پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۰۵۲
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
دبیر ویژه‌ ستاد فناوری نانو گفت: افزایش تولید روزانه 300 هزار ماسک از نوع N95 و N99 ویژه کادر درمانی و پزشکی کشور، نیاز فعالان این حوزه را به طور کامل تأمین می‌کند.

شعار سال: سعید سرکار، دبیر ویژه‌ ستاد فناوری نانو گفت: افزایش تولید روزانه 300 هزار ماسک از نوع N95 و N99 ویژه کادر درمانی و پزشکی کشور، نیاز فعالان این حوزه را به طور کامل تأمین می‌کند. درصد فیلتراسیون این ماسک‌ها 99 درصد است و افت فشار نیز ندارد. یعنی با استفاده از آن به واسطه دارابودن خاصیت نانو الیاف، تنفس به آسانی انجام می‌شود. مصرف یک عدد از این نوع ماسک‌ها در طول روز، کافی است.

وی افزود: در حال حاضر 4 شرکت تولید کننده ماسک، ماسک‌های نانوالیاف تولید می‌کنند و به تمامی این شرکت‌ها توصیه کرده‌ایم که تولیدات خود را در اختیار وزارت بهداشت بگذارند.

دبیر ویژه‌ ستاد فناوری نانو گفت: تا پیش از ورود کرونا، قیمت ماسک‌های ویژه کادر درمانی، 6 الی 7 هزار تومان بود، اما اکنون به واسطه افزایش خطوط تولید افزایش هزینه‌های تولید و مزد کارگر قیمت تمام شده این نوع از ماسک‌ها افزایش یافته است. در شرایط فعلی صادرات و واردات ماسک نانو الیاف به کشور انجام نمی‌شود.

 شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 18اسفند1398 ، کدخبر: 38162:farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین