پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۹۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲
رناسی گفت: تولیدکننده داخلی بازاری ندارد و بیکار است، از آن طرف انواع لاستیک‌های صنعتی از دیگر کشورها از جمله کره و فرانسه وارد کشور می شود.
شعار سال: مصطفی رناسی، تولیدکننده لاستیک‌های صنعتی و عضو اتاق بازرگانی اصفهان بیان داشت: طبق اعلام بانک مرکزی جمع تورم سه سال گذشته بر روی 60 درصد بوده است و این بدان معناست که قیمت تمام شده داخلی 60 درصد افزایش پیدا کرده است در صورتی که در کشورهای دیگر نهایتا در طی این سه سال روی هم رفته 10 درصد تورم هم نداشته اند بنابراین تفاوت قیمت 50 درصدی باعث از دست دادن بازارهای صادراتی مان شده است.

وی افزود: افزایش 60 درصدی قیمت تمام شده تولیدات داخلی باعث شده تا صنعت لاستیک سازی ایران قدرت رقابت خود با رقیب ژاپنی و فرانسوی را از دست بدهد، در کل می‌توان گفت که تولیدکنندگان داخلی صنعت لاستیک سازی با توجه به این که نرخ ارز هم در طی این چند سال تغییر چشمگیری نداشته بیش از 50 درصد قدرت رقابتی خود را از دست داده است.

وی با بیان این مطلب که دولت یازدهم در این سه سال تلاش کرد تا نرخ ارز را ثابت نگه دارد و این هم به یمن دلارهای نفتی بوده گفت: دولت دلارهای نفتی را به نفع تولیدکننده خارجی و واردکنندگان در بازار تزریق می کند و در حقیقت به او نوعی یارانه می دهد تا بتواند کالای خود را ارزان تر بفروشد لذا تولیدکننده داخلی دیگر نه توان رقابت با خارجی ها را دارد و نه می تواند در بازار صادرات عرض اندامی داشته باشد.

رئیس هیئت مدیره کارخانه کهرنگ اصفهان بیان داشت: کیفیت تولید داخلی هیچ گونه کاستی در برابر تولیدات خارجی ندارد، به طوری که حتی برای کانال های پاناما که مهم ترین آبراه های جهانی هستند در سال‌های گذشته صادرات داشتیم اما در حال حاضر قدرت رقابت نداشته و بازار را از دست داده ایم.

رناسی گفت: در حال حاضر تولیدکننده داخلی با این وضعیت رکود در اقتصاد کشور بازاری ندارد و بیکار است، اما از آن طرف انواع لاستیک‌های صنعتی و یا تایر از دیگر کشورها از جمله کره و فرانسه وارد کشور می شود.

وی خاطرنشان کرد: فضای کسب و کار در داخل اصلا مناسب نیست به طوری که حدود 30 درصد از کارخانجات صنعت لاستیک سازی تعطیل شده و حدود 50 درصد از مابقی کارخانه ها نیز با ظرفیت بسیار پایین فعالیت می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری مشرق نیوز ،
تاریخ انتشار خبر 24 بهمن 1395، کدمطلب: 690181،www.mashreghnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین