پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
تولیت آستان قدس رضوی، توجه به مناطق محروم را اولویت اقدامات آستان قدس رضوی برشمرد و تأکید کرد: با تمام توان برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان تلاش می‌کنیم.
شعار سال: حجت‌‎الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه میان وزارت جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی و استانداری سیستان و بلوچستان که ‌در تالار ولایت برگزار شد، ضمن گرامیداشت سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره)، گفت: هرآنچه برای رفع مشکلات مردم سیستان و بلوچستان از آستان قدس رضوی ساخته باشد دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مردمان خطه سیستان و بلوچستان افزود: سال‌های نخست آغاز خشکسالی در اواخر دهه70، رهبری معظم انقلاب دغدغه جدی برای رسیدگی به مسائل این منطقه داشتند و نسبت به پیگیری آنها به مسئولان وقت دولت دستوراتی را دادند که تحقیق و مطالعات منطقه‌ای درخصوص خشکسالی واقع شده صورت گرفت.

‌مروی ادامه داد: در سفر سال 80 رهبری معظم به استان سیستان و بلوچستان نیز ایشان ضمن حضور طولانی در آن منطقه و سرکشی به شهرهای مختلفی چون زابل، در جریان مسائل و مشکلات مردم قرار گرفتند که حاکی از توجه ویژه ایشان به این منطقه دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با تشریح راهکارهای پیش رو اضافه کرد: اولویت اقدامات آستان قدس رضوی، توجه به مناطق محروم خصوصا استان سیستان و بلوچستان است که معمولا بخش خصوصی به خاطر تأکید بر سود و منفعت تضمین شده، رغبتی برای ورود به این مناطق نشان نمی‌دهد.

وی، دیگر اولویت عملکردی آستان قدس را این طور تشریح کرد و گفت: دومین اولویت ما این است که جای فعالیت‌های نهادهای دولتی را نگیریم. هر مجموعه دولتی به وظایف خودش عمل ‌کند و آستان قدس رضوی نیز به میزان توان و مقدورات آنچه از دستش ساخته باشد برای کمک به مجموعه‌های دولتی برای رفع مشکلات مردم انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: با وجود همه محدودیت‌ها، هر آنچه در توان داشته باشیم، برای حل مشکلات استان سیستان و بلوچستان به کار می‌گیریم؛ زیرا مساله این منطقه اولویت اول ماست.

تولیت آستان قدس رضوی با برشمردن سه محور حل مسائل مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان گفت: حل زنجیره تأمین تولید، انتقال تجربیات و آموزش دادن به بومیان و نیز تهیه زمین برای آغاز فعالیت‌ها، سه محور اساسی برای شروع کار در این مناطق است که ما برای اجرای آن آمادگی کامل داریم.

وی با بیان اینکه صدور مجوز برداشت به میزان یک میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای رسیدگی به مسائل استان سیستان و بلوچستان از سوی رهبر معظم انقلاب نشان از توجه خاص ایشان بر رفع مشکلات محرومان آن استان دارد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی هم به تبع از رهبری معظم، در حد بضاعت و توان خود برای حل مشکلات این خطه در کنار نهادهای مسئول تلاش خواهد کرد.

‌مروی اضافه کرد: مردم این مناطق بر گردن ما حق دارند و روز قیامت حقوق خود را از ما مطالبه خواهند کرد؛ لذا دوشادوش مسئولان ذیربط به سهم خود هرچه بتوانیم در این مسیر انجام دهیم، کوتاهی نخواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 17 خرداد 1399، کد خبر: 2280458، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین