پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سامانه رصد و پایش شاخص‌های سند ارتقای وضعیت بانوان و خانواده در راستای سند مربوطه در حال تدوین است.
شعارسال:روابط عمومی استانداری بوشهر روز شنبه به نقل از معصومه ابتکار  در نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر که به صورت ویدئو کنفرانس با دستور کار بررسی سند ارتقای وضعیت زنان خانواده برگزار شد افزود: دولت نگاهی برنامه‌ریزی شده و با شاخص‌های هدفمند در امور بانوان را در پیش گرفته و نگاه عدالت جنسیتی که در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده این فرصت را فراهم آورد که گام های اساسی در این زمینه برداشته شود.
 
وی بیان کرد: عدالت جنسیتی از مولفه‌های مهم عدالت و بعنوان محوری‌ترین موضوع در انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.
 
ابتکار ادامه داد: عدالت جنسیتی از مباحث مهم قرآنی است و نگاه‌های ضد تبعیض نژادی که اکنون در جهان ریشه دوانده هم برگرفته از نگاه قرآنی و توحیدی دارد.
 
وی با قدردانی از توجه استاندار بوشهر به مسائل مربوط به بانوان گفت: تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده این استان گام مهمی بود و در دولت دوازدهم وارد مرحله نوینی در مسیر ارتقای وضعیت بانوان و خانواده می‌شویم.
 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: استان بوشهر رتبه نخست انتصاب بانوان در عرصه‌های مدیریتی را داراست و در کل کشور ۱۸ معاون استاندار از بانوان منصوب شدند.
 
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی وظیفه خود در مورد سند ارتقا وضعیت بانوان و خانواده را اجرا کنند.
 
ابتکار افزود: تاب آوری اجتماعی از طرح‌های موفق حوزه بانوان است که در کشور اجرا شده و اختصاص بودجه استانی برای اجرای این طرح در استان‌ها ضروری است.
 
استاندار بوشهر گفت: تدوین سند ارتقای وضعیت بانوان و خانواده متناسب با شرایط هر استان، حضور نخبگان و سازمان‌های مردم نهاد در کنار دستگاه‌های اجرایی و برنامه ریزی صورت گرفته برای پایش آن از نقاط قوت سند ارتقای وضعیت بانوان و خانواده است.
 
عبدالکریم گراوند افزود: رویکرد مثبت دولت برای استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه‌های مدیریتی ستودنی است و طی ۲سال گذشته یکی از شاخص‌های ارزیابی مدیران، انتصاب بانوان در عرصه‌های مدیریتی بوده است.
 
وی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر ۳۶.۵  درصد و در سطح کشور ۳۹.۹ درصد و نرخ بیکاری هم از ۱۲.۲ در سال ۹۵ به ۹.۹ درصد در سال ۹۸ رسیده است در حالی که نرخ بیکاری کشور در سال گذشته ۱۰.۶ درصد بوده است.
 
گراوند گفت: نرخ مشارکت اقتصادی مردان استان بوشهر در سال ۹۸، ۶۷ درصد و بانوان ۱۱.۸ و نرخ بیکاری بانوان در سال ۹۸ هم ۱۳.۳ بوده است.
 
استاندار بوشهر اضافه کرد: اجرای طرح کاداستر، اورژانس هوایی بوشهر و تامین آب سه پروژه مهمی هستند که به عنوان پروژه‌های استانی، اعتبارات آنها تخصیص داده می‌شود.
 
گراوند با تاکید بر ضرورت قطع انشعاب‌های غیرمجاز آب در استان ادامه داد: هر جا آب آشامیدنی بر خلاف منابع و نیازهای مردم مصرف شود شرکت آب و فاضلاب با همکاری فرمانداران موظف است نسبت به قطع انشعاب اقدام کند و همه دستگاه‌های اجرایی هم مکلف به همکاری با شرکت آب و فاضلاب هستند.
 
استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی که اعتبارات اختصاص یافته را در موعد مقرر جذب نکنند، اعتبار آنها به سایر دستگاه‌ها اختصاص می‌یابد.
 
در این نشست سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر به تصویب رسید.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   خبرگزاری ایرنا  ،تاریخ انتشار:   27خرداد 1399،کدخبر:  83824158 ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین