پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵
درحالی‌که مدیرکل تعزیرات حکومتی استان روز جمعه در گفت ‌وگو با خبرگزاری ایرنا خبر از کشف محموله یک‌میلیون عددی ماسک و دستکش در مشهد داده بود اما بنا بر اذعان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محتویات این محموله تنها 200 ماسک و نهایتاً 50 هزار جفت دستکش بوده است.

شعار سال: بعد از شیوع ویروس کرونا در استان، بنا بر دستور استاندار، کمیته اقتصادی تأمین، توزیع و نظارت بر بازار ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا در استان تشکیل شد اما این که این کمیته در این مدت چه فعالیت‌هایی برای تأمین نیاز استان انجام داده، موضوعی است که رئیس این کمیته رضوی آن را توضیح داد و گفت: از آغاز شروع به کار این کمیته تاکنون حدود 420 هزار انواع ماسک بهداشتی خارج از سیستم تعریف‌شده وزارت بهداشت توزیع‌شده که از این تعداد حدود 320 هزار ماسک به‌صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرارگرفته است.علی رسولیان گفت: 100 هزار ماسک تنفسی دیگر را خارج از چرخه دانشگاه علوم پزشکی در اختیار مراکز و فرمانداری‌ها قراردادیم تا بین متقاضیان توزیع شود. بخشی از ماسک‌های توزیع‌شده مربوط به ماسک‌های کشف‌شده است که تاکنون 35 پرونده در این خصوص در استان تشکیل‌شده که در برخی از آن‌ها یک محموله 35 هزارتایی، یک محموله 20 هزارتایی و یک محموله 10 هزارتایی بوده است که همه این ماسک‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گرفت. معاون امور اقتصادی استاندار همچنین به توزیع بیش از 700 هزار لیتر الکل طبی در این مدت اشاره کرد و گفت: طی تمهیدات و پیگیری‌های انجام‌شده تولید الکل دو واحد صنعتی با افزایش ظرفیت میزان تولید الکل طبی در استان را که تا پیش‌ازاین 15 هزار لیتر در روز بود، به 21 هزار لیتر رسانده است.

کشف یک‌میلیون ماسک و دستکش در مشهد
علاوه بر این، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان از کشف بیش از یک‌میلیون عدد دستکش و ماسک در مشهد خبر داد. حمیدرضا کریم اظهار کرد: روز پنج شنبه هنگام تردد در خیابان به این خودرو مشکوک شدیم و آن را متوقف کردیم. خودرو پس از توقف بازرسی و از آن بیش از یک‌میلیون عدد ماسک و دستکش کشف و ضبط شد.مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: این محموله به دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شد. این در حالی است که  رحیمی مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با خراسان رضوی این رقم را به‌طورکلی رد کرده و افزود: در بهترین حالت این محموله 50 هزار جفت دستکش داشته باشد.طبق گزارشی که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اختیار روزنامه خراسان رضوی قرار داده است این محموله شامل: 20 لیتر محلول ضدعفونی‌کننده، 200 عدد ماسک تنفسی سه لایه و 570 بسته دستکش بوده است. البته برای پیگیری موضوع تلاش کردیم با مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ارتباط برقرار کنیم اما تماس‌های چندباره ما بی‌نتیجه ماند.رئیس خانه صمت استان نیز در توضیح اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا در واحدهای صنعتی استان از توزیع مواد ضدعفونی‌کننده در 364 واحد تولیدی برای تأمین سلامت کارکنان این واحدها خبر داد. به گزارش روابط عمومی خانه صمت، حسینی گفت: در اولین اقدام ضربتی مواد ضدعفونی‌کننده توسط خانه صنعت، معدن و تجارت استان در میان 124 شرکت توزیع شد و همزمان اقدامات آموزشی انجام و دستورالعمل‌های بهداشتی از طریق ابزارهای اطلاع‌رسانی روابط عمومی در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت.وی گفت: درمجموع تا روز شنبه 17 اسفند، 364 واحد تولیدی زیرپوشش این اقدام قرارگرفته است و همچنان توزیع مواد ضدعفونی‌کننده ادامه دارد.

توزیع ماسک 1300 تومانی توسط شهرداری
سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد نیز روز گذشته اعلام کرد: جایگاه‌های ویژه‌ای برای عرضه ماسک باقیمت پایه 1300 تومان در برخی مناطق مشهد دایر شده است.به گزارش پایگاه خبری شهرداری مشهد بر این اساس از روز گذشته (یک شنبه) شهروندان محترم می‌توانند با مراجعه به این جایگاه‌ها واقع در بولوار امامت مقابل بوستان ملت، خیابان دانشگاه بازار کتاب گلستان و سیدی بولوار صبا، صبای 69 بازار میوه وتره بار شهرداری مشهد برای خرید ماسک به قیمت 1300 تومان اقدام کنند و از امروز دوشنبه به‌تدریج تعداد جایگاه‌های ماسک‌های توزیعی در نقاط مختلف شهر افزایش خواهد یافت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار -، شماره: 235378

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین