پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۸۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
امروز ورق به شکلی برگشته که باید اغلب مشکلات صنعت پردرآمد کشور را در حاشیه سازی‌ها و دروغ‌های شاخ دار برخی از مدیران در جهت پنهان سازی ناکارآمدی خود جستجو کنیم.
شعارسال:امروز ورق به شکلی برگشته که باید اغلب مشکلات صنعت پردرآمد کشور را در حاشیه سازی‌ها و دروغ‌های شاخ دار برخی از مدیران در جهت پنهان سازی ناکارآمدی خود جستجو کنیم.
 
اگر در گذشته می‌توانستیم به یقین معضل اصلی صنعت پتروشیمی را، نبود مدیریت کارآمد و توانمند و صد البته نبود سرمایه کافی جهت توسعه این صنعت بدانیم  اما امروز ورق به شکلی برگشته که باید اغلب مشکلات صنعت پردرآمد کشور را در حاشیه سازی‌ها و دروغ‌های شاخ دار برخی از مدیران در جهت پنهان سازی ناکارآمدی خود جستجو کنیم.

ناکارآمدی که امروز پشت اتهامات باورپذیر و حساب شده برخی از مدیرانی پنهان شده تا هرزمان بر دور بدشانسی قرار می‌گیرند و عملکرد منفی شان نمایان دست به دامن دروغ پردازی‌هایی شوند تا ذهن‌ها را بیشتر به سمت حاشیه هایی بکشانند که قطعا نتیجه آن فراموش اصل موضوع است. اغلب آب گل آلود می‌شود و عده ای بسیار ماهر نیز به ماهی گیری مشغولند. اغلب آنان که لیاقت و توانائی مدیریت دارند به گوشه ای رانده شده اند تا آنان که بزرگترین افتخارشان گرفتن معدل ۱۹ از دانشگاه دولتی در رشته هایی غیر مرتبط با صنعت پتروشیمی است بر صندلی مدیریت تکیه بزنند. برخی از مدیران فعلی نیز پارا فراتر گذاشته اند که با القاب جدید خود را می‌خوانند. القابی چون مدیر لاکچری که تنها نتیجه عملکردش طی یکسال مدیریت انتصاب فوق دیپلم هنر برراس مدیریت فروش و انتقال مدیر فروش به مقابل درب مجتمع برای شمارش تعداد کامیون‌های وارد شده به سایت است.

بلی خنده دار است. راستش چندی پیش با تمام مستندات این ادعا را برای یک مدیر بالارتبه نفت ثابت کردم اما همچنان خنده از لبان وی کنار نمی‌رفت و باور نمی‌کرد. حق هم داشت و دارد. چنین چیزی غیر باور است که بشنویم کارکنان خدوم بخش خدمات بدون آموزش و دریافت مدرکی به بخش بهره برداری منتقل می‌شوند و متخصصان بهره برداربه دلیل نافرمانی تاکید شده از مجتمع بیرون می‌شوند! این اتفاق‌های نادر در چند کیلومتری ما در حال وقوع است. یکی دیگر پسرش را به مجتمع خود دعوت می‌کند و کار می‌دهد و به هیات مدیره هم اظلاع نمی‌دهد و وقتی مستندات منتشر می‌شود تنها به این نکته اکتفا می‌کند که رسانه مذکور پول خواست و ندادیم و این دروغ ها را نوشت. اما یکی در این بین نپرسید که اگر دروغ بود و بحث اخاذی در میان چرا از رسانه مذکور شکایتی صورت نگرفت؟ مدیر بیمارستان نفت در یکی از استراتژیک ترین مناطق اقتصادی پتروشیمی توسط بخش خصوصی با یک جلسه خصوصی در تهران برکنار می‌شود و مسوولان دولتی بی خبر! اتفاق به گوش بالادستی‌ها می‌رسد و این مدیر به دلیل تخلف مدیران خصوصی که اجازه چنین کاری را نداشتند دوباره منصوب می‌شود آنهم در شراط سخت روزهای کرونائی و دغدغه کافی بیمارستان‌ها برای تامین لوازم بهداشتی و داروئی!

اتفاق‌ها بسیار است و داستان‌ها طولانی و غیر قابل باور! اما واقعا تا کی قراراست چرخ پتروشیمی بر محور حاشیه سازی‌ها بگردد و مدیران ناکارآمد با دروغ پردازی‌هایشان بر مسند مدیریت تکیه بدهند؟  تاکی قراراست این صنعت توسط چنین مدیران لاکچری مدیریت شود و بازهم چرخ مراد بر محور خوش شانسی عده ای بی لیاقت بچرخد؟


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  سایت خبری تحلیلی  نفتی ها   ،تاریخ انتشار:  11 خرداد 1399،کدخبر : 38419  ،www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین