پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۶۰۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد اخیر در تصمیمی جدید که از آن به عنوان راهکاری در جهت خروج از بحران مالی یاد می‌شود در نظر دارد تا نیروهای رسمی این شرکت را به دیگر شرکت‌ها منتقل کند. تصمیمی که مورد حمایت مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته و خروج ۷۵ نفر از نیروهای صندوق نفت ازاین شرکت را ضروری دانسته است.
شعار سال:شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد اخیر در تصمیمی جدید که از آن به عنوان راهکاری در جهت خروج از بحران مالی یاد می‌شود در نظر دارد تا نیروهای رسمی این شرکت را به دیگر شرکت‌ها منتقل کند. تصمیمی که مورد حمایت مدیران ارشد هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته و خروج ۷۵ نفر از نیروهای صندوق نفت ازاین شرکت را ضروری دانسته است.
 دراین بین ظاهرا جلساتی با سه پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس چون پتروشیمی مبین، پارس و نوری صورت گرفته و قراراست این تعداد نیروی انسانی دراین شرکت‌ها تقسیم شوند. دراین بین آنطور که از مستندات ارسالی مشخص است قراراست سه شنبه هفته جاری(۱۰ مهرماه سالجاری ) تعیین تکلیف نهائی پرسنل مذکور و شروع ماموریت یا انتقال صورت پذیرد.
براساس این گزارش، در جلسه ای که در صبح مورخه ٩٨/٥/١٤ با حضور یاسری ، محبی فر ، سرکانیان ، فامیلی ، عزیزی ، گلی و اصغری در پازارگاد تشکیل شده ، یاسری با اعلام وضعیت نگران کننده  مالی پازارگاد به فرستادگان ربیعی ، درخواست انتقال کلیه کارکنان رسمی پازارگاد( ٧٤ نفر رسمی ستادی و حدود ١٥٠ نفر رسمی HsE ) به سایر شرکت‌هاو خاتمه قرارداد بخش قابل تاملی  از کارگران و کارکنان غیر رسمی پازارگاد را می‌نماید و جدول زمانبندی برای آن مشخص می‌شود.
در شهریورماه نیز عزیزی منابع انسانی هلدینگ در عسلویه جلساتی را با منابع انسانی های شرکت‌های پارس ، مبین و نوری داشته است که عملا بی رغبتی شرکت‌ها از انجام این کار را می‌توان در عدم اعلام چارت‌های مناسب و قابل انتقال از سوی این شرکت‌ها جستحو کرد به عنوان مثال پتروشیمی مبین ٢٣ نفر جهت بهره برداری روی گرید ١١ اعلام کرده است و این در حالیست که مطابق قوانین نفت امکان انتقال پرسنل روی گریدهای سازمانی چند رتبه پایین تر از گرید شخصی فرد اصولا امکان پذیر نیست و موجب ( دان گرید شدن کارمند) آنهم با چند رتبه فاصله می‌گردد و اصولا هیچ کارمندی حاضر به انتقالی که امکان ثبت در سیستم جامع نفت را ندارد و هیچ افزایشی از افزایشات نیز شامل افراد دان گرید نمی‌شود را ندارد . این درحالی است که برخی از کارشناسان معتقدند فرو ریختن اسکلت رسمی شرکت ، نفرات غیر رسمی و کارگران نیز بی پناه خواهند شد و عملا فروپاشی کامل یک شرکت با ١٨ سال سابقه رقم خواهد خورد که تبعات بسیار حادمنطقه ای و حتی ملی خواهد داشت.
 این تصمیم درحالی نهائی می‌گردد که بسیاری از کارشناسان معتقدند هلدینگ خلیج فارس به دنبال راهکاری برای خارج کردن نیروهای رسمی از این شرکت است که شروع آن از شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد رقم خورده است. شرکتی که اخیرا ارائه حقوق‌های نجومی به برخی از نیروهای جدید بعضا دیپلمه و غیرمتخصص  همراه مدیرعامل آن رسانه ای شده و مورد انتقاد بسیار در خصوص ارائه این حقوق‌های نجومی قرار گرفته است. اینبار نیز این شرکت در نظر دارد تا با انتقال نیروهای رسمی تحولی جدید در صنعت پتروشیمی رقم زند و خداحافظی با نیروهای رسمی منتقل شده به هلدینگ خلیج فارس را آغازکند. این درحالی است که در گذشته بسیاری از کارشناسان نسبت به اینده نیروهای قراردادی شرکت‌ها ابراز نگرانی می‌کردند اما ظاهرا عدم امنیت شغلی به نیروهای رسمی صندوق نفت نیز کشیده شده و به زودی باید شاهد فصل جدیدی از تصمیمات مدیران هلدینگ خلیج فارس باشیم . تصمیماتی که گفته می‌شود ناشی از دستوری بالاتر و در جهت خداحافظی با نیروهای رسمی در هلدینگ خلیج فارس رقم می‌خورد.
از سویی دیگر، در صورت جلسه تاریخ ۱۴ مردادماه سالجاری این شرکت با مسوولان هلدینگ خلیج فارس که در دفتر این شرکت در عسلویه برگزار شده و مستندات آن دراین گزارش آورده شده علاوه بر تاکید بر آنکه ارائه برنامه زمانبندی مصوب هیات مدیره جهت اصلاح نیروی انسانی و طرح کاهش نیروهای مازاد از طریق طرح بازخرید سنوات خدمت و یا قطع رابطه همکاری صورت خواهد پذیرفت براین نکته تاکید شده است" قراردادهای پیمانکاری حجمی و غیر حجمی بنحوی اصلاح و منعقد گردد که کارکنان مربوطه هیچگونه چسبندگی به شرکت نداشته باشند و مسایل استخدامی و قراردادهای آنها متوجه شرکت نشود. دراین بین به اذعان برخی از کارشناسان  این تصمیم به نظرمی‌رسد در راستای کاهش دردسرهای کارگری و تجمع نیروهای فعال دراین شرکت صورت می‌گیرد تا ازاین پس نیروهای فعال نتوانند هیچگونه انتظاری ازاین شرکت داشته باشند و تمام عواقب استخدامی کاملا متوجه بخش پیمانکاری باشد. دراین بین باید دید این نحوه تفکر جدید در هلدینگ خلیج فارس قراراست تا کدام شرکت‌ها گسترش یابد و آیا دراین بین نیروهای رسمی بازهم می‌توانند از امنیت شغلی و تفاوت فعالیت خود با نیروهای قراردادی بگویند و یا بهتر بگوییم آیا امنیت شغلی در صنعت پتروشیمی معنا پیدا خواهد کرد؟
    تصمیم جدید پازارگادی‌ها برای انتقال نیروها به شرکت های دیگر  
تصمیم جدید پازارگادی‌ها برای انتقال نیروها به شرکت های دیگر

تصمیم جدید پازارگادی‌ها برای انتقال نیروها به شرکت های دیگر
تصمیم جدید پازارگادی‌ها برای انتقال نیروها به شرکت های دیگر

تصمیم جدید پازارگادی‌ها برای انتقال نیروها به شرکت های دیگر
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نفتی ها ،تاریخ انتشار:7مهر1398،کد خبر:26671،naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین