پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۷۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
نماینده مردم فسا در مجلس دهم، در رابطه با بحث حضور نمایندگان مجلس دهم در برخی وزارتخانه‌ها گفت: برخی از نمایندگان از کمیسیون انرژی، صنایع و عمران ممکن است همکاری‌هایی را با بخش‌های مربوط به خود داشته باشند که این موضوع مهمی است، زیرا باید افراد، تخصص لازم را در رابطه با کاری که می‌خواهند انجام دهند داشته باشند.
شعارسال: محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا در مجلس دهم، در رابطه با بحث حضور نمایندگان مجلس دهم در برخی وزارتخانه‌ها گفت: برخی از نمایندگان از کمیسیون انرژی، صنایع و عمران ممکن است همکاری‌هایی را با بخش‌های مربوط به خود داشته باشند که این موضوع مهمی است، زیرا باید افراد، تخصص لازم را در رابطه با کاری که می‌خواهند انجام دهند داشته باشند. مثلا دوستانی که می‌خواهند به وزارت نفت بروند باید حداقل در زمینه‌های اکتشاف، استخراج و مدیریت نفتی اطلاعات داشته باشند، زیرا در غیر این صورت، باعث بدنامی مجلس و وزارتخانه می‌شوند. شاهد بودم فردی که کارمند بهزیستی بود خودش را به وزارت نفت منتقل کرد که این‌ها جالب نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم در خصوص چرایی تمایل نمایندگان به کمیسیون‌های انرژی و امنیت ملی گفت: مجلس یازدهم به تصحیح آئین‌نامه داخلی مجلس بپردازد. این همه خواهان برای چند کمیسیون به این دلیل است که به صورت جدی، مدارک مرتبط یا شغل اجرایی مرتبط قبل از نمایندگی را مدنظر قرار نمی‌دهند. برخی فقط به این دلیل که، چون در حوزه انتخابیه آن‌ها چاه نفت وجود دارد، می‌خواهند به کمیسیون انرژی بروند و یا برخی می‌گویند، چون فلان پالایشگاه در شهر ما وجود دارد، می‌توانند از این پتانسیل در جهت بالا بردن خدمات به شهر خود استفاده کنند که این غلط است، زیرا این نمایندگان برای نظارت برنامه‌ای ندارند و این موضوع نگران کننده است. این افراد هیچ تخصصی ندارند. حداقل باید ارتباطات کاری، اطلاعاتی و شخصی داشته باشند. صرف این‌که، چون در شهر من فلان کارخانه فولاد یا ذوب‌آهن وجود دارد به کمیسیون صنایع بروم، این دلیل نمی‌شود. وقتی نماینده‌ای در حوزه‌ای کار نکرده چه مطلب و چه برنامه‌ای دارد؟

او در خصوص دلیل عضویت خود در کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم گفت: من پزشک بودم و چند سال خارج از کشور مسئولیت داشتم و کار‌های متنوعی انجام دادم. رئیس بیمارستان بودم. چند سال در عربستان مسئولیت درمانگاهی داشتم. در دبی مسئولیت داشتم و به همین دلیل به کمیسیون امنیت ملی رفتم. در بحث بیوتروریسم در کمیسیون امنیت ملی کسانی می‌توانند اظهارنظر کنند که پزشک باشند. در کمیسیون امنیت سه وضعیت دیپلماتیک، نظامی و امنیتی داشتیم.

جمالی نوبندگانی در ادامه گفت: متاسفانه حوزه‌های انتخابیه به نمایندگان فشار می‌آوردند که این منجر به درخواست‌هایی از سوی نمایندگان برای به عضویت در کمیسیون‌های خاص می‌شود، نمایندگان عضویت در کمیسیون‌ها را برای خود و حوزه انتخابیه‌شان برگ برنده می‌دانند. برخی فکر می‌کنند مثلا اگر در کمیسیون انرژی باشند پول نفت را به حوزه خود می‌برند! این‌ها دیدگاه‌هایی است که به مملکت آسیب زده و نماینده انتخابات دور بعد را در نظر می‌گیرد نه منافع ملت را و با خود نمی‌گوید منابع ملت را حیف و میل می‌کنند و فقط، برای رای‌آوری دور بعد کار می‌کنند، همه این‌ها مضرر است.
او گفت: نماینده‌ای در کمیسیون آموزش دو دانشگاه را در دو روستا آن هم در زمین کشاورزی تاسیس کرد که این دو دانشگاه پیام نور هیچ دانشجویی ندارد و مردم نمی‌دانند این‌ها را چه کنند؟
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شهرستان فسا از سال ۸۶ کلنگ پتروشیمی زده‌اند وقتی از استاندار پرسیدم چرا این کار را کردی؟ در پاسخ گفت خواستم از احمدی‌نژاد چیزی بگیرم حالا فردا یک کارش می‌کنیم. ۱۳سال است فیروز آباد جهرم، فسا و داراب در گیر این قضیه هستند. ما منابع مان کم شده و از طرفی هم خوب مدیریت نمی‌شود.

جمالی نوبندگانی با اشاره به درخواست‌های نمایندگان از وزرا برای عزل‌ها گفت: وزرا از فشار و در خواست‌های نمایندگان کلافه بودند. پیشنهاد می‌کنم وزارتخانه‌ها موظف شوند هرگونه تماس و درخواست نمایندگان را به شورای نگهبان و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارائه دهند این به شفافیت سازی کمک می‌کند.
نماینده مردم فسا در مجلس دهم اظهار کرد: نماینده باید ملی فکر کند انقلابی بودن بدین معناست که ببینیم چه چیزی برای مردم و انقلاب موثر است. نمایندگان از همان روز اول برای سال چهارم برنامه می‌ریزند که مردم به آن‌ها رای دهند. نمایندگان عصاره فضایل ملت هستند شهدا جانشان را دادند شما هم یک دوره نمایندگی تان را بدهید، مگر حتما باید نماینده بمانید.

جمالی در خصوص اظهارات و شعار‌های برخی منتخبین مجلس یازدهم گفت: نمایندگان شعار‌های ضد عملیاتی ندهند برخی می‌گویند می‌خواهند مردم را خانه‌دار کنند؛ آخر با کدام منابع مالی؟ بگذارید چند ماهی بگذرد بعد شعار دهید. این‌ها خطرناک هستند. باید با توجه به منابع اهم و فی‌الاهم کنیم.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399، کد خبر: 1011248، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Poland
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
اومدن تا سمت مشاور بگیرن تو وزارت خونه ها و بارشون رو ببندن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین