پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۵۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
رژیم‌های عربی که با قراردادهای تسلیحاتی نجومی، سلاح خود را به سمت ملت‌های منطقه از یمن گرفته تا سوریه نشانه رفته‌اند، چرا در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی بر ضد مردم بی‌پناه نوار غزه و کرانه باختری اقدامی مؤثر از خود نشان نمی‌دهند؟

شعارسال: رژیم صهیونیستی بار دیگر تمامی مصوبات بین‌المللی را نقض کرده و هیچ اعتباری برای رژیم‌های عربی که به صورت آشکار و پنهان با تل‌آویو همکاری می‌کنند و مسئولان رسمی و غیررسمی خود را برای دیدار با سرکردگان صهیونیست ارسال می‌کنند، باقی نگذاشت. دشمن صهیونیستی بار دیگر موشک باران گسترده نوار غزه و حملاتی که شدیدترین حملات از زمان تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به غزه در سال 2014 بود، را انجام داد. پیش از این نیز اسرائیل تلاش‌هایی برای بلعیدن مناطق در نزدیکی مزارع شبعا در لبنان در دستور کار قرار داده بود که اهالی منطقه وارد عمل شده و وزارت خارجه لبنان نیز شکایتی را بر ضد این رژیم غاصب تهیه و به محافل بین‌المللی ارجاع داد.

رژیم‌های عربی در قبال این اقدامات کجا هستند، رژیم‌هایی که دیگر حتی در رابطه با آرمان فلسطین سخنی هم نمی‌گویند؟ اتحادیه عرب که در هر فرصتی با چرب زبانی در برابر صهیونیست‌ها به دنبال یادآوری مجدد اجرای طرح صلح پادشاه عربستان با دشمن صهیونیستی است، چه می‌کند؟ عرب هایی که تاکنون هیچ ابتکاری برای بازسازی ویرانی‌های صهیونیست‌ها در نوار غزه در تجاوز اخیر ارائه نکرده‌اند، در قبال این حوادث چگونه رفتار خواهند کرد؟ چرا رژیم‌های عربی همچنان اتخاذ مواضع ملی و قومی را رد می‌کنند و همچنان ترجیح می‌دهند مواضعی زشت و خفت‌بار در برابر این رژیم اتخاذ کنند که به عمد نوار غزه را موشک باران کرده و به غیر نظامیان در کرانه باختری و قدس اشغالی تجاوز می‌کند و مقدسات اسلامی و مسجدالاقصی را هتک حرمت می‌کند. دشمن صهیونیستی به خوبی می‌داند که هیچ رژیم و ارتش عربی در حال حاضر تحرکی برای مبارزه با این رژیم و اعلام جنگ بر ضد آن از خود نشان نخواهد داد.

*غیرت عربی در تقابل با اسرائیل کجاست؟

این در حالی است که می‌بینیم همین رژیم‌های عربی بر ضد برادران خود در یمن و سوریه با هم متحد می‌شوند. ارتش‌های عربی را می‌بینیم که با قراردادهای تسلیحاتی نجومی، خود را برای انجام حملات بر ضد ملت یمن و تخریب مدارس و بیمارستان‌ها و تمامی نشانه‌های دولت متمدن و زیرساخت‌های این کشور آماده می‌کنند. چرا برخی حاکمان رژیم‌های عربی از اظهارات یک رهبر سیاسی در گوشه و کنار دنیا آشفته می‌شوند و هجمه تبلیغاتی و روانی و نظامی بر ضد وی و حامیانش به کار می‌گیرند ، اما همین غیرت عربی در برابر دشمن واقعی امت اسلام یعنی اسرائیل خود را نشان نمی‌دهد؟ چرا پرچم‌های جهاد با انواع مختلف خود بر ضد کشورهای اسلامی حامی آرمان فلسطین به کار گرفته می‌شود و توطئه‌هایی برای مقابله با آنها تحت اسامی مختلف و بهانه‌های واهی تراشیده می‌شود ، در حالی که دشمن شبانه روز و بدون هیچ مانع و عامل بازدارنده‌ای اقدام به کشتار فلسطینی‌ها می کند و هیچ کس آن را مورد مواخذه قرار نمی دهد؟

در همین چارچوب یک منبع فرماندهی جنبش التوحید الاسلامی در لبنان تجاوزهای مکرر اسرائیل ضد نوار غزه در سایه سکوت رسمی و مردمی عربی و اسلامی را محکوم کرده و از مؤسسات دینی و تبلیغاتی خواست تا نقش واقعی خود در متوجه کردن امت اسلام به سمت دشمن اصلی یعنی دشمن صهیونیستی را ایفا کنند.

این منبع از رهبران جنبش مذکور بر ضرورت اولویت ‌دادن به مقابله با دشمن صهیونیستی نسبت به رقابت‌های ساختگی داخلی در ابعاد قومی و نژادی و مذهبی که امروز امت اسلام غرق در آن است، تأکید کرده و گفت که حضور در کنار آرمان فلسطین نوک پیکان درگیری‌ها را به سمت دشمن بشریت یعنی صهیونیست‌ها و مزدوران آنها شامل رژیم‌های طاغوتی و مستبد نشانه خواهد رفت.

*مقاومت تنها زبانی است که دشمن متوجه می‌شود

این منبع تأکید کرد که باید اقدامات عملی در جهت بازدارندگی دشمن صهیونیستی نسبت به خودکامگی‌هایش اتخاذ شود. وی خواستار افزایش عملیات مقاومت در تمامی اراضی فلسطین شاد، چرا که این تنها زبانی است که دشمن صهیونیستی آن را متوجه می‌شود و تنها راه آزادی بخش فلسطین و بازدارندگی در برابر جنایت‌های اسرائیل است.

قطعاً ایستادگی در صف مقاومت برای آسیب رساندن جدی به دشمن تا آزادسازی کامل اراضی فلسطین می‌طلبد که تمامی گروه‌های فلسطینی یک موضع متحد را اتخاذ کرده و از شکاف موجود دست برداشته و به دنبال رسیدن به ابزار مشترک با هدف اتخاذ اقدامات جدی و مناسب در تقابل با اشغالگران و متجاوزان برآیند و منتظر حمایت‌های رژیم‌های رسمی عربی که در خوابی عمیق غرق شده اند ، نباشند. آنها باید بدانند که کمک‌های این رژیم‌ها در تقابل با دشمن تاریخی عرب‌ها و مسلمانان صورت نخواهد گرفت. تشکیلات خودگردان فلسطین باید مناسبات خود را با دشمن قطع کرده و تمامی انواع هماهنگی‌ها با دشمن صهیونیستی را کنار بگذارد.

در زمینه تجاوز رژیم صهیونیستی در اطراف مزارع اشغالی شبعا و تلاش این رژیم برای بلعیدن مقدار بیشتری از اراضی لبنان نیز باید اهالی منطقه شبعا و کفرشوبا مانند سایر بخش‌های لبنان با مقاومت همراه باشند و ارتش ملی لبنان بیشترین آمادگی را برای انجام اقدامات مطلوب در جهت جلوگیری از تحمیل واقعیت‌های مرزی توسط صهیونیست‌ها به کار گیرند. آنها باید نسبت به اقدامات و تحرکاتی که در روزهای قبل از سوی اهالی منطقه شبعا صورت گرفت، آگاه بوده و از آنها بخواهند در همه مواردی که رژیم صهیونیستی اقدام به نقض حرمت اراضی لبنان کرد، همین رفتار را تکرار کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 4 شهریور 1395، کدمطلب: 1167757 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین