پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
صبا کودک ۷ ساله رامیانی که بدون دستگاه اکسیژن نفس کشیدن برایش بسیار سخت است، چشم انتظار کمک خیران و مسئولان برای انجام پیوند ریه و قرنیه چشم است.
شعارسال: صبا کودک ۷ ساله رامیانی که بدون دستگاه اکسیژن نفس کشیدن برایش بسیار سخت است، چشم انتظار کمک خیران و مسئولان برای انجام پیوند ریه و قرنیه چشم است.

کودکی شاید شیرین‌ترین دوران زندگی یک انسان باشد، انسان محبتها و خاطرات کودکی را هیچ‌گاه از ذهن خود فراموش نخواهد کرد.

اما کودکی صبا در روستای توران فارس شهرستان رامیان مالامال از درد و رنج شده، کودکی 7 ساله که در اتاق کوچک 18 تا 20 متری که هنوز هم تقریبا کامل نیست، روزها با دیدن تلویزیون خود را سرگرم میکند.

صبا، کودکی نحیف که حتی دیگر توان نگه داشتن ماسک اکسیژن و لوله آن را در دهان ندارد و خانوادهاش به جای اینکه از وجود زیبای فرزند در زندگی لذت ببرند همچون شمع در باد صبای زندگی می‌سوزند.

کودکی کوچک که در انتظار دستانی بزرگ و پرمهر خیران و پزشکانی است که هر چه زودتر وی را درمان کنند و به زندگی طبیعی خود بازگردد.

صبا آرزوهایش به اندازه بازی کردن و راه رفتن یک کودک بدون ماسک اکسیژن است، انتظار زیادی نیست که متولیان و مسئولان حامیان اقشار محروم و کم بضاعت به داد بیمارانی همچون صبا برسند.

مریم حیدری, مادر صبا در مورد بیماری فرزندش در گفتو‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در سن 4 سالگی, صبا تب شدیدی کرد و به دنبال از ناحیه کمر به بالا زخمهایی در بدن وی ایجاد شد.

وی افزود: از این زخمها خون میآمد, به صورتی که همیشه باید این زخم‌ها شستشو می‌دادم, دخترم را به بیمارستان پیامبر اکرم(ص) در تهران بردیم و در بخش PICU بستری کردیم.

مریم حیدری تصریح کرد: پس از آزمایشات و نمونه‌برداریهای مختلف, پزشکان اظهار کردند که ویروسی وارد بدن صبا شده و صبا را بیمار کرده است.

وی یادآور شد: این ویروس به چشم و ریه صبا نفوذ کرده و در حال حاضر بدون دستگاه اکسیژن نفس کشیدن برایش بسیار سخت است.

مادر صبا تاکید کرد: در حال حاضر ریههای صبا از بین رفته و دکترها معتقدند باید پیوند ریه انجام شود, اما هزینههای درمان بسیار بالاست و پدرش کارگر سادهای بیش نیست.

وی گفت: هم من و هم پدرش کارگر هستیم و درآمد آن‌چنانی نداریم تا بتوانیم وی را به بیمارستان تخصصی برده و پیوند ریه کنیم, با امید به خدا منتظر هستیم تا خیر یا پزشکی بتواند برای درمان دخترم کمک کند.

حیدری اظهار کرد: از 4 سالگی تا امسال مجبور بودم به علت عدم وجود دستگاه و کپسول اکسیژن، دخترم را در بیمارستان‌های مختلف گرگان و یا تهران بستری کنم, خوشبختانه امسال با دستگاهی که خیری تقبل کرده میتوانم در خانه از دخترم مراقبت کنم تا حداقل از هزینه‌های جانبی کاسته شود.

مادر صبا با اشاره به مشکلات نگهداری صبا تصریح کرد: مشکلات بسیار است, همان‌طور که میبینید در یک اتاق 18 متری زندگی می‌کنم که این منزل ورثه چند برادر شوهر و شوهرم است و تنها 50 متر از آن به ما میرسد که توان ساخت آن را هم نخواهم داشت.

وی افزود: مشکلم مسیر دور بین اتاق و سرویس بهداشتی است که با توجه به دستگاه اکسیژن تردد برایمان به ویژه در شب که آسفالت هم نیست، سخت است.

حیدری یادآور شد: چون برداشتن ماسک اکسیژن از بینی و دهان صبا خطرناک است, حمام کردن برای وی بسیار سخت بوده و تنها راه درمان دخترم پیوند ریه است که امیدوارم هر فردی کاری از دستش برمی‌آید برای درمان دخترم انجام دهد.

مادر صبا گفت: ویروس به چشم صبا آسیب زده و سبب عفونت چشم وی شده و باید تلویزیون یا هرچیز دیگر را از فاصله بسیار نزدیک ببیند و قرنیه چشم صبا هم باید پیوند شود.

وی تاکید کرد: از نظر امرار معاش نیز مشکلاتی داریم اما مهم‌ترین درخواست و تقاضای من کمک به درمان دخترم است.

صبا حیدری هم به خبرنگار ما گفت: دوست دارم مانند دوستان و هم‌سن و سال‌های خود به مدرسه بروم اما میگویند نمیتوانم, اگر توانستم روزی به مدرسه بروم و تحصیل کنم, حتما دکتر میشوم و همه کودکان بیمار را به صورت رایگان درمان میکنم تا کودکی بیمار در دنیا نباشد.

وی افزود: همیشه از امام حسین (ع) می‌خواهم که من هر چه زودتر خوب شوم, برخی اوقات از این اکسیژن و دستگاهها خسته می‌شوم, دوست دارم بدوم, بازی کنم اما نمیشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13 شهریور 1396، کدخبر: 1509626 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین