پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه« اگر سعودی به ادامه سیاست های ویرانگرش ادامه دهد بزودی از درون فرو می پاشد»،تاکید کرد: ناراحتی غرب از مقاومت برای این است که مقاومت برای انسان آزاد و مستقل برنامه دارد و حاضر به سازش و فروختن خون شهیدان برای دستیابی به مناصب ، جایگاه ها و برخی دستاوردهای سیاسی نیست.

شعار سال: شیخ نعیم قاسم که درمراسم جشن فارغ التحصیلی موسسه الرسول الاعظم(ص) در ضاحیه جنوبی بیروت سخن می گفت، خاطرنشان کرد: ما این روحیه و راه مقاومت را ادامه می دهیم و اطمینان داریم از این طریق می توانیم به نتایج مورد انتظار دست یابیم.
وی تصریح کرد: ما به خداوند و مقاومت ایمان داریم و آن را از طریق مبارزه ، باقی ماندن در میدان، التزام به اخلاق و اخلاق، رویاروئی و پایداری در مقابل دشمنان صهیونیستی و تکفیری ترجمه کرده ایم و تاکنون به موفقیت ها و پیروزی های بزرگ دست یافته ایم، به برکت خون شهدا و فداکاری نیروهای مقاوم و جانبازان ، سرزمین های اشغالی را آزاد کرده و توطئه خاورمیانه جدید را ناکام ساخته ایم.
معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت: در لبنان متاسفانه همواره به مسائل جزئی که مشکلات را متراکم و پیچیده می کند، سرگرم هستیم و در مرحله اخیر مشکلات در لبنان بزرگ شده زیرا برخی گروه ها احساس می کنند کنار زده شده اند و برخی دیگر هم حاضر به پذیرش و باور دستاوردها در عرصه های مختلف نیستند.
شیخ نعیم قاسم گفت: در نهایت همه ما در کنار هم در لبنان زندگی می کنیم و باید دنبال راه حل ها باشیم و در جست وجوی راهی باشیم که به ما کمک می کنار کنار هم بنشینیم و گفت وگو و تفاهم کنیم.
وی با تاکید به اینکه « حزب الله در این ایام تلاش های خود را به ویژه برای نزدیک کردن دیدگاه ها بکار گرفته است»، افزود: معتقدیم باید جلوی بحران و تنش در لبنان را گرفت و تنها جایگزین هم تفاهم و درک یکدیگر است.
معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت: در لبنان اگر برخی منتظر تغییرات در منطقه برای بهبود شرایط و جایگاهشان هستند، در توهم بسرمی برند، زیرا بحران سوریه هم تاکنون حل نشده است.
شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: برخی درصدد هستند تا سرنوشت لبنان را به سرنوشت منطقه گره بزنند و معنایش این است که مشکلات سالهای طولانی حل نخواهد شد.
وی تصریح کرد: ما از همه لبنانی ها دعوت می کنیم که امور و مشکلات لبنان را به مسائل منطقه مرتبط نسازند به ویژه کسانی که منتظر راه حل از بیرون هستند بدانند این راه حل هرگز نخواهد رسید.
معاون دبیرکل حزب الله گفت: فرقی نمی کند که برخی تحولات در سوریه را اکنون و یا در آینده مثبت و یا منفی بخوانند، زیرا راه انتخاب رئیس جمهوری لبنان مشخص است، پس وارد این راه شوید تا بتوانیم ابتدا این مشکل و سپس مشکلات دیگر لبنان را حل کنیم.
شیخ نعیم قاسم افزود: بیش از دو سال از خلاء ریاست جمهوری لبنان گذشته و ما همچنان در خانه اول هستیم و اگر سال های دیگر هم به این شکل بگذرد بازهم خود را همان خانه اول خواهیم یافت.
وی تاکید کرد: حزب جریان المستقبل اگر منتظر راه حلی سعودی است، باید بداند سعودی در باتلاق مشکلات داخلی و خارجی فرورفته و در همه پرونده های منطقه مانند یمن و سوریه شکست خورده است.
معاون دبیرکل حزب الله با بیان اینکه «سعودی در پرونده یمن وارد شد تا بر آن سیطره یابد اما اکنون یمنی ها وارد خاک عربستان شده اند»، خاطرنشان کرد:سعودی ها که مرتکب جنایات مانند کشتار کودکان و زنان و تخریب مدارس و بیمارستان ها در یمن شده اند، قادر نیستند راه حلی ارائه کنند و به شما می گویم اگر چندین سال هم بگذرد بازهم یمنی ها جلوی سعودی ها می ایستند و همین نتیجه برای آل سعود رقم خواهد خورد.
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: اما در سوریه هم سعودی ها تاکنون مانع حل بحران و باعث آواره شدن چند میلیون انسان شده اند و همچنان از تکفیری ها حمایت می کنند و به همین دلیل شاهد بزرگتر شدن بحران سوریه هستیم.
وی اظهارداشت: در عراق هم همه می دانیم سعودی ها هزینه تکفیری ها را تامین می کنند تا برای تخریب عراق و ایجاد فتنه بین سنی و شیعه خودروهای بمب گذاری شده را در این کشور منفجر کنند.
معاون دبیرکل حزب الله خطاب به حزب المستقبل گفت: به من بگوئید سعودی ها در کدام پرونده خارجی وارد شده اند و در آن به موفقیتی دست یافته اند؟!! آیا مداخله آنها بجز ویرانی و کشتار مردم نتیجه دیگری داشته است؟
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: اما نکته مهم این است که اگر سعودی این مشی و روش را ادامه دهد بزودی شاهد خواهیم دید که از درون فرومی پاشد به ویژه اینکه از کسری بودجه رنج می برد و مجبور شده است از صدها میلیارد دلار پس انداز خود خرج کند.
وی افزود: شاهد افزایش فقر در داخل سعودی و تعطیلی شرکت های بزرگ و بی کاری دهها هزار کارگر هستیم و بتازگی هم عوارض و مالیات های جدید وضع کرده اند و این ها بجز درگیری های بین « محمد بن سلمان» و « محمد بن نایف» بر سر قدرت است.
معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: کسانی که در لبنان منتظر راه حلی سعودی هستند باید بدانند آل سعود اگر قادر باشد ابتدا مشکلات داخلی و خارجی خود را حل می کند، پس نباید منتظر آن بمانند.
شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه « منطقه ما را بخاطر تامین منافع آمریکا و اسرائیل ویران و تخریب کرده اند و همه مشکلات منطقه برای حفظ اسرائیل است»، تصریح کرد: سوار شدن آمریکا بر برخی تحرکات مردمی در منطقه عربی و منحرف کردن برخی از آنها و همچنین ورود آمریکا به عراق و اشغال و ویران کردن آن ، تحمیل جنگ بر سوریه و تحمیل جنگ تابستان سال 2016 (33 روزه) برای حفظ منافع اسرائیل و نقش و جایگاه آن بوده است.
وی تاکید کرد: جنگ علیه لبنان یک جنگ جهانی با سردمداری اسرائیل بود اما لبنان و حزب الله پیروز شدند و اکنون بحمدالله لبنان از جایگاهی بلند مرتبه در مقایسه با کشورهای عربی همراه اسرائیل برخوردار است.
معاون دبیرکل حزب الله اظهارداشت: ما گزینه دیگری پیش روی خود بجز ماندن در میدان و مقاومت کردن نداریم زیرا اگر نبود مقاومت ، روند توطئه خاورمیانه جدید ابتدا در لبنان و بعداز آن در سوریه شروع و تاکنون تحقق یافته بود.
شیخ نعیم قاسم گفت: اگر مقاومت نبود تاکنون سرزمین های لبنان در اشغال اسرائیل بود و ما در مسیر تامین مطالبات اسرائیل قرار داشتیم.
وی افزود: درست است ما قربانیانی داده ایم اما این قربانی ها و فداکاری ها یک سد بلند در مقابل طمع ورزی های اسرائیل ایجاد کرده است، زیرا صهیونیست ها تنها به اشغال زمین اکتفا نمی کنند بلکه درصدد هستند تا انسانیت ، نسل ها ، اندیشه ها ، آینده ، قدرت ، استقلال و فرهنگ ما را نابود کنند.
معاون دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: امروز با یک تجربه تحقیر آمیز مواجه هستید، میلیون ها سوری از کشور خود آواره شدند و کشورهای اروپایی تصمیم گرفتند به طور مشروط تعدادی از آنها را بپذیرند ، به طور مثال فرزند را بدون پدر و یا مادر می پذیرند و آنها را قبل از پذیرش شست و شوی مغزی می دهند.
وی تصریح کرد: در جائی خواندم که 350 کودک سوری در داخل بریتانیای بزرگ ناپدید شده اند و کسی نمی داند آنها کجا هستند، سوال این است که آیا اصلا وارد بریتانیا شده اند؟!! خدا می داند چه اتفاقی برای آنها افتاده است.
شیخ نعیم قاسم با تاکید به اینکه« ما فقط برای چند متر زمین مقاومت نمی کنیم بلکه ما برای حمایت از انسان و و کرامت آن مقاومت می کنیم»، اظهارداشت: امروز کودکان ما درس می خوانند تا به وطنشان خدمت کنند و همه اینها به برکت خون شهیدان و فداکاری جانبازان واسیران مقاومت است که بالای سر ما جای دارند.





با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 19 شهریور 95 ، کد مطلب: 82223657: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین