پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۰۵۱۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
سه شنبه سیاست آمریکا شبی عجیب را سپری کرد. کافه تریا دبستان گریمس با انواع و اقسام خوراکی‌ها از حضار پذیرایی می‌کرد و آیووایی‌ها که برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری مورد علاقه خود شانه به شانه پشت میز‌ها نشسته بودند، آخرین انتخاب خود را مرور می‌کردند. میز‌های پیت بوتجیج و اندرو یانگ پر بود و حدودا ۳۳ نفر در اطراف میز برنی سندرز حضور داشتند. در این بین میز جو بایدن خالی بود.
شعارسال: نشریه آتلانتیک در مطلبی به قلم الین گادفری نوشت: سه شنبه سیاست آمریکا شبی عجیب را سپری کرد. کافه تریا دبستان گریمس با انواع و اقسام خوراکی‌ها از حضار پذیرایی می‌کرد و آیووایی‌ها که برای انتخاب نامزد ریاست جمهوری مورد علاقه خود شانه به شانه پشت میز‌ها نشسته بودند، آخرین انتخاب خود را مرور می‌کردند. میز‌های پیت بوتجیج و اندرو یانگ پر بود و حدودا ۳۳ نفر در اطراف میز برنی سندرز حضور داشتند. در این بین میز جو بایدن خالی بود.

در ادامه این مطلب آمده است: بایدن می‌خواهد به همان روشی که پیش از دونالد ترامپ بود، برگردد، در حالی که همه چیز در آن دوران خوب نبود. وقتی از لیدن هربرت، راننده لیفتراک ۵۰ ساله پرسیدم که چرا او و همشهریانش از بایدن حمایت نمی‌کنند، گفت: قطعا سندرز کمی رادیکال است، اما آمریکا به یک تغییر جدی نیاز دارد.

من از طرفداران دیگر سندرز در این مدرسه در سوت هیل بورلینگتون که از مناطق کاملا کارگر نشین است نیز استدلال‌های مشابه‌ای شنیدم. همزمان هواداران بوتجیج نیز انتقادات مشابهی را مطرح می‌کردند و معتقد بودن بایدن آن کسی نیست که بتواند در حزب دموکرات اتحاد ایجاد کند. با این حال کمپین بایدن روز دوشنبه با مشکلات مشابهی در سراسر آیووا روبرو شد. جمعاً ۱۷۰۰ رأی حوزه ایالتی در طی سه روز گذشته وی را در رتبه چهارم قرار داد.

آیووا یکی از ایالت‌هایی بود که در سال ۲۰۱۶ گرایش اکثر رای‌دهندگان آن در شهر‌های کوچک از سمت اوباما به سمت ترامپ چرخید. در این شهر‌های کوچک باز هم حوزه‌های رای‌گیری کوچکتری در حوزه رودخانه می‌سی سی پی قرار داشتند که بیشتر مردم آن گرایشات دموکراتیک داشتند. اقتصاد شهر‌های رودخانه‌ای در جنوب شرقی ایالت طی چند دهه گذشته به آرامی در حال کوچک‌تر شدن هستند. همانطور که دیو سوونسون، استاد اقتصاد دانشگاه ایالتی آیووا می‌گوید ساکنان جوان‌تر تمایل دارند که برای کار به شهر‌های بزرگ بروند و بسیاری از ساکنانی هم که باقی مانده‌اند به دلیل درآمد کم و فرصت‌های محدود، پیر و ناامید شده‌اند.

اهالی آیووا که من با آن‌ها در گردهمایی‌های گروهی اینجا در برلینگتون صحبت کردم افرادی هستند که معاون رئیس جمهور سابق ادعا کرده که می‌تواند با اتکا به آن‌ها برنده شود. تا امروز پیام وی به رأی دهندگان طبقه کارگر و هواداران ترامپ پیام همبستگی بوده است. بایدن با تأکید بر طبقه متوسط خود در اسکرانتون و پنسیلوانیا قول می‌دهد که وی در تلاش خود برای بازگرداندن کشور از سمت راست آن‌ها را فراموش نخواهد کرد. بایدن پاییز سال گذشته در زادگاه خودش گفت: ما به دنبال رئیس‌جمهوری نیستیم که زندگی را در آمریکا سخت‌تر و ظالمانه‌تر کند. ترامپ گفت که در حال کار برای آمریکایی‌های فراموش شده است. خوب، خود او آمریکایی‌ها را فراموش کرد.

سناتور ورمونت در مبارزات انتخاباتی خود برای همین طیف از رای‌دهندگان موضوعات متفاوتی را مطرح می‌کند. سندرز امیدوار است که با استفاده از ناامیدی و عصبانیت موجود این احساسات را به سمت تغییر سیاسی انقلابی سوق دهد. او با نقشه عمل می‌کند! دارن رورند، نجار ۵۶ ساله اتحادیه به من گفت که به دلیل تاکید سندرز بر بیمه خدمات درمانی از وی پشتیبانی می‌کند. او همچنین ادامه می‌دهد و می‌گوید که اگر آن‌ها او را انتخاب می‌کردند سندرز می‌توانست ترامپ را در سال ۲۰۱۶ شکست دهد.

سارا میسون، ۵۱ ساله که از مادر خودش پرستاری می‌کند، گفت: مردم از اوضاع بسیار خسته شده‌اند. سندرز بسیار چپ است، به همین خاطر انتخاب وی هم می‌تواند باعث بیکاری عده بیشتری شود.

برخی تصور می‌کنند که بوتجیج به دلیل تحصیلات دانشگاهی‌اش و حمایت مالی که از جانب رای دهندگان طبقه ثروتمند جذب می‌کند جایگاهی نزد یقه آبی‌ها ندارد، اهالی آیو‌ها در این رابطه به من گفتند که از نظر آن‌ها بوتجیج نسخه جوان‌تر بایدن است. لوییس بلوته، کتابدار بورلینگتون در این باره گفت: پیت جوان و متعادل است. فکر می‌کنم او می‌تواند مردم را متحد کند.

موفقیت بایدن توسط سندرز و بوتجیج در آیووا تحت تاثیر قرار گرفت. همانطور که استیو کورناکی از MSNBC یادآور شد، بایدن فقط اکثریت یکی از ۳۱ ایالت اوباما و ترامپ را در آیووا کسب کرد. در Grimes Elementary، سندرز، یانگ و بوتجیج تنها نامزد‌هایی بودند که حمایت کافی برای کسب نماینده در کنوانسیون شهر را داشتند. در سرتاسر کشور، بوتجیج و سندرز برای اولین بار در تعداد نمایندگان ایالتی نزدیک هم بودند. سناتور الیزابت وارن در رده سوم و بایدن عقب‌تر از او قرار گرفت. این اتفاق ناگوار برای بایدن نشان می‌دهد که استدلال در مورد قدرت وی بسیار ضعیف‌تر از چیزی است که او و بسیاری دیگر از دموکرات‌ها امیدوار بودند.

نه بوتجیج و نه سندرز با وجود تعداد حامیانی که در آیووا داشتند هنوز نمی‌توانند نامزد اصلی دموکرات‌ها باشند. بایدن هنوز در میان سیاهپوستان آمریکایی حامیانی دارد که علیه بوتجیج هستند. معاون رئیس جمهور پیشین براساس میانگین نظرسنجی FiveThirtyEight، نسبت به سندرز و بوتجیج در کارولینای جنوبی دست بالا را دارد و برعکس در نوادا، بایدن و سندرز پیشرو هستند و بوتجیج بیش از ۲۵ امتیاز عقب مانده است.

انجمن حزبی آیوا ضربه بزرگی برای بسیاری از دموکرات‌ها از جمله سندرز و بایدن بود. حتی رأی دهندگان طبقه کارگر حوزه می‌سی سی پی که بسیاری تصور می‌کردند حامی بایدن هستند خلاف این را نشان دادند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1398 ، کدخبر:  529209 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
اینا هم سیاست مردان درست و حسابی ندارن والا
ناشناس
United Kingdom
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۲
0
0
اینا هم سیاست مردان درست و حسابی ندارن والا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین