پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۵۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
مدیر آزمایشگاه کنترل غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از راه‌اندازی تست تشخیص الکل متانول در محلول‌های ضدعفونی کننده در این آزمایشگاه با دستگاه کروماتوگرافی گازی (GC) خبر داد.

شعار سال: وحید طایفی اردبیلی روز پنجشنبه گفت: الکل متانول خاصیت ضدعفونی کننده بسیار ضعیفی نسبت به اتانول دارد و سمیت آن بسیار بالاست و از طریق پوست جذب شده و برای سلامتی مضر می‌باشد.

وی اضافه‌کرد: محلول‌های ضدعفونی کننده تولید شده توسط واحد‌های تولیدی تحت نظارت معاونت غذا و دارو اردبیل به طور مستمر کنترل و آزمایش می‌شوند تا عاری از این نوع الکل باشند.

با شیوع ویروس کرونا برخی محلول‌های ضدعفونی کننده حاوی متانول توسط افراد سودجو در بازار عرضه شده بود که توسط سازمان دارو و غذا مصرف آن غیر مجار اعلام و جمع‌آوری شد.

همچنین شرب الکل صنعتی (متانول) نیز در ماه‌های گذشته در استان اردبیل ۲۶۰ نفر را مسموم کرده و موجب جان باختن ۲۲ نفر شد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از پایگاه خبری دارو و سلامت، تاریخ انتشار 12  اردیبهشت    99، کد خبر:    28189، www.phana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین