پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۷۵۱
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
محمد هاشمی رفسنجانی در مورد مشکلاتی که بر سر راه تولید در اقتصاد وجود دارد گفت: مشکلات اقتصادی ما همه در همین‌جا متمرکز است. اگر تولید باشد، اشتغال و در ادامه درآمد، صادرات و ارزآوری خواهد داشت و به نفت هم وابسته نخواهد بود. مهم‌ترین وظیفه در این خصوص در حال حاضر بر عهده مجلس است تا قانونی را به تصویب برساند که موانع تولید و فضای کسب و کار را بردارد.

شعار سال:محمد هاشمی رفسنجانی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت‌ :درباره عملکرد نظارتی مجلس گفت: مجلس و سایر دستگاه‌های نظارتی در این سال‌ها به وظیفه خود خوب عمل نکرده‌اند.

هاشمی در ادامه با اشاره به انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم توضیح داد: مجلس جدید باید بتواند نظارت دقیق داشته باشد نه اینکه بخواهد جناحی با مسائل برخورد کند. باید توجه داشت که نظارت بر همه ارکان نظام اعمال می‌شود.

او همچنین با اشاره به مسئولیت مجلس در قبال امور مختلف کشور گفت: خود مجلس هم نسبت به مسائل مملکت، اوضاع اقتصادی، کسب و کار و مسائل گوناگون مسئول است. نمایندگان مجلس هم باید در قبال مسائل و اتفاقاتی که در کشور رخ می‌دهد به افرادی که آنها را انتخاب کرده‌اند پاسخگو باشد.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: چنین نیست که مسئولیتی متوجه نمایندگان مجلس نباشد و همه مسئولیت اداره کشور با دولت باشد یا اینکه بگوییم مجلس مسئولیت و وظیفه‌ای در قبال شرایط کشور ندارد.

مجلس برای رونق اقتصاد و کسب و کار تلاش کند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتظاراتی که از مجلس جدید می‌رود عنوان کرد: یکی از توقعاتی که در حال حاضر از مجلس وجود دارد این است که برای رونق اقتصاد و کسب و کار تلاش کند؛ یعنی قوانینی برای رفع موانع تولید مصوب کند.

هاشمی در مورد مشکلاتی که بر سر راه تولید در اقتصاد وجود دارد گفت: مشکلات اقتصادی ما همه در همین‌جا متمرکز است. اگر تولید باشد، اشتغال و در ادامه درآمد، صادرات و ارزآوری خواهد داشت و به نفت هم وابسته نخواهد بود. مهم‌ترین وظیفه در این خصوص در حال حاضر بر عهده مجلس است تا قانونی را به تصویب برساند که موانع تولید و فضای کسب و کار را بردارد.

رونق تولید نیازمند قوانینی است که موانع را از سر راه بردارد

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره دوباره به اینکه مهم‌ترین مساله در حال حاضر با توجه به شرایط کشور و تاکید رهبری رونق تولید است افزود: رونق تولید نیازمند قوانینی است که موانع را از سر راه بردارد. این هم از وظایف مجلس است و مجلس باید در این مسیر قدم بردارد.

هاشمی در پایان گفت: اگر مجلس این راه را برود، فضا برای بخش خصوصی، دولتی و تعاون باز می‌شود تا بتوانند به تولید بپردازند. در این صورت می‌توان از مشکلات اقتصادی عبور کرد. اما اگر مجلس این کار را انجام ندهد و در این مسیر سنگ‌اندازی کند، شرایط وخیم‌تر می‌شود و این وخامت دامن همه را می‌گیرد؛ چنین نیست که دامن دولت را بگیرد، اما دامن مجلس و قوه قضاییه را نگیرد.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ ۸ فروردین ۱۳۹۹، کد خبر:394655، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین