پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۷۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵
محسن روحی صفت معاون سابق دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ترکیه در موضوع سوریه انتظار داشت که کشورهای اروپایی و آمریکا از این کشور برابر سوریه و روسیه حمایت کنند و این کشورها چنین اقدامی نکردند، بنابراین ترکیه تهدید بازگشایی مرزها را عملی کرد و پناهجویان وارد یونان شدند.

شعار سال:معاون سابق دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ترکیه در موضوع سوریه انتظار داشت که کشورهای اروپایی و آمریکا از این کشور برابر سوریه و روسیه حمایت کنند و این کشورها چنین اقدامی نکردند، بنابراین ترکیه تهدید بازگشایی مرزها را عملی کرد و پناهجویان وارد یونان شدند.

«محسن روحی صفت»، کارشناس مسائل بین‌الملل و معاون سابق دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه، در ارزیابی تنش در روابط ترکیه و یونان گفت: ترکیه در تعامل با اروپا مبلغ 30 میلیون دلار دریافت کرده بود که در قبال این مبلغ با ساختن کمپ‌هایی در داخل مرزهای ترکیه مانع از مهاجرت پناهجویان از ترکیه به مرزهای اروپا شود.

این کارشناس مسائل بین‌‌الملل افزود: ترکیه همیشه از اهرم فشار بازگشایی مرزهای اروپا روی پناهجویان استفاده کرده است. علاوه بر اینکه ورود مهاجرین به اروپا مشکلاتی را برای کشورهای پذیرنده ایجاد می‌کند. همچنین واکنش‌هایی در محافل سیاسی و اجتماعی اروپا پدید خواهد آورد از جمله اینکه منجر به تاثیر گذاشتن این قضیه در نتایج انتخابات و شکست احزاب می شود.

روحی صفت با اشاره به سیاست‌های اتحادیه اروپا در قضیه ادلب تصریح کرد: ترکیه در موضوع سوریه انتظار داشت که کشورهای اروپایی و آمریکا از این کشور در برابر سوریه و روسیه حمایت کنند و این کشورها چنین اقدامی نکردند، بنابراین ترکیه تهدید بازگشایی مرزها را عملی کرد و پناهجویان وارد یونان شدند.

معاون سابق دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه ادامه داد: در واکنش به این اقدام ترکیه، اتحادیه اروپا تصمیم گرفت به جای همکاری با ترکیه، با یکی از اعضای اتحادیه، که یونان است وارد همکاری شود. لذا اتحادیه اروپا برای نگه‌داشتن پناهجویان در یونان، تسهیلات را در اختیار دولت یونان قرار داد.

روحی صفت در توضیح اینکه ترکیه، یونان را به نقض قوانین بین‌المللی محکوم کرده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت‌ها موظف به رفتار محترمانه با پناهجویان هستند و باید حقوق اولیه و امنیت آنها را تامین کنند، اما در یونان درگیری‌هایی میان پناهجویان و ارتش یونان شکل گرفته است. در این میان ترکیه با طرح قضیه نقض قوانین بین‌المللی توسط یونان به این موضوع اشاره می‌کند که این کشور به قوانین بین‌المللی در مورد مهاجرین، احترام نگذاشته است.

این کارشناس مسائل بین‌‌الملل در خصوص اینکه رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است «آنکارا فرصتی برای گفت‌وگو با آتن ندارد» بیان کرد: در این قضیه ترکیه، اتحادیه اروپا را مورد خطاب قرار داده است. در واقع ترکیه با طرح این موضوع در تلاش است امتیازاتی از اتحادیه اروپا بگیرد.

روحی صفت در پایان یادآور شد: وقتی ترکیه، یونان را مورد خطاب قرار دهد به این معنی است که می‌خواهد موضوع را به صورت فنی و مرزی میان دو کشور حل کند. در حالی که هدف ترکیه این نیست که موضوع مهاجران حل شود بلکه می‌خواهد از طرح موضوع مهاجرین به عنوان وسیله‌ای برای پیش‌برد سیاست‌های کلی در منطقه و جهان استفاده کند و به این دلیل، نمی‎‌خواهد که با یونان وارد مذاکره شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:18اسفند1398،کد خبر: 974552،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۸
0
0
ترکیه اهداف بلند پروازانه ای داره که در نهایت چیزی جز کنار گذاشته شدن نصیبش نمیشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین