پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۴۰۴۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
سخنگوی دولت از آغاز واگذاری سهام دولت در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس از یکم تیرماه خبر داد و گفت:این واگذاری‌ها به سرمایه‌گذاری‌های دوباره در اقتصاد و صنعت منجر خواهد شد که عامل اصلی برای رونق تولید، افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های جدیدتر است.
شعارسال:سخنگوی دولت از آغاز واگذاری سهام دولت در پالایشگاه‌های اصفهان، تهران، تبریز و بندرعباس از یکم تیرماه خبر داد.
 
*** عرضه سهام ۴ پالایشگاه ایران از تیرماه آغاز می‌شود
 
علی ربیعی، واگذاری سهام شرکت‌های دولتی را از مهم‌ترین اقدام‌های دولت برای رشد اقتصادی کشور دانست و گفت:
 
این واگذاری‌ها به سرمایه‌گذاری‌های دوباره در اقتصاد و صنعت منجر خواهد شد که عامل اصلی برای رونق تولید، افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری‌های جدیدتر است.
 
وی با اشاره به برنامه واگذاری‌ سهام‌ شرکت‌های دولتی افزود:
 
عرضه سهام و واگذاری شرکت‌های دولتی، گام دیگری برای کوچک‌سازی دولت و بزرگ کردن حوزه عمومی و بخش‌های صنعتی خصوصی در کشور به‌عنوان یک راهبرد از سوی دولت دنبال می‌شود.
 
سخنگوی دولت با اشاره به راهبردی‌ها دولت در اصل ۴۴، خصوصی‌سازی و واگذاری شرکت‌ها، عنوان کرد:
 
برخی این روزها الفاظی به‌کار می‌برند که دولت با این واگذاری‌ها می‌خواهد هزینه‌های جاری خود را تأمین کند، یا پول آن را به بخش‌های غیرمولد ببرد که به‌طور قطع این‌گونه نیست.
 
*** آغاز مرحله دوم واگذاری‌ها از یک تیر ماه
 
ربیعی افزود:
 
مرحله دوم واگذاری‌ها از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس که در مرحله دوم واگذار خواهند شد، باقیمانده سهام دولت در ۴ پالایشگاه ایران که از یکم تیرماه آغاز می‌شود.
 
وی عنوان کرد:
 
بخشی هم به‌صورت مجزاست و پذیرش آنها در بازار سرمایه و واگذاری آنها تا ۴۹ درصد سهام است که اگر بخواهم به موارد مهم اشاره کنم واگذاری در قالب هلدینگ‌های پالایش نفت، هلدینگ‌های نیروگاهی و هلدینگ‌های کشاورزی است.
 
سخنگوی دولت گفت:
 
 تولید نیروی برق حرارتی، سازمان تهیه کالای آب و برق (ساتکاپ) و سرانجام در بخش تخصصی‌ها شرکت ملی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی است که دولت بنا دارد در مراحل و با شیوه‌های مختلف آنها را به بخش خصوصی واگذار کند و با تأمین مالی آنها بتواند در دوران کرونا از سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد اشتغال‌های جدید یا حتی پایان پروژه‌های نیمه‌تمام حمایت کند.
 
*** گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس جمهور با وزیر نفت
 
به گزارش خبرگزاری صنایع، رئیس‌جمهوری روز جمعه (۱۲ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی تلفنی با بیژن زنگنه، وزیر نفت با اشاره به ارائه سهام شرکت‌های دولتی در بازار سرمایه با هدف تقویت بورس کشور در پایان، بر ضرورت حضور بیشتر و فعال‌تر شدن شرکت‌های نفتی و پتروشیمی در بورس  تأکید کرد.
 
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع   ،تاریخ انتشار: 14  اردیبهشت   1399،کدخبر: 171149 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Canada
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
این یعنی بورس حالا حالاها مثبت بریزید بخرید حالش رو ببرید
سپید
Viet Nam
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
0
0
دست دراز دولت در همه جا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین