پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تسهیلات حمایتی از شرکت‌ها در مرحله ابلاغ بانک مرکزی به بانک عامل است از رقم ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی آن خبرداد.
شعار سال: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تسهیلات حمایتی از شرکت‌ها در مرحله ابلاغ بانک مرکزی به بانک عامل است از رقم ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی آن خبرداد.

وام حمایتی ایرلاین‌ها به خاطر شیوع کرونا
مقصود اسعدی سامانی، در باره آخرین وضعیت تسهیلات حمایتی دولت از شرکت‌های هواپیمایی که مقرر بود به دلیل شیوع کرونا و رکود کسب‌وکار پرداخت شود، توضیح داد:

طبق وعده دولت مقرر است تا پایان ماه جاری این تسهیلات پرداخت شود. حمل‌ونقل هوایی و همچنین گردشگری از کسب‌وکار‌هایی بود که در شیوع کرونا بسیار آسیب دید.

همچنین شرکت‌های هواپیمایی داخلی تلاش کردند، در دوران شیوع کرونا به‌هیچ‌وجه تعدیل نیرو نداشته باشند، درحالی‌که در بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی دنیا ما شاهد تعدیل نیرو به دلیل شیوع کرونا بودیم.

امیدواریم این تسهیلات طبق وعده دولت پرداخت شود، تا شرکت‌های هواپیمایی مجبور به تعدیل نیرو نباشند.


اعلام اسامی شرکت‌های هواپیمایی به وزارت راه
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت:
اسامی شرکت‌های هواپیمایی برای دریافت تسهیلات حمایتی به دلیل رکود ناشی از شیوع کرونا به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و رقم مورد نیاز هر شرکت نیز اعلام شد. مراحل تصویب انجام شده است و در مرحله بانک مرکزی و ابلاغ بانک مرکزی به بانک‌های عامل قرار دارد.

اسعدی سامانی درباره رقم این تسهیلات، بیان کرد:
رقم پیشنهادی شرکت‌های هواپیمایی برای کل تسهیلات بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بود، اما با ۲۴۰۰ میلیارد تومان از این رقم موافقت شد.

پرواز‌ها و تقاضای سفر به‌تدریج در حال افزایش است
اسعدی سامانی پیرامون محدودیت سفر‌های استانی، اظهار داشت:
با کاهش محدودیت‌های سفر‌های استانی و همچنین کاهش شیوع کرونا در برخی استان‌های کشور، پرواز‌ها به‌تدریج در حال افزایش است و تقاضای مسافران تا اندازه‌ای نسبت به روز‌ها و هفته‌های قبل افزایش‌یافته است.
طبق هماهنگی‌های انجام شده کماکان غربالگری و تب سنجی حرارتی در بدو ورود مسافر به ترمینال فرودگاه انجام می‌شود و بدین ترتیب از ورود مسافران با نشانه بیماری جلوگیری می‌شود.

اسعدی سامانی در ان رابطه، اضافه کرد:
در حال حاضر طبق هماهنگی‌های انجام شده انجام پرواز‌ها با ظرفیت بیش از ۶۰درصد صندلی هواپیما وجود دارد.

شیوع کرونا و پرداخت تسهیلات
در پایان قابل ذکر است:
با شیوع کرونا در کشور و کاهش تقاضای سفر در انواع مدل‌های حمل‌ونقلی چندی پیش وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی دولت برای پرداخت ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات حمایتی به شرکت‌های حمل‌ونقلی در انواع مدل‌های ریلی، هوایی، جاده‌ای و دریایی خبر داد.

به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، با ارسال پیامکی به شرکت‌های حمل‌ونقلی متقاضی دریافت تسهیلات به آن‌ها اعلام خواهد شد که به کدام بانک عامل برای دریافت این تسهیلات مراجعه کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1399، کد خبر: 174014، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین