پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بزرگترین تشویق برای صنعتگران و تولید‌کننده‌ها، خرید کالاهای آنان توسط مشتریان داخلی است، مردم ایران صبوری بورزند و برای رشد کیفیت و رونق بازار داخلی و خارجی کالاهای ایرانی، کالاهای ایرانی مصرف کنند.

شعارسال: محمدرضا نعمت‌زاده در سفر به استان قم ضمن افتتاح و بازدید از چند واحد تولیدی و صنعتی واقع در شهرک‌های صنعتی شکوهیه و محمودآباد، با اشاره به فعالیت‌ واحد‌های تولیدی و صنعتی استان قم در راستای تولید کالاهای مرغوب، عنوان کرد: با مشاهده شوق، ذوق و تلاش صنعتگران واحد‌های تولیدی، احساس می‌کنم مسؤولیتم در راستای حمایت از آنان سنگین‌تر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سرمایه‌گذاری در راستای رونق تولیدات داخلی و ایجاد اشتغال ثواب دارد و عبادت محسوب می‌شود و مسؤولان وظیفه دارند سرمایه گذاران بخش تولیدی را تشویق و از واحد‌های تولیدی حمایت بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه در گذشته بسیار شاهد پخش تبلیغات لوازم خانگی خارجی از رسانه ملی بودیم، گفت: بنده طی مکاتباتی که با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران داشتم، از مجموعه آنان خواستار شدم به جای پخش تبلیغات کالاهای خارجی در رسانه ملی، کالاهای ایرانی و تولیدات داخلی را تبلیغ کنند.

نعمت‌زاده افزود: مدیریت جدید صدا و سیما، با هدف تشویق مردم ایران به سمت خرید و مصرف کالاهای ایرانی، برنامه‌ای مبنی بر ارائه مشخصات و اطلاعات کالاهای ایرانی در رسانه ملی، طراحی کرده‌ است که بر اساس این برنامه، میزان آشنایی و آگاهی مردم ایران از کارآیی‌ها و مزیت‌های کالاهای داخلی افزایش پیدا می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای افزایش کیفیت تولیدات داخلی و پیش‌روی به سوی مصرف کالاهای ایرانی، عنوان کرد: تولیدگران ایرانی باید تلاش کنند تا کیفیت انواع کالاهای تولیدی را چنان بالا ببرند تا در عرصه رقابت با کالاهای خارجی بدرخشند.

وی ادامه داد: بجای وارد کردن لوازم خانگی با برند‌های خارجی، باید سعی کنیم لوازم خانگی با برند‌های ایرانی را به جهان صادر کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از طراحی برنامه راهبردی با همکاری صنعتگران و تشکل‌های صنعتی لوازم خانگی در راستای خودکفایی در بخش تولیدات لوازم خانگی خبر داد و گفت: بر اساس این برنامه راهبردی، در بخش لوازم خانگی خودکفا خواهیم شد و لوازم خانگی، حداقل 40 درصد از تولیدات سالیانه کشور را به خود اختصاص خواهد داد، البته امیدوار هستیم با اجرای این برنامه نتایج بهتر و بیشتری نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شود حاصل شود.

وی عنوان کرد: وارد کردن چند کالای خارجی که مشابه آن در داخل تولید نمی‌شود ایرادی ندارد.

نعمت‌زاده با بیان اینکه برخی از کشور‌های صنعتی، هم برندهای ‌کشور‌ خود و هم برخی از برند‌های خارجی را تولید می‌کنند، افزود: ما هم می‌توانیم هم به تولید برند‌های داخلی کشور بپردازیم و هم چند مورد از برند‌های خارجی را در داخل تولید و عرضه کنیم.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی این را همواره در نظر داشته باشند که کیفیت بالا و گستردگی خدمات پس از فروش یک برند، موجب خوشنامی و بالارفتن ارزش آن برند می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: خودروی شخصی من تولید داخل است و افتخار می‌کنم که از تولید ایرانی استفاده می‌کنم.

وی با اشاره به گفت‌و گویی که با سفیر کره‌جنوبی داشته است، عنوان کرد: وقتی علت موفقیت کره‌جنوبی در راستای صنعتی شدن و توسعه یافتن را از سفیر آن کشور جویا شدم، او در پاسخ به من گفت از خود گذشتگی مردم کره‌جنوبی موجب رشد صنعت در این کشور شده‌ است.

نعمت‌زاده ادامه داد: از ایرانیان می‌خواهم برای رشد صنعت در کشور مقداری صبوری بورزند و از کالاهای داخلی حمایت کنند.

وی اضافه کرد: بزرگترین تشویق برای صنعتگران و تولیدکننده‌ها، خرید کالاهای آنان توسط مشتریان داخلی است.

وی در پایان گفت: اگر بازار‌ کالاهای ایرانی در داخل کشور رونق بگیرد به یقین صادرات کالاهای ایرانی نیز رونق خواهد گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6شهریور1395، کدخبر: 13950606000935: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین