پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۲۷۹۰۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
برخی گزارش‌ها از دانشگاه فرهنگیان شائبه‌ای به دنبال دارد مبنی بر اینکه برخی مدیران دانشگاه کتاب‌های تالیفی خود را با هزینه این مجموعه میان دانشجو معلمان انحصاری عرضه می‌کنند.
شعار سال: دانشگاه فرهنگیان با هدف تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش شکل گرفت و قرار بر این شد تا به همراه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مجاری ورود به آموزش و پرورش شوند، اما دانشگاه نوپای فرهنگیان هنوز در الفبای امکانات و شرایط تحصیلی در مانده است بنابراین اهداف متعالی تعلیم و تربیت که یک معلم باید در کلاس درس آن را به دانش آموزانش بیاموزد به حاشیه می‌رود.

دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان هنوز اندرخم میزان دریافتی، کسری حقوق، کمبود فضای خوابگاهی و نظایر آن هستند و گویی مسائل مالی کلاف سردرگمی در این دانشگاه شده است و همین حداقل‌ها که هر دانشگاهی بنا بر تعهداتش باید برای دانشجویانش تامین کند در دانشگاه فرهنگیان تعریف چندانی ندارد.

در این اوضاع و احوال دانشجومعلمان ناگزیر شدند تا در همین ابتدای مسیر معلمی به دنبال احقاق حقوق خود و تعیین تکلیف اجرای قوانینی باشند که گاه برخی از آنها به دلیل قدیمی بودن گویی با شرایط فعلی سازگاری ندارد، همین ماجرای کسری حقوق دانشجومعلمان موضوعی است که اندرخم قوانین قدیمی تربیت معلم و شرایط فعلی بلاتکلیف مانده است و یکی از مطالبات اصلی دانشجومعلمان محسوب می‌شود.

شائبه در هزینه ‌های دانشگاه فرهنگیان
در کنار این سردرگمی‌های مالی که معلوم نیست چه سرنوشتی پیدا کند و وعده‌ها کی از روی کاغذ به میدان عمل برسد گزارش‌هایی از روند هزینه کرد اعتبارات در دانشگاه فرهنگیان رسیده است که نشان می‌دهد اوضاع و احوال مالی دانشگاه چندان هم بد نیست، اما گویی روش‌های هزینه کرد برای آن مشکل دارد.

آنطور که در گزارش‌هایی رسیده روایت می‌شود معلوم شده است برخی مدیران ارشد این مجموعه، دانشگاه را محلی برای فروش محصولات و کتاب‌های خود و نزدیکانشان کرده اند آن هم درشرایطی که همچنان بن بست مشکلات مالی دانشجومعلمان را نبود اعتبارات کافی دانسته و داعیه حمایت از آن‌ها دارند البته ناگفته نماند که تاکنون بخش عمده این ادعا‌ها و پیگیری راه به جایی نبرده است.

طبق گزارش‌های خرید حدود ۲۰ هزار جلد کتاب برای توزیع میان دانشجومعلمان آن هم با هدف شرکت در مسابقات کتابخوانی یا کتابی دیگر آن هم با ادعای کمک به روند آموزشی دانشجومعلمان با قیمت‌هایی به ارزش ۴۹ هزار و ۳۴ هزار تومان که در مجموع درآمد نجومی را شامل می‌شود، جای سوال دارد.

این کتاب‌ها به رایگان میان دانشجومعلمان توزیع شده است و در مراسم و برنامه‌های گوناگون دانشگاه به عنوان هدیه و بسته فرهنگی برنامه توزیع شده است که در ظاهر هدف بالا بردن سرانه مطالعه و آموزش به دانشجومعلمان را دنبال می‌کند و در باطن عایدات قابل توجهی برای مدیرانی دارد که در کنار آموزش به این دانشجومعلمان دغدغه مالی خود را پاسخگو هستند.

فروش کتاب یا دغدغه آموزش دانشجومعلمان؟
عرضه کتاب‌هایی از مولفان خاص این شبهه را به دنبال دارد که گویی برخی مدیران به واسطه اختیار موجود قصد انحصار عرضه محصولاتی ویژه را دارند که بی شک این موضوع در صورت قطعیت فارغ از اخلاق حرفه ای معلمی است ضمن آنکه یک مولف خاص صرفا در تمام جوانب علمی کامل نبوده است که فقط تالیفات فردی خاص مورد بهره برداری دانشجویان قرار گیرد در واقع دانشجومعلمان برای بهبود آگاهی در زمینه ای خاص مستلزم بهره مندی از منابع مختلفی اطلاعاتی و دانشی هستند.

در دانشگاهی که مسئولان مدعی می‌شوند شهریه و استخدام دانشجو معلم، خط قرمز است و هنوز که هنوز است حال به واسطه موانع ریز و درشت یا دغدغه ‌های دیگر کاری برای تسهیل شرایط از پیش نبرده اند، وجود چنین گزارش‌هایی شائبه تناقض‌هایی در راه و رسم اداره این دانشگاه به دنبال دارد.

در این گزارش از آوردن نام کتاب‌ها و مدیران معرفی شده با توجه به اصل امانت داری خودداری کردیم و منتظر هستیم تا پاسخ مسئولان مربوطه این دانشگاه را برای تنویر افکار عمومی به ویژه دانشجومعلمانی که با هدف ورود به عرصه تعلیم و تربیت پا در مسیر حرفه مقدس معلمی گذاشتند، منعکس کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1399، کد خبر: 7370688، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین