پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۵۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
ابوترابی با بیان اینکه باید به سمت جایگزینی سیستم‌های الکترونیکی به جای انسان در ادارات باشیم، گفت: در دولت الکترونیک به لحاظ اینکه دیگر انسان با انسان کاری نداشته و سیستم تصمیم گیرنده است خود به خود فساد کاهش می‌یابد.
شعارسال:ابوالفضل ابوترابی، نماینده نجف‌آباد در مجلس یازدهم با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر وجود فساد سیستماتیک در کشور، بیان کرد: برای اظهارنظر در این باره ابتدا باید واژه سیستماتیک تعریف شود، وقتی فسادی سیستماتیک باشد یعنی دیگر سیستم تمایلی به اعلام مفاسد خود ندارد.
 
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در فساد سیستماتیک، نظام با فساد مقابله‌ای نمی‌کند، افزود: وقتی در سیستمی مقابله با فساد در جریان است می‌توان با قاطعیت از عدم سیستماتیک بودن آن گفت.
 
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ کارمند در دستگاه‌های دولتی مشغول هستند، تصریح کرد: از این میزان در حدود ۲ درصد درگیر مفاسد شده‌اند لذا نمی‌توان این درصد اندک را به کل سیستم تعمیم داده و لفظ فساد سیستماتیک را برای آن در نظر گرفت.
 
این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: مقابله فعلی سیستم با مفاسد از یک طرف و عزم جدی مقامات مسئول برای برخورد با فساد از طرف دیگر اظهارنظرها در خصوص وجود فساد سیستماتیک در کشور را نقض می‌کند.
 
ابوترابی با بیان اینکه باید به سمت جایگزینی سیستم‌های الکترونیکی به جای انسان در ادارات باشیم، گفت: در دولت الکترونیک به لحاظ اینکه دیگر انسان با انسان کاری نداشته و سیستم تصمیم گیرنده است خود به خود فساد کاهش می یابد.
 
وی در پاسخ به این سوال که عملکرد رئیس قوه قضاییه در برخورد با مفاسد به چه شکل بوده است، افزود: خوشبختانه عملکرد بسیار خوبی در این قوه شاهد هستیم و چون اقدامات از داخل دستگاه قضا و از دانه درشت‌هایی همچون طبری برای برخورد با مفاسد آغاز شده آینده درخشانی نیز متصور است.
 

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از   پایگاه خبری اعتمادآنلاین  ،تاریخ انتشار:   28 خرداد 1399،کدخبر:  412713،www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین