پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۰۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶
نزدیک شدن به ساعات پایانی زمان تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تلاش کاندیداهای استان گلستان و طرفداران آنها برای جذب آرای خاکستری و افزودن بر سبد رای قطعی خود را بیشتر کرده است.

شعار سال:نزدیک شدن به ساعات پایانی زمان تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تلاش کاندیداهای استان گلستان و طرفداران آنها برای جذب آرای خاکستری و افزودن بر سبد رای قطعی خود را بیشتر کرده است.

دارندگان آرای خاکستری به افرادی اطلاق می شود که با وجود تصمیم به شرکت در انتخابات، هنوز نمی دانند به چه کسی رای دهند و یا کسانی که برای شرکت در انتخابات همچنان مردد هستند.

بر همین اساس، آرای خاکستری که قابل جذب است شامل کسانی می‌شود که تردید دارند در انتخابات شرکت کنند و کسانی که شرکت می‌کنند ولی هنوز نامزد خود را انتخاب نکرده‌اند و نیز کسانی که در شرایط کنونی نامزد خود را انتخاب کرده‌ ولی امکان تغییر نظر آنان وجود دارد.

دارندگان رای خاکستری تا لحظات پایانی تبلیغات و حتی دقایق انتهایی رای گیری تصمیمی قطعی بر آمدن و یا نیامدن ندارند و به قول دیگر، شرایط سیاسی، اجتماعی و البته نحوه تبلیغات و وعده های کاندیداها و دیگر مسائل در حضور این افراد پای صندوق های رای تاثیر زیادی دارد.

داوطلبان نمایندگی مجلس در گلستان با آگاهی کامل از این فرایند تلاش می کنند آرای خاکستری را با روشهای گوناگون به نام خود ذخیره کنند.

آنها با استفاده از تنوع قومیتی، مذهبی و نژادی این استان به یک یا چند دستاویز مانند اهرم خویشاوندی، نزدیکی دیدگاه سیاسی و تمرکز بر برابری قومی تلاش می کنند نظر آرای خاکستری را به سوی خود جلب کنند.

استان گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر مرکب از اقوام و نژادهای مختلف اعم از ایرانی، غیر ایرانی و حتی مذاهب غیر اسلامی را در خود جای داده است و از این حیث متنوع ترین ترکیب جمعیتی ایران را دارد.

هر چند طبق یک قاعده کلی تعداد زیادی از افراد مشمول آرای خاکستری تا دقایق پایانی کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب نمی کنند اما فراوانی این افراد سبب شده تا کاندیداها امیدوار باشند برنامه آن ها برای جلب رای این افراد به نتیجه برسد.

در شرایط کنونی هر یک از کاندیداها هواداران خود را دارند اما رقابت اصلی برای کسب رای آن بخش از شهروندان است که در قید و بند مرزبندی‌های سیاسی و قومی و مذهبی نبوده و تمایل دارند کسانی که به خواسته‌های آنها در بخش‌های مختلف بیشتر توجه می کنند صاحب قدرت شوند.

بر همین اساس تلاش داوطلبان انتخابات در گلستان، پیدا کردن راه‌هایی برای ایجاد انگیزه در صاحبان آرای خاکستری است.

تکاپوی نامزدهای گلستان برای جلب آرای خاکستری

برقراری تماس های تلفنی، ارسال پیامک، مراجعه به خانه ها با استفاده از نیروهای جوان و برگزاری مراسم شاد و جشن با حضور شخصیت های مشهور به جای تلاش برای ارایه برنامه ها و اهداف از جمله راهکارهای کاندیداهای گلستان برای جلب نظر افراد دارای رای خاکستری است تا از این طریق آنها را برای کشاندن به پای صندوق های رای تشویق کنند.

از طرف دیگر این افراد اگر به باور شرکت در انتخابات برسند به طور عمده از ساعات عصر روز رای گیری راهی محل صندوق اخذ آرا می شوند بر همین اساس تلاش داوطلبان و هواداران آن ها برای جلب آرای خاکستری حتی تا آخرین ساعات رای گیری و با روش‌های گوناگون ادامه خواهد داشت.

توسعه استفاده از فضای مجازی موجب شده، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های پرمصرفی چون تلگرام، اینستاگرام و واتس‌آپ به پرکاربردترین ابزار تبلیغاتی تبدیل شده و داوطلبان شرکت در انتخابات و هواداران آن ها با رفتن به صفحه مکالمه خصوصی (پی وی) افرادی که هنوز برای رای دادن مردد هستند، از آن برای ارسال برنامه ها و اهداف و شعارهای خود استفاده کنند.

پیش بینی می‌شود با توجه به شرایط اقتصادی - اجتماعی کشور حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد آرای مردم گلستان را رای های خاکستری تشکیل دهد که در آن صورت تلاش برای جذب آنان می تواند سرنوشت صندوق های رای این استان را با تغییر گسترده روبه‌رو کند.

تبلیغات ۱۸۵ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان برای کسب ۷ کرسی از پنجشنبه به مدت یک هفته آغاز شد.

در پایان مهلت هفت روزه ثبت نام برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در مجموع ۶ حوزه انتخابیه استان گلستان ۳۷۵ مرد و ۳۶ زن برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم نام نویسی کرده بودند.

استان گلستان با ۶ حوزه انتخابیه اصلی ۷ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که دو نفر از حوزه گرگان و آق قلا ، یک نفر از رامیان و آزادشهر، یک نفر علی آباد، یک نفر کردکوی، بندرترکمن و بندرگز، یک نفر گنبدکاووس و یک نفر از مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پس فردا جمعه دوم اسفند امسال /۹۸/ برگزار می‌شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:30بهمن،کد خبر:83680260،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین