پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
دست کم 10 کشته در انفجارهای انتحاری داعش در سوریه،وزیر دارایی داعش به هلاکت رسید، داعش خواستار تبدیل ماه رمضان به ماه جهاد شد از مهم‌ترین عناوین خبری گروه تروریستی داعش است.
هرروز شاهد جنایات وحشیانه جدیدی از گروه تروریستی داعش در کشور‌های عراق، سوریه و ... هستیم که خواندن اخبار و تصاویر جنایات این گروه تکفیری دل هر انسانی را می‌آزارد، این گزارش مروری بر اخبار «داعش» است.


نیروهای کرد توانستند بر پایگاهی نظامی در سوریه مسلط شوند.
به نقل از خبرگزاری رویترز، کردهای "یگانهای مدافع خلق" روز گذشته موفق شدند بر پایگاهی نظامی در استان رقه سوریه که در سیطره داعش بود مسلط شوند.

ریدور خلیل، سخنگوی یگانهای مدافع خلق اعلام کرد: نیروهای کرد موفق شدند همراه با حملات هوایی آمریکایی ها و بخشی از مخالفان سوری تا 7 کیلومتری شهر "عین عیسی" در 50 کیلومتری شمال رقه پیشروی کنند. وی همچنین در ادامه با اعلام خبر تسلط نیروهای کرد بر پایگاه "لشکر 92" تصریح کرد: نیروهای کرد موفق شدند عناصر داعش را شکست دهند.

رقه از مهمترین پایگاه های داعش در کشور سوریه به شمار می رود.


یک کمدین مشهور عربستان سعودی که گروه افراط گرای مسلح داعش و همچنین عناصر تندرو در این کشور محافظه کار افراطی ( عربستان سعودی) را در یک سریال طنز به تمسخر گرفته است.
به نقل از داغ نیوز:این کمدین معروف سعودی که ناصر القسبی نام دارد، با انتشار مطالبی در پایگاه اینترنتی شبکه ام بی سی که برای آن کار می کند، خاطر نشان ساخت به رغم همه تهدیدهای که در اینترنت به واسطه مسخره کردن داعش و افراط گرایان عربستان سعودی دریافت کرده است، از بیان عقاید خود منصرف نخواهد شد.
 القبسی تاکید کرد:” خداوند نگهدار ماست. این کار هنرمند است که حقیقت را بگوید هر چند به ضرر او باشد. این بهایی است که ما باید بپردازیم.”
این کمدین سعودی که در یک سریال طنز در شبکه ام بی سی ایفای نقش می کند، افزود:” حق همه است که عقاید خود را ابراز کنند.”
سهام شبکه ام بی سی متعلق به سعودیها است.
ناصر القبسی در شبکه های اجتماعی به ویژه در توئیتر پیام های تشویق و حمایت های زیادی نیز دریافت کرده است و کاربران به زبان عربی نوشته اند:” ما همه ناصر القبسی هستیم.”
در سریال طنزی که در شبکه ام بی سی در ماه مبارک رمضان پخش می شود، ناصر القبسی نقش پدر خانواده ای سعودی را ایفا می کند که می کوشد به گروههای شورشی در سوریه ملحق شود تا پسرش را که به صفوف افراط گرایان وارد شده است، دوباره به خانه بازگرداند. در یکی از صحنه های این سریال، زمانی که از القبسی خواسته می شود یکی از چندین ” کافر” را که افراط گرایان اسیر کرده اند، گردن بزند یکباره از هوش می رود. این کمدین سعودی در این سریال همچنین زنان و دخترانی را که به سوریه رفته اند تا نیازهای جنسی افراط گرایان داعش را برطرف کنند، به سخره می گیرد.
جالب ترین لحظه این سریال خنده دار زمانی اتفاق می افتد که کمدین سعودی با جلادان خود که به علت حضورش در سوریه پی برده اند، روبرو می شود: در این صحنه پسر القبسی خواستار آن می شود که یکی از افرادی باشد که گردن او را می زنند.
در یک صحنه دیگر، القبسی نیروهای محافظه کار افراطی در عربستان سعودی را مسخره می کند. القبسی در گذشته نیز بارها پلیس مذهبی عربستان سعودی را به سخره گرفته است.



جهاد نکاح اجباری شد/ سریال طنز داعش ساخته شد/ کردهای سوریه بر پایگاه داعش تسلط یافتند



تروریست های داعش تا آخر ماه رمضان به اهالی موصل مهلت دادند تا همه دخترانشان را برای جهاد نکاح آماده کنند.به نقل از ایسنا: در اقدامی شرم آور و به نام شریعت و فتوا و توجیهی برای گناه کبیره زنا و به نام جهاد نکاح ، تروریست های داعش بر اساس شیوه وهابی ها به اهالی موصل تا عید فطر (تقریبا یک ماه) فرصت دادند تا همه دختران این شهر را برای جهاد نکاح جمعی آماده کنند. 
 
داعشی های وهابی با بلند گو در مساجدی که تحت حاکمیت ابوبکر البغدادی است این درخواست را بیان کرده اند. 
 
لمی اسعد 30 ساله یکی از زنان ساکن موصل در این باره به رادیو روسیه گفت که داعشی ها از ساکنان موصل خواسته اند همه دختران این شهر را بعد از عید فطر به نکاح نیروهای داعشی درآورند. 
 
وی گفت تروریست های داعش اعلام کردند هر کسی از این اقدام سرباز زند مجازات می شود. 
 
برپایه این گزارش، تروریست های داعش در استان نینوا در شمال بغداد در روزهای اول سلطه بر این منطقه نیز اهالی این استان را مجبور کردند زنان را برای جهاد نکاح در مقابل 800 دلار تسلیم آنان کنند. 
 
پیشتر نیز صدها تن از زنان موصل به همراه پسران جوان از سوی تروریست های داعش برای اجرای جهاد نکاح ربوده شده اند. 
 
هنوز آماری از تعداد زنانی که از سوی داعش از زمان سلطه آنان بر موصل مورد تجاوز قرار گرفته اند، منتشر نشده است. 
 
در این گزارش یادآوری شده که علمای مذاهب مختلف شیعه و سنی همگی بر حرام بودن فتوای جهاد نکاح اتفاق نظر دارند. 
 
اما علمای وهابی هنوز هیچ گونه سخنی در حرام بودن این فتوا که به تجاوز و تعرض علیه زنان می انجامد، بیان نکرده اند. 
 
تروریست های داعش در جهاد نکاح که نوعی زنا و تجاوز به زنان و دختران محسوب می شود اعتقادی به عده ندارند و این نمونه ای از انحطاط اخلاقی این گونه سازمان های افراطی است.  


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین