پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۶۷۱۵۲
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
در مسئله مدیریت حمل‌ونقل شهری و ماجرای طرح ترافیک و ... شهرداری تهران نشان داد هیچ پلن و برنامه کارآمدی برای مسئله آلودگی هوا ندارد و ترجیح می‌دهد پیرو اظهارات پیروز حناچی، منتظر باد باشد تا شاید تهران نفس بکشد.خودشان گفته بودند، همین شورای شهری‌های دور پنجمی، بعد از تمام شعارهایی که دادند، بعد از تمام انتقاداتی که به حق و ناحق به دوره قبلی مدیریت شهری داشتند، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت که براساس نظرسنجی که از مردم شهر تهران انجام دادند، ترافیک و آلودگی‌ هوا در راس خواسته‌ها و مطالبات مردم بود.

شعار سال: خودشان گفته بودند، همین شورای شهری‌های دور پنجمی، بعد از تمام شعارهایی که دادند، بعد از تمام انتقاداتی که به حق و ناحق به دوره قبلی مدیریت شهری داشتند، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت که براساس نظرسنجی که از مردم شهر تهران انجام دادند، ترافیک و آلودگی‌ هوا در راس خواسته‌ها و مطالبات مردم بود. دو مطالبه‌ای که اگر نسبت به آن واقف بودند، که گویا بودند، تا به الان و بعد از گذشت بیش از دو سال از مدیریت شهری‌شان کاری برای آن می‌کردند.

از وضعیت حمل‌ونقل عمومی فعلا چیزی نمی‌نویسم، از خطوط تعطیل شده مترو، از اتوبوس‌های فرسوده و از رده خارج شده، از واگن‌های خریداری نشده و ترخیص نشدن خریداری شده‌ها، از افزایش کرایه‌ها و ... ولی از طرح ترافیک و مسئله آلودگی هوا که از قضا ارتباط تنگاتنگی با مسئله ترافیک هم دارد می‌نویسم.

براساس آخرین اطلاعات و آمار منتشر شده از سوی مرکز کنترل کیفیت هوای پایتخت، در سال ۹۸، هوای پایتخت به مدت ۵ روز ناسالم برای همه مردم و ۸۱ روز ناسالم برای گروه‌های حساس بوده که در قیاس با سال ۹۷ افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد به این‌صورت که در سال ۹۷ هیچ روز ناسالم برای تمام گروه‌ها نداشتیم و تعداد روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس هم ۵۹ روز بوده است. ‌

به مسئله بارش‌ها و بارندگی‌ها و ... کاری نداریم، به تعطیلی‌های پیاپی شبیه به همین تعطیلات آخر سال هم کاری نداریم، اما در یک فقره یعنی سیاست مدیریت شهری در مسئله مدیریت حمل‌ونقل شهری و ماجرای طرح ترافیک و ... شهرداری تهران نشان داد هیچ پلن و برنامه کارآمدی برای مسئله آلودگی هوا ندارد و ترجیح می‌دهد پیرو اظهارات پیروز حناچی، منتظر باد باشد تا شاید تهران نفس بکشد.

راستی لابه‌لای این بلبشوی خبری، چند وقت پیش پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و فرد شماره یک سیاست‌های حمل‌ونقلی تهران هم استعفا داد و رفت، کسی از او مطالبه و گزارشی از اقداماتش گرفت؟ به هرحال پورسیدآقایی یکی از با ثبات‌ترین مدیران شهری در دو سالی بود که تهران سه شهردار و دو سرپرست عوض کرد!

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه فرهیختگان ، تاریخ انتشار 3  فروردین    99، کد خبر:   38680، www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین