پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
این روز‌ها با شیوع بیماری کرونا در کشور خیلی از شهروندان برای کوچک‌ترین مسأله‌ای که بعضاً القای کاذب است به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند که همین مسأله موجب ازدحام و شلوغی مراکز درمانی و بیمارستانی شده است .

اولویت پذیرش با بیماران کرونایی است

شعار سال: متخصصان معتقدند با توجه به فراگیری بیماری کرونا احتمال اینکه افراد در بیمارستان‌ها به این بیماری مبتلا شوند زیاد است. دکتر علیرضا زالی، فرمانده قرارگاه مبارزه با کرونای تهران هم از مردم می‌خواهد در صورت جدی بودن بیماری خود به بیمارستان‌ها مراجعه کنند چراکه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی تهران در حال حاضر مشغول به خدمات‌دهی به بیماران کرونایی هستند.
وی می‌گوید در صورت مشکوک بودن به بیماری با شماره تلفن‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده تماس بگیرید و موارد را با اپراتور در میان بگذارید و در صورت تشخیص به مراکز درمانی مراجعه کنید.

                                                                             
15
هزار تماس در روز
 طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران هم از پاسخگویی شبانه‌روزی مرکز ۱۶۶۶ به سؤالات مردم درباره بیماری کرونا خبر داد. وی عنوان کرد که مرکز پاسخگویی این سازمان با ظرفیت ۱۲۰ خط دایر و با استقرار پرستاران و پزشکان مجرب به‌طور شبانه روزی آمادگی پاسخگویی به تماس‌ها، سؤالات و آموزش هموطنان در مورد بیماری کرونا را دارد. وی با بیان اینکه اقدامات بسیاری درسازمان بیمه سلامت با هدف کاهش استرس و ارتقای آگاهی مردم از بیماری کرونا صورت گرفته است، افزود: فعالیت‌های اساسی در سامانه 1666 درخصوص افزایش اطلاعات و آگاهی درشرایط بحرانی انجام شده است، به‌عنوان مثال روزانه نزدیک به 10 تا 15هزارتماس مردم پاسخ داده می‌شود.
 این اقدامات از سوی وزارت بهداشت و سازمان‌های تابعه در حالی صورت می‌گیرد که ترس از ابتلا به کووید 19 بسیاری از افراد را با علائمی همچون سرفه، سردرد، آبریزش بینی، تب و... به مراکز درمانی می‌کشاند و طبق نظر پزشکان علائم ابتدایی سرماخوردگی، آنفلوانزا و حتی کرونا شبیه به یکدیگر است ولی در طول چند روز علائم کرونا شدیدتر و آشکار می‌شود.
این علائم شبیه به هم باعث شده تا در روزهای نخست اعلام شیوع کرونا، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شلوغ‌تر از همیشه شود و از طرفی آلودگی احتمالی مراجعان به ویروس کرونا را افزایش داد.
وزارت بهداشت برای پیشگیری از ازدحام در مراکز درمانی و آلودگی احتمالی به ویروس کووید 19 و همچنین تمرکز بر افراد مشکوک یا مبتلا به ویروس از مردم خواسته با شماره تلفن‌های 4030 تماس بگیرند و وضعیت بیماری خود را با اپراتورها تشریح کنند و در صورتی که علائم مشکوکی داشتند به بیمارستان مراجعه کنند.

مشاوره‌های پزشکی و دارویی بصورت تلفنی
دکتر خسرو صادق نیت، رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی تهران درباره مراجعه بیماران سرپایی مشکوک به کرونا به این بیمارستان مرکزی پایتخت می‌گوید: «خوشبختانه مردم به توصیه‌های مسئولان توجه می‌کنند و از زمانی که شماره تلفن‌های 190 و 4030 در اختیار مردم قرار گرفته و آنها مشاوره‌های پزشکی و دارویی خود را از تکنیسین‌ها و پزشکان به‌طور تلفنی می‌گیرند وضعیت بیمارستان‌ها به نسبت گذشته خلوت‌تر شده است.»
 وی می‌افزاید: «ما در بیمارستان امام خمینی با توجه به حجم بالای مراجعه، دو مسیر کاملاً مجزا برای خدمات دهی معین کرده‌ایم. مسیری متعلق به بیماران سرپایی یا کلینیک‌های تخصصی و مسیر بعدی متعلق به بیماران مشکوک به کروناست که برای پیشگیری از انتقال ویروس این دو مسیر را از هم جدا کرده‌ایم.»
 صادق نیت در ادامه با اشاره به اینکه ماندن در خانه یکی از بهترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید 19 است، عنوان می‌کند: «در حال حاضر مشکلی برای پذیرش بیماران چه کرونایی و چه مشکلات دیگر نداریم. مردم عزیز می‌توانند در صورت این 4 علامت همچون سرفه خشک، تب بالا و مداوم، بی‌حالی و خستگی و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه کنند و افزون بر این هر سؤال دیگری هم باشد می‌توانند با متخصصان پزشکی با شماره 4030 تماس بگیرند.ما به سایر کسانی که بیماری‌های دیگری دارند پیشنهاد می‌دهیم مراجعه خود به بیمارستان‌ها را به وقت دیگری محول کنند و در صورت اورژانسی بودن مشکلی برای پذیرش آنها نداریم.»
وی در پایان می‌گوید: «مردم نگران هیچ چیزی نباشند چرا که برای تکنیسین‌ها و پزشکان ما در سامانه 4030 کار سخت و مشکلی نیست که بیماران را با علائم سرماخوردگی، آنفلوانزای نوع اچ وان یا ان وان یا کرونا تشخیص دهند. نظر همه پزشکان و متخصصان این است که مردم در این برهه کمتر از خانه خارج شوند و سؤالات پزشکی خود را تلفنی مطرح کنند؛ با این کار بار ورودی به مراکز درمانی دولتی و خصوصی کمتر می‌شود و از طرفی خطر ابتلا به کرونا نیز کاهش می‌یابد.»

 پاسخگویی ۲۴ ساعته سامانه ۱۶۵ صدای پزشک
معاون بهداد ناجا از پاسخگویی ۲۴ ساعته سامانه ۱۶۵ صدای پزشک این معاونت در راستای آموزش و آگاه‌سازی خانواده‌ها با محوریت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا خبر داد.
به‌گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار محمد رضا حسینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در روز‌های اخیر عنوان کرد: همه نهاد‌ها بویژه نهاد‌های بهداشتی درمانی با اطلاع‌رسانی دقیق در خصوص راه‌های انتقال و پیشگیری از این بیماری و همچنین خودداری از رفت و آمد‌های غیرضروری افراد بویژه افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای تأکید می‌کنند.
 حسینی در ادامه سامانه ۱۶۵ صدای پزشک معاونت بهداد ناجا را ظرفیت خوبی در ارائه خدمات مشاوره و آموزش به خانواده‌ها دانست و از فعالیت شبانه روزی این سامانه با هدف پاسخگویی به سؤال‌ها و ابهام‌های کارکنان و خانواده‌ها با محوریت بیماری کرونا خبر داد.
خط امین ۸۲۱۶۵ و خط شهری ۶۳۹۸۲۱۶۵-۰۲۱ به‌صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤال‌های کارکنان و خانواده‌ها در زمینه بیماری کروناست.

بـــرش

معاون وزیر بهداشت: در خانه بمانید، سفر نروید

معاون بهداشت وزارت بهداشت بر ضرورت در خانه ماندن و عدم سفرهای درون شهری و برون شهری با توجه به شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.
 دکتر علیرضا رئیسی با تأکید بر ضرورت در خانه ماندن و عدم سفرهای درون شهری و برون شهری با توجه به شیوع ویروس کرونا، گفت: در خانه ماندن هموطنان و عدم حضور در معابر و خیابان‌ها رمز غلبه بر ویروس کرونا بوده و با تحمل و بردباری در مدتی کوتاه خواهیم توانست از این مرحله عبور کنیم.
وی افزود: بدون شک حضور مردم در خیابان‌ها و سفرهای آنان به استان‌های مختلف باعث گسترش و تثبیت ویروس کرونا می‌شود و فقط در خانه ماندن و پیگیری اصول خود مراقبتی یگانه راه غلبه بر این ویروس است.
رئیسی ضمن اشاره به سفرهای برخی از هموطنان به استان‌های شمالی کشور در این روزها اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این استان‌ها و اختصاص کامل امکانات بهداشتی و درمانی به اهالی این مناطق، دیگر امکانی برای خدمت‌رسانی حوزه سلامت به مسافران وجود ندارد و در صورت بیماری، مسافران با مشکلات وسیعی مواجه خواهند شد.
بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، رئیسی در پایان گفت: با قدری تحمل و گذر از وضعیت فعلی می‌توان در ماه‌های آتی و در فضایی ایمن و مطمئن سفرها به اقصی نقاط کشور را انجام داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار 24 اسفند 98، شماره: 538297

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۰
0
0
جوری شده که بیمار غیر کرونایی جرات رفتن به بیمارستان نداره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین