها گفت: اگر آقای روحانی به عنوان رئیس جمهوری مورد ظلم قرار بگیرد یا مظلوم واقع شود پس چگونه میخواهد از حق و حقوق ملت و 80 میلیون ایرانی دفاع کند؟ در حالی‌ که مردم به آقای روحانی رأی داده‌اند تا وی طبق قانون اساسی از حقوق ملت دفاع کند.

حجتالاسلام محسن رهامی، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاههای کشور در گفت‌وگویی،‌ درباره اتهامات برخی مخالفان به رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اگر به یکی از مقامات سیاسی، اجرایی، قضایی و تقنینی کشور اهانتی صورت بگیرد نیازی به شکایت شاکی خصوصی ندارد. یعنی مدعی‌العموم یا دادستان می‌تواند علیه هتاکان اقامه دعوا و اعلام جرم کند؛ اگرچه این اعلام جرم منافاتی با شکایت تشکیلات نهاد ریاست جمهوری یا وکلای این نهاد نیز ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلبان اضافه کرد: این موضوع از مصادیق ماده 609 قانون مجازات اسلامی در بخش تعزیرات است که در سال 1375 مورد تصویب قرار گرفته است. این ماده درباره توهین به مقامات سیاسی کشور اعم از رئیس‌جمهوری به صراحت بیان کرده است که شخص توهین‌کننده به تا 6 ماه حبس یا 74 ضربه شلاق یا جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395، کد مطلب: 13950529000803:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین