پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۸۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
با توجه به اینکه بنزین غیراستاندارد قابلیت صادرات نداشته و خریداری نیز ندارد، دولت بنزینی را که استاندارد‌های جهانی مثل یورو ۶ را داراست، تولید و به‌دلیل ارزآوری آن را صادر می‌کند.

شعارسال:آلودگی هوا طی سال‌های اخیر به‌ویژه در فصل سرما بیشتر خود را بروز می‌دهد و این موضوع، مشکلاتی از جمله تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، برخی ادارات و بنگاه‌های اقتصادی و مسائل مربوط به سلامت را در پی داشته است. عوامل متعددی در افزایش آلودگی هوا موثرند که عمده‌ترین آن‌ها پایین بودن کیفیت بنزین تولیدی در کشور است.

در همین رابطه، علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد بنزین تولید شده و عرضه شده در داخل کشور در برخی از پالایشگاه‌ها، استاندارد لازم را ندارد و دلایل غیراستاندارد بودن آن هم این است که برخی از پالایشگاه‌ها به این دلیل که از فیلتر‌های خاصی برای تصفیه بنزین برای حذف و یا کاهش آروماتیک، بنزن و موادی که سبب آلاینده‌های زیست محیطی می‌شود با این توجیه که صرفه اقتصادی ندارد، استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: وزارت نفت، بنزین با کیفیت پایین را در تهران و کلان‌شهر‌ها عرضه می‌کند که این خود اصلی‌ترین دلیل آلودگی هوا و عوارض ناشی از آن است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه دولت، بنزین با کیفیت را صادر و بنزین با کیفیت پایین را در داخل کشور عرضه می‌کند، افزود: آلودگی که یکی از اصلی‌ترین موضوعات کلان‌شهر‌ها طی ماه‌های اخیر بود، ناشی از استفاده از بنزین بی‌کیفیت است.

نماینده مردم گلپایگان تصریح کرد: با توجه به اینکه بنزین غیراستاندارد قابلیت صادرات نداشته و خریداری نیز ندارد، دولت بنزینی را که استاندارد‌های جهانی مثل یورو ۶ را داراست، تولید و به‌دلیل ارزآوری آن را صادر می‌کند.

بختیار گفت: باید توجه داشته باشیم که خسارات ناشی از آلودگی هوا بسیار بیشتر از مبلغ صادرات بنزین باکیفیت است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اقتصاد24، تاریخ انتشار:9بهمن ماه 1398، کدخبر:www.eghtesaad24.ir،54054

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
0
همیشه بهترین کالاهامون رو باید خارجی ها استفاده کنن خودمون آشغال باید مصرف کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین