پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۳۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
هفته گذشته مدیرعامل یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی کشور به مناسبت روز جهانی منابع انسانی یادداشتی جذاب در خصوص اثرگذاری نیروی انسانی در جهت رشد و افزایش درآمد و بهره وری یک مجموعه نگاشته که البته بررسی عملکرد دو ساله وی هیچگونه اثری از مطالب درج شده دراین یادداشت، حداقل در بخش تاثیرگذار نیروی انسانی مشاهده نشده است.

شعارسال:هفته گذشته مدیرعامل یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی کشور به مناسبت روز جهانی منابع انسانی یادداشتی جذاب در خصوص اثرگذاری نیروی انسانی در جهت رشد و افزایش درآمد و بهره وری یک مجموعه نگاشته که البته بررسی عملکرد دو ساله وی، اینگونه به ذهن متواتر می‌سازد که این یادداشت نیز با قلم وی نگاشته نشده چراکه هیچگونه اثری از مطالب درج شده دراین یادداشت در عملکرد دو ساله وی حداقل در بخش تاثیرگذار نیروی انسانی مشاهده نشده است. این اظهارات که توسط کارشناسان مطرح می‌شود فارغ از تمام مشکلات ایجاده شده برای نیروی انسانی این هلدینگ از زمان حضور این آقای مدیرعامل در این مجموعه تا کنون، نحوه مقابله این مدیر را در مقابله با ویروس کرونا و حفظ جان نیروی انسانی زیرمجموعه اش به تصویر کشیده است. مدیرعاملی که حداقل عملکردش طی دو ماه بحرانی کرونا کمترین نشانی از نگرانی وی نسبت به سلامت نیروی انسانی اش نداشته تا جاییکه به گوش می‌رسد وی در مقابل شیوع بیماری در یکی از ساختمان‌های تاثیرگذار پتروشیمی و وجود چند شرکت زیرمجموعه اش دراین ساختمان ابراز نگرانی جدی نکرده و هنوز نیز تمهیداتی جدی برای مدیریت این مشکل اندیشیده نشده است.

براساس این گزارش، مدیرعامل یکی از بزرگترین هلدینگ‌های پتروشیمی کشور اخیرا گفته منابع انسانی سرچشمه بسیاری از  تحولات در یک سازمان موفق و مزیت کلیدی برای رسیدن به رقابت پذیری در عصر توسعه سریع تکنولوژی است.

پیام این مدیر یکی از بزرگ ترین و پولدارترین هلدینگ های کشور به مناسبت روز جهانی منابع انسانی در حالی منتشر شده که وی در مدت بیش از دو سالی که در راس مدیریت این شرکت قرار گرفته تنها یکبار با کارکنان این شرکت به گفتگوی رودررو نشسته و در آن نشست هم از شبهه ناک بودن اضافه کاری کارکنان صحبت کرده است.با اینحال اواخر هفته گذشته این مدیر در حالی از منابع انسانی به عنوان محور توسعه و سودآفرینی صحبت کرده که به اذعان بسیاری از کارشناسان وی  از اولین روز حضور شمشیر خصومت را برای کارکنان  رسمی آن شرکت از رو کشید و مجموعه ای از بهترین مدیران و مسئولین شاغل در ان مجموعه را از کار برکنار کرد. اما اکنون به شدت به لحاظ در اختیار نداشتن نیروهای کارآمد کم اورده است. زیرا بنا براعتقاد برخی از کارشناسان او  تصور می‌کرد بزرگ‌ترین هلدینگ درآمدزای کشور را می توان همانند متروی تهران اداره کرد و پس از دو سال  آزمون و خطا بالاخره امروز به این نتیجه شاید رسیده باشد که اداره یک هلدینگ بزرگ اقتصادی همانند اداره یک مجموعه ای به طور مثال همانند متروی تهران نیست! این آقای مدیرعامل  در حالی از اهمیت منابع انسانی سازمان در خدمات و بهبود سبد محصولات و ارتباط مستقیم آن با بهره وری ، و توسعه پایدار سازمان صحبت کرده که علیرغم گذشت بیش از دوماه  از شیوع کرونا کمترین اقدامی برای حفاظت ازسلامت کارکنان و اقدامی اساسی که مبتلا شدن کارکنان آن مجموعه به این ویروس را مانع شود انجام نداده و مدیریت منابع انسانی اش هیچ اقدامی چاره ساز و دستورالعمل موثری برای کارکنان و شرکت‌های زیرمجموعه ارائه نداده است.
به عقیده بسیاری از کارشناسان او در حالی به فرمایشات رهبری در رابطه با نیروی انسانی صالح ، چابک و برخوردار از فکر و مدیریت صحیح اشاره می‌کند که طی مدت حضور در این هلدینگ چابک ترین و کارآمدترین هلدینگ کشور را از درون به یکی از کم انگیزه ترین و ناراضی ترین سازمان‌های کشور تبدیل کرده است. شاید بد نباشد به این آقای مدیرعامل توضیه ای کرد و آن اینکه با وجود همه ادعایی که نسبت به لزوم اهمیت و توجه ویژه به منابع انسانی دارد شاید بد نباشد  یک نظرسنجی در رابطه با میزان رضایتمندی شغلی در سازمان خود انجام دهد.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری تحلیلی نفتی ها  ،تاریخ انتشار:  30 فروردین    1399،کدخبر: www.naftiha.ir ،28162
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
0
0
این ها مدیران دولتی هستن که هیچ وقت هیچ چیز به جز اتلاف منابع یاد نمیگیرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین