پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران گفت: امروز در بسیاری گروه های کالایی اقلام بی کیفیت و تقلبی بیش از کالای قاچاق آسیب‌رسان است و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتي همان اندازه که مقابله با قاچاق اهمیت دارد و برخورد با کالا بي‌شناسنامه و غيراستاندارد نیز مهم است.

شعارسال: شیرین شوکت فدایی با بیان اینکه، اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران تلاش کرده با بهره‌گیری از پتاسیل 3هزار و 200 واحد صنفی، بهترین خدمات را به مصرف‌کنندگان ارائه دهد، تاکیدکرد: عرضه لاستیک، روغن و فیلتر بی‌کیفیت از سوی واحدهای غیرمجاز و معدود اصناف متخلف، علاوه بر آسیب به خودرو مصرف کننده، اعتماد ایشان را نیز خدشه دار کرده است.

این بانوی کارآفرین ادامه‌داد: متاسفانه محصولات تقلبی و زير پله‌اي در بسته‌بندی زیبا و حتي استفاده غیرقانونی از آرم استاندارد و همچنین سوءاستفاده از بسته‌بندی برندهای معتبر و خوشنام در بازار عرضه می‌شود که موجب فریب مصرف‌کنندگان شده و ضربه اين کار کمتر از ورود کالاي قاچاق به بازار کشور نيست.

شوکت فدايی گفت: با طرحی که آماده ارايه به اتاق اصناف و وزارت صنعت،‌معدن و تجارت است آماده‌ايم تا حمايت از توليدات شناسنامه‌دار را درسطح شهر تهران و به عنوان يک پايلوت به انجام برسانيم که علاوه بر حمايت از توليد کننندگان واقعي خدمات بهتر و با کيفيت‌تري را ارائه دهيم که بدون شک رضايت و اعتماد مردم به اصناف را بيشتر مي‌کند.

وی تولید محصولات کیفی با قیمت مناسب را سهم تولیدکنندگان برای عملیاتی شدن این طرح خواند و اظهارداشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با واگذاری مسؤلیت بازار به اتحادیه ضمن عمل به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری امور به بخش خصوصی، با کاهش مسؤلیت در حوزه تصدی‌گری می‌تواند بر مأموریت خود به عنوان متولی بازار متمرکز شود.

این فعال صنفی با اشاره به اینکه اتحادیه آمادگی دارد با برعهده گرفتن مسؤلیت مدیریت و نظارت بر بازار برای ساماندهی بازار به دولت کمک کند، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اتحادیه ایجاد شبکه توزیع است، که در این طرح واحدهای صنفی نمونه عرضه کننده محصولات کیفی با نصب لوگویی مشخص به مصرف کنندگان معرفی می شوند.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران با تاکید براینکه اطلاع رسانی و افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان گام اصلی برای متوقف‌کردن عرضه محصولات قاچاق، تقلبی و بی‌کیفیت است، توضیح‌داد: گام بعدی استفاده از ظرفیت واحدهای صنفی و مقابله با محصولات بی‌نام و نشان در واحدهای صنفی مجاز است که در صورت همراهی با طرح " تولید و عرضه محصولات با کیفیت و استاندارد " از امتیازات ویژه برخوردار خواهند شد.

وی با بيان اين که هم اکنون در بازار کالاهاي بی‌کيفيت و تقلبی زيادشده و تشخيص آن برای عموم مردم سخت است، گفت: مصرف کالاهاي تقلبي و بي‌کيفيت مانند لاستيک‌ها، روغن و فيلتر ضمن آسیب رساندن به خودروی مصرف‌کنندگان موجب افزایش آلودگی و تخریب محیط زیست شده، افزايش مصرف سوخت و در نهایت ضربه به تولیدکنندگان رسمی کشور است.

شوکت‌فدایی با بیان اینکه عرضه محصولات تقلبی و بی‌کیفیت با قیمتی پایین‌تر از محصولات کیفی به تولیدکننده داخلی آسیب جدی می‌زند، توضیح‌داد: برای جلوگیری از ورود محصولات بی‌کیفیت به بازار از یک سو باید مانع ورود کالای قاچاق شد و از طرف دیگر باید با تولیدکنندگان زیر پله‌ای برخورد کرد که در این خصوص اتحادیه آماده همکاری با دستگاه‌های ذیربط است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک و روغن، پنچرگیران و فیلترسازان تهران با بیان اینکه بخش قابل توجهی از نیاز کشور به لاستیک، روغن و فیلتر در داخل تولید می‌شود، گفت: متاسفانه بخشی از تولیدات داخلی بی‌کیفیت بوده و عمدتا توسط کارگاه های بدون مجوز تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این محصولات با مواد اولیه نامرغوب و ارزان قیمت تولید می‌شود، مطرح‌کرد: این شرایط موجب می‌شود تا محصولات کیفی نتوانند از نظر قیمت با این محصولات رقابت کنند و تولیدکنندگان آسیب جدی خواهند دید.

شوکت فدایی خواستار حذف قوانین بازدارنده تولید شد و افزود: متاسفانه مسیر برخورد با متقلبان در بخش تولید و بازار طولانی است و این روند به ایشان اجازه می‌دهد در حاشیه امنیت فعالیت کنند.

شوکت فدایی بر آمادگی اتحادیه برای همکاری با بخش های مختلف دولت برای ساماندهی تولید و بازار تاکید کرد و گفت: آمادگی داریم برای بازتعریف استاندار محصولات با سازمان استاندارد همکاری کنیم و همچنین برای مقابله با قاچاق طرحی برای ارائه به ستاد قاچاق آماده کرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به مصوبه جدید سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت در خصوص تشدید بازرسی‌‌ها از ابتدای مهر‌ماه برای مقابله با عرضه کالای قاچاق در استان تهران، ابراز امیدواری کرد این طرح به مقابله با اقلام تقلبی، بی‌کیفی و فاقد استاندارد نیز تعمیم داده شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 20شهریور1395، کدخبر: 219675: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین