پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی در مورد ریاست مجلس یازدهم کمی زود است؛ اما مدعی زیاد است. 2 سه نفر از نمایندگان مجلس دهم که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند مدعی ریاست هستند. چند نفر دیگر هم به امید ریاست به مجلس یازدهم آمده‌اند. اما اینکه چه کسی رئیس می‌شود بستگی به شکل‌گیری فراکسیون‌های سیاسی و تعاملات دارد. سازماندهی فراکسیون‌ها و فشارهای خارج از مجلس، رئیس مجلس آینده را معین می‌کند.

 شعارسال: یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: پیش‌بینی در مورد ریاست مجلس یازدهم کمی زود است؛ اما مدعی زیاد است. 2 سه نفر از نمایندگان مجلس دهم که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند مدعی ریاست هستند. چند نفر دیگر هم به امید ریاست به مجلس یازدهم آمده‌اند. اما اینکه چه کسی رئیس می‌شود بستگی به شکل‌گیری فراکسیون‌های سیاسی و تعاملات دارد. سازماندهی فراکسیون‌ها و فشارهای خارج از مجلس، رئیس مجلس آینده را معین می‌کند.
 
 محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، به رابطه مجلس یازدهم و دولت اشاره کرد و گفت: مجلس یازدهم و دولت باید همدیگر را تحمل کنند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. فکر نمی‌کنم مجلس و دولت با یکدیگر مشکل پیدا کنند.
 
تعامل خوبی میان مجلس یازدهم و دولت برقرار می‌شود

او تاکید کرد: بعید است جدالی میان مجلس یازدهم با دولت در گیرد. به نظر می‌رسد این 2 قوه در آرامش در کنار هم کارها را پیش می‌برند. تعامل خوبی میان مجلس یازدهم و دولت برقرار می‌شود. حتی رابطه دولت و مجلس یازدهم از رابطه دولت با مجلس دهم بهتر خواهد بود.
 
این نماینده مجلس با اشاره به شعارهای تند برخی منتخبان مجلس یازدهم ادامه داد: تجربه نشان داده ما همیشه راهنمای راست می‌زنیم ولی به چپ می‌پیچیم؛ راهنمای چپ می‌زنیم ولی به راست می‌پیچیم. آنهایی که ابتدا آتش‌شان تند است، زمانی که وارد گود می‌شوند و می‌فهمند که مشکلات چیست، بیشتر همکاری می‌کنند.
 
تجربه نشان داده ما همیشه راهنمای راست می‌زنیم ولی به چپ می‌پیچیم؛ راهنمای چپ می‌زنیم ولی به راست می‌پیچیم. آنهایی که ابتدا آتش‌شان تند است، زمانی که وارد گود می‌شوند و می‌فهمند که مشکلات چیست، بیشتر همکاری می‌کنند.
 
محمودی شاه‌نشین توضیح داد: هم مجلس و هم دولت به دنبال اهدافی هستند، از جمله بهبود وضعیت معیشت مردم، و چاره‌ای جز همکاری با هم ندارند. منابع کشور محدود است؛ یعنی تحریم‌ها صادرات را محدود کرده، میزان مالیاتی که از مردم می‌گیریم هم محدود است. علاوه بر این میزان نفتی که می‌خواهیم صادر کنیم محدودیت‌های خاصی دارد. همچنین منابع درآمدی حاصل از فروش اموال دولتی مشخص و محدود است. از طرفی درآمد حاصل از اوراق و روش‌های اوراق قرضه نیز محدود است. بنابراین هم دولت و هم مجلس مجبورند با یکدیگر همکاری کنند.
 
به گفته عضو فراکسیون امید، مجلس یازدهم برای حل مشکلات مردم چاره‌ای ندارد جز اینکه با دولت تعامل کند.
 
مدعیان ریاست مجلس یازدهم زیاد هستند
 
او در پاسخ این پرسش که رئیس مجلس یازدهم چه کسی خواهد بود، توضیح داد: پیش‌بینی در مورد ریاست مجلس یازدهم کمی زود است؛ اما مدعی زیاد است. 2 سه نفر از نمایندگان مجلس دهم که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند، مدعی ریاست هستند. چند نفر دیگر هم به امید ریاست به مجلس یازدهم آمده‌اند. اما اینکه چه کسی رئیس می‌شود بستگی به شکل‌گیری فراکسیون‌های سیاسی و تعاملات دارد.
 
محمودی شاه‌نشین عنوان کرد: رقابت در مجلس یازدهم بر سر کرسی ریاست میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیست، اما اصولگرایان رویکردهای مختلفی دارند. زود است که بگوییم برگ برنده در دست کدام یک از این رویکردها خواهد بود.
 
رقابت در مجلس یازدهم بر سر کرسی ریاست میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نیست، اما اصولگرایان رویکردهای مختلفی دارند. زود است که بگوییم برگ برنده در دست کدام یک از این رویکردها خواهد بود.
 
او در خصوص احتمال ریاست قالیباف بر مجلس یازدهم گفت: دوره قبل هم آقای عارف و آقای حاجی‌بابایی همین ادعا را داشتند. اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم تشکیلات سازماندهی فراکسیون‌ها به چه شکل خواهد بود.
 
این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشوردر پایان گفت: سازماندهی فراکسیون‌ها و فشارهای خارج از مجلس، رئیس مجلس آینده را معین می‌کند.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  پایگاه خبری تحلیلی اعتماد آنلاین  ،تاریخ انتشار5فروردین    1399،کدخبر: 389771 ،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین